Παρασκευή 7 Οκτωβρίου 2016

«Ναι» στην επέκταση του Golden Hall, αλλά με ρήτρες ... Καραμέρου!

Μονοδρόμηση τμήματος της Αμαρυσίας - Αρτέμιδος & αντισταθμιστικά προς όφελος αποκλειστικά του Άγιου Θωμά, «πέρασε» ο αντιπεριφερειάρχης
Δύο δεσμευτικές ρήτρες περιλαμβάνει η εγκριτική απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) των νέων χρήσεων του εμπορικού κέντρου Golden Hall στο Μαρούσι (ολυμπιακό μουσείο, ενυδρείο, νέα καταστήματα, παιδότοποι κ.λπ.).

Οι όροι, τους οποίους εισηγήθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Βόρειου Τομέα Γιώργος Καραμέρος κατά τη συνεδρίαση του Σώματος την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου και οι οποίοι έγιναν αποδεκτοί από το Σώμα συνίστανται:
στην εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης που να προβλέπει μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αμαρυσίας Αρτέμιδος, ώστε να προστατευτεί η ασφάλεια των πολιτών
σε αντισταθμιστικά οφέλη με ρητή δέσμευση ότι αυτά θα καταλήξουν προς όφελος των κατοίκων της περιοχής του Αγίου Θωμά Αμαρουσίου και όχι σε άλλες ανάγκες του Δήμου
Στην παρέμβαση του ο αντιπεριφερειάρχης επισήμανε: 
«Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις συνίστανται κυρίως στον κυκλοφοριακό φόρτο που επιβαρύνει στην περιοχή του Αγίου Θωμά Αμαρουσίου. Στις δύο εισόδους του εμπορικού κέντρου, από την κάθοδο της λεωφόρου Κηφισιάς και την οδό Πιτταρά, η προσβασιμότητα είναι καλή. Τη Λ. Κηφισιάς όμως με την Πιτταρά τη συνδέει η οδός Αμαρυσίας Αρτέμιδος, η οποία έχει σημαντική επιβάρυνση καθώς οδηγεί στο ΟΑΚΑ, στο σταθμό ΗΣΑΠ Ειρήνη και στο άλλο εμπορικό κέντρο, το Mall. 
Εδώ η διοίκηση του Δήμου Αμαρουσίου ενήργησε με τεράστια ανευθυνότητα. 
Στο πλαίσιο μιας ανάπλασης, 5,5 εκατομμυρίων ευρώ, περιόρισε το πλάτος της οδού με ποδηλατόδρομο και κυπαρίσσια που κρύβουν την ορατότητα, με αποτέλεσμα να επικρατεί κυκλοφοριακό χάος και επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια συνθήκες. Νησίδες που ακύρωσαν μάλιστα πριν λίγους μήνες και την προγραμματισμένη τοποθέτηση φαναριού από τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής που εξυπηρετούσε το 5ο Δημοτικό σχολείο που βρίσκεται επί της οδού».

Και ο αντιπεριφερειάρχης πρόσθεσε: 

«Το έργο έγινε χωρίς να προηγηθεί κυκλοφοριακή μελέτη, καθώς έβαλαν το κάρο μπροστά από το άλογο. Πρώτα συρρίκνωσαν την Αμαρυσίας Αρτέμιδος και μετά θα προχωρήσουν σε κυκλοφοριακή μελέτη, ενώ τώρα μας στέλνουν και θετική εισήγηση για τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το GoldenHall. 
Ως αποτέλεσμα και δεδομένου ότι έχουν συμβεί ήδη τροχαία ατυχήματα, το θέμα έχει φτάσει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση 
& στο Σώμα Επιθεωρητών - Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης μετά από καταγγελίες των κατοίκων του Παραδείσου και του Πολυδρόσου Αμαρουσίου. 
Με καταγεγραμμένες τις ενστάσεις μου, σε προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, προτείνω η γνωμοδότηση της Περιφέρειας επί του ζητήματος να συμπεριλάβει ως όρους την κυκλοφοριακή μελέτη που να προβλέπει μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αμαρυσίας Αρτέμιδος, ώστε να προστατευτεί η ασφάλεια των πολιτών, καθώς και την απόδοση από την εταιρία αντισταθμιστικών οφειλών, τα οποία ρητά και δεσμευτικά θα καταλήξουν προς όφελος των κατοίκων της περιοχής του Αγίου Θωμά Αμαρουσίου και όχι σε άλλες ανάγκες του Δήμου».

«Ελλιπής σε θέματα κυκλοφορίας & στάθμευσης»

Στο Περιφερειακό Συμβουλίου της 8ης Σεπτεμβρίου παρενέβη ο Λευτέρης Μαγιάκης (ΕΝΟΤΗΤΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ & ΕΡΓΟ για το ΜΑΡΟΥΣΙ). 
Εξηγώντας συνοπτικά τους λόγους για τους οποίους η παράταξή του μειοψήφησε στο Δημοτικό Συμβούλιο ως προς την ΜΠΕ:
«Η μελέτη είναι ελλιπής ως προς τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή και την εξέταση του θέματος της ζήτησης-προσφοράς στάθμευσης σε αυτήν, που απαιτείτο να παρουσιασθεί από τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία εγκρίθηκε το 2013. 
Το κόστος των μελετών αλλά και των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων βαρύνει αποκλειστικά την Αυτοδιοίκηση Α και Β βαθμού», τόνισε, επισημαίνοντας ότι «οι δείκτες περιβαλλοντικής συμμόρφωσης που προβλέπονται από τις μελέτες δεν ελέγχονται ουσιαστικά από την Αυτοδιοίκηση».
Πρότεινε, δε, «προκειμένου να μη μείνουν στα λόγια οι απαιτήσεις της Περιφέρειας και του Δήμου για αντισταθμιστικά οφέλη, το κυκλοφοριακό να χαρακτηρισθεί ως «περιβαλλοντική ζημιά» προκειμένου να γίνει χρήση του άρθρου 2 του Νόμου 4014 για την υποχρεωτική επιβολή αντισταθμιστικών τελών».


Τέλος, πρότεινε την επαναφορά του τέλους 2% επί του τζίρου των επιχειρήσεων του Golden Hall που θεσπίστηκε το 2005 και καταργήθηκε το 2013, «ως ελάχιστη αντιστάθμιση της ζημιάς στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και το περιβάλλον».
Το πλειοψηφικό «ναι» στην Περιβαλλοντική Μελέτη
Η επέκταση, όπως ανέφερε ο παριστάμενος μηχανικός της εταιρείας, θα περιλαμβάνει ενυδρείο έκτασης 800 τ.μ., άλλους χώρους διασκέδασης για τα παιδιά, το Ολυμπιακό Μουσείο σε έκταση 3.500 τ.μ., καθώς και καταστήματα σε έκταση 2.500 τ.μ.. Ο γ.γ. του Δήμου Γιώργος Διδασκάλου τόνισε ότι «εκτιμάται πως θα προστεθούν στις εισπράξεις του Δήμου από τα δημοτικά τέλη των καταστημάτων γύρω στα 165.000 ευρώ, ενώ θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας κατά 20% περισσότερες σε σχέση με τις υφιστάμενες θέσεις στο Golden Hall (επιπλέον 300 θέσεις σε σχέση με τις 1500 τωρινές), ενώ δευτερογενώς, όπως είπε, θα υπάρξουν άλλες 735 θέσεις».
                                                             ΠΗΓΗ:www.amarysia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου