Με επιτυχία διεξήχθη την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου η ἡμερίδα που ὀργάνωσε ἡ
«ΕΣΤΙΑ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ», μέ ἀφορμή τό νέο διαθρησκειακό πρόγραμμα διδασκαλίας τῶν Θρησκευτικῶν πού θά ἐφοαρμοσθεῖ ἀπό ἐφέτος

Μετά τούς ὕμνους πού ἔψαλλε ἡ χορωδία «Ἐν Ψαλτηρίῳ», τά
εἰσαγωγικά σχόλια τοῦ Ἀρχιμ. Σαράντη Σαράντου καί τόν χαιρετισμό τοῦ γραμματέως
τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεως Θεολόγων (ΠΕΘ) κ. Π. Τσαγκάρη, ἡ θεολόγος καί ὑπεύθυνη
τοῦ γραφείου αἱρέσεων τῆς ΠΕΘ κ. Ἑλένη Βασσάλου μίλησε μέ θέμα «Τό πρόγραμμα
τοῦ Παγκοσμίου Δικτύου Θρησκειῶν γιά Παιδιά″ (GNRC) τῆς Arigatοu ὡς πρότυπο τῶν
Ἑλληνικῶν Προγραμμάτων Σπουδῶν γιά τά Θρησκευτικά».
Ἡ ὁμιλήτρια ἀπεκάλυψε τά ἀποτελέσματα τῆς ἔρευνάς της
σχετικά μέ τό ἀποκρυφιστικό ὑπόβαθρο τῆς ΝεοΒουδιστικῆς ὀργανώσεως Arigatou, τά
προγράμματα τῆς ὁποίας ἐπιβάλλονται στό νέο πρόγραμμα τῶν Θρησκευτικῶν μέσῳ τοῦ
σχολικοῦ Συμβούλου κ. Ἀγγ. Βαλλιανάτου καί τοῦ Συμβούλου τοῦ Ἰνστιτούτου
Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς(ΙΕΠ) κ. Γιαγκάζογλου.
Στή συνέχεια μίλησε ὁ Διδάκτωρ Πολιτικῶν Ἐπιστημῶν καί
Συνταγματολόγος κ. Γ. Κρῖππας μέ θέμα «Τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν καί ἡ
συνδρομή λόγων ἐξαιρέσεως τῶν ὅσων συντάσσουν καί προτείνουν τή νέα ὕλη τοῦ
μαθήματος, λόγῳ προσηλυτισμοῦ καί ἐμφανοῦς συμμετοχῆς σέ αἱρετικές ἤ
παραθρησκευτικές ὀργανώσεις».
Ἀναφέρθηκε ἐπίσης
στίς εὐθῦνες τῶν συντακτῶν τοῦ Νέου Προγράμματος καί τόνισε ὅτι οἱ θεολόγοι
καθηγητές δικαιοῦνται καί ὑποχρεοῦνται νά διδάσκουν μέ ὀρθόδοξο τρόπο τό μάθημά
τους καί νά ἀρνοῦνται τή διδασκαλία μέ τό νέο προτεινόμενο ἀπό τό Ὑπουργεῖο
Παιδείας πρόγραμμα πού μέ τό διαθρησκειακό χαρακτήρα του δημιουργεῖ σύγχυση
στούς μαθητές, μέ ἀποτέλεσμα νά διαλύεται ὁ κοινωνικός ἱστός τῆς χώρας μας.
Ἀκολούθησε συζήτηση, ἀναγνώσθηκαν τά Πορίσματα τῆς ἡμερίδος
ἀπό τόν γραμματέα τῆς ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ π. Βασίλειο Κοκολάκη καί ἡ
ἡμερίδα ἔκλεισε μέ τόν Ἐθνικό Ὕμνο.
Μία νεοφανής πρακτική μέσα στήν ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας».
Ἡ Ἑστία Πατερικῶν Μελετῶν, τήν Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2016
πραγματοποίησε ἡμερίδα στό Δημαρχεῖο Ἀμαρουσίου, περί τῆς προβληματικῆς τοῦ
νέου προγράμματος τῶν Θρησκευτικῶν, μίας νεοφανοῦς πρακτικῆς μέσα στήν
ἑλληνορθόδοξη παράδοσή μας.
Ἀφορμή τῆς ἡμερίδος στάθηκε ἡ πρωτοφανής, ὄχι ἁπλῶς
πιλοτική, ἀλλά θεσμική ἀπόπειρα μεταλλάξεως τοῦ χαρακτήρα τοῦ ἐν λόγῳ μαθήματος
σέ διαθρησκειακό. Μία ἀπόπειρα προσηλυτισμοῦ, διά τῆς ἀπροκάλυπτης εἰσαγωγῆς
τῆς νεοβουδιστικῆς ὀργανώσεως Arigatou μέσα στήν ἑλληνορθόδοξη παιδεία μας.
Ἡ ὀργάνωση Arigatou σκοπεύει στήν δῆθεν ἐπικράτηση τῆς
παγκοσμίου εἰρήνης μέσα ἀπό πρακτικές ψευδοϊεραποστόλων τοῦ Βουδισμοῦ, τοῦ
Ἰνδουϊσμοῦ, τοῦ πνευματισμοῦ καί τῶν μαγικῶν τεχνῶν. Αὐτοί οἱ ¨ἱεραπόστολοι¨
κατευθύνονται ἀπό τό λεγόμενο παγκόσμιο δίκτυο θρησκειῶν γιά παιδιά, φορέα τῆς
Arigatou, τό ὁποῖο δῆθεν ἐνδιαφέρεται γιά τίς ἑπόμενες γενεές τῶν παιδιῶν,
ἐνθαρρύνοντας τό εὐρύτερο διαθρησκειακό ἔργο. Ἡ Arigatou δέχεται μετά ἄλλων
αἱρέσεων τήν οἱαδήποτε θρησκ
ευτική ἰδέα ἤ μέθοδο χωρίς νά διακρίνει, ἄν αὐτή
ἀνήκει στόν χῶρο τῶν μαγικοθρησκευτικῶν πρακτικῶν ἤ τῆς ἀποκαλύψεως τοῦ ὄντως
Θεοῦ. Ὅλα τά παραπάνω ἰσοδυναμοῦν μέ τόν πιό γνωστό σέ μᾶς οἰκουμενισμό.
2. Βεβαίως ὅλη ἡ παραπάνω προσπάθεια ἀποτελεῖ πράξη ἀντίθετη
μέ τό Σύνταγμα, τό ὁποῖο ὑποχρεώνει τήν πολιτεία νά προσφέρει ἑλληνορθόδοξη
ἐκπαίδευση στούς Ἕλληνες ὀρθοδόξους μαθητές. Τό ἐν λόγῳ πρόγραμμα ἐκτός ἀπό τό
ὅτι ἀποτελεῖ ἀπόπειρα ἐπί προσηλυτισμοῦ, μέ βαρύτερες μάλιστα συνέπειες γιά
τούς ἰθύνοντες ὅταν γίνεται ἐντός σχολείων, συνιστᾶ παραβίαση τῆς ἀρχῆς τῆς
ἰσονομίας καί τῆς συνταγματικῆς ἰσότητος, εἶναι εὐθέως ἀντισυνταγματικό, ὅπως
ἔχει κριθεῖ μέ δύο ἀποφάσεις τοῦ Συμβουλίου Ἐπικρατείας, τήν 3356/1995 καί τήν
2176/1998 καθώς καί τή γνωστή τελεσίδικη ἀπόφαση 115/2012 τοῦ Διοικητικοῦ
Ἐφετείου Χανίων. Ὡς ἐκ τούτου και ἡ Διαρκής Ἱερά Σύνοδος καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς
Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἀπεδοκίμασε τό ἐν λόγῳ πρόγραμμα ὡς παράνομο.
3. Τό νέο θρησκειολογικό Πρόγραμμα τῶν Θρησκευτικῶν
ἐπιβάλλεται ρατσιστικά ἀπό τούς πολεμίους τοῦ ρατσισμοῦ (!), μόνο στούς
ὀρθοδόξους μαθητές. Ἐνῶ δηλαδή οἱ Ἑβραῖοι, οἱ Μουσουλμάνοι καί οἱ
Ρωμαιοκαθολικοί Ἕλληνες μαθητές ἀπολαμβάνουν ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας τό
δικαίωμα νά διδάσκονται ἀποκλειστικά τήν δική τους πίστη, ἀπό ἀντιστοίχους
διδάσκοντες καί ἀντίστοιχη ὕλη, πού οἱ θρησκευτικές τους κοινότητες ἐπιλέγουν
καί ἐγκρίνουν, οἱ ὀρθόδοξοι μαθητές δέν διδάσκονται τήν δική τους πίστη, ἀλλά
ἕνα κράμα χριστιανισμοῦ καί ἄλλων θρησκειῶν, κάτι πού ὁλοφάνερα ἀντίκειται στό
Σύνταγμα, στόν ἐκπαιδευτικό Νόμο καί στήν ἰσχύουσα νομολογία.

5. Πρωτίστως ἐπαινοῦμε τήν Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων πού
συνέλαβε, ἐνδιέτριψε στην ἔρευνα , ἐνημέρωσε καί ἀνέδειξε τό γενικότερο
πρόβλημα τοῦ νέου προγράμματος, τήν προέλευσή του, τούς κινδύνους καί τό
σκοτεινό ὕπουλο ὑπόβαθρό του.
Ὑϊκῶς έπαινοῦμε καί συγχαίρουμε τόν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπό
μας κ. Ἱερώνυμο πού τοποθετήθηκε ξεκάθαρα ὡς πρός τό ἐν λόγῳ πρόγραμμα
διακηρύσσοντας ὅτι «αὐτά τά πράγματα εἶναι ἀπαράδεκτα καί ἐπικίνδυνα. Εἶναι
πράγματα πού δέν θά ἀποδώσουν καρπούς ἀλλά μεγάλη ζημιά στήν παιδεία γενικότερα,
στήν κοινωνία καί ρήξη στίς σχέσεις Ἐκκλησίας-Πολιτείας».
Εὐγνωμόνως ἐπαινοῦμε καί συγχαίρουμε τόν ἅγιο Σεβασμιώτατο
Μητροπολίτη Πειραιῶς κ. Σεραφείμ πού εὐστόχως ἐπεσήμανε ὅτι τό νέο πρόγραμμα
τῶν θρησκευτικῶν εἶναι «ἕνα ἐξόχως σοβαρό θέμα ἀπομειώσεως, ὑποβαθμίσεως,
εὐτελισμοῦ καί θρησκευτικοῦ ρατσισμοῦ εἰς βάρος τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς
Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, πού διαπράττει τό Ὑπουργεῖο Παιδείας, Ἔρευνας καί
Θρησκευμάτων».
Ἐπαινοῦμε βεβαίως καί συγχαίρουμε καί ὅλους τούς ὑπόλοιπους
Ἱεράρχες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος πού ποικιλοτρόπως καυτηρίασαν τό ἐπαίσχυντο
νέο πρόγραμμα τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν.

Ὅλοι οἱ Θεολόγοι καθηγητές, ὡς ὑπάλληλοι τοῦ κράτους,
σύμφωνα μέ ἔγκυρες γνωμοδοτήσεις ἐγκρίτων νομικῶν, ἔχοντας καθῆκον ἀλλά καί
δικαίωμα νά τηροῦν τό Σύνταγμα, δύνανται, καλοῦνται καί ὑποχρεοῦνται νομικῶς νά
μήν ἐφαρμόσουν τίς ἀπροκάλυπτες ἀντισυνταγματικές καί παράνομες ἀποφάσεις τῆς
διοικήσεως τῆς ὑπηρεσίας τους (ν. 3528/2007, ἄρθρ. 24 καί 25 παρ. 3 ἐδάφιο 1ον
καί Ποινικός Κώδικας, ἄρθρ. 21).
Ἡ ἀποτελεσματικότερη μορφή ἀντιδράσεως ἀπό πλευρᾶς μαθητῶν
δέν εἶναι ἡ ἀπαλλαγή ἀπό τό μάθημα τῶν θρησκευτικῶν. Αὐτός εἶναι ὁ στόχος τῆς
Νέας Ἐποχῆς. Δέν θά τούς κάνουμε τήν χάρη. Ἡ ἀπαλλαγή ταυτίζεται μέ ἄρνηση
πίστεως. Ἀντιθέτως οἱ μαθητές ἔχουν κάθε ἔννομο συμφέρον νά ἐλέγχουν καί νά
διεκδικοῦν τήν διατήρηση τοῦ ὁμολογιακοῦ καί κατηχητικοῦ χαρακτήρα τοῦ
μαθήματος.

7. Ἀπό τίς εἰσηγήσεις προέκυψε μέ σαφήνεια ὅτι τό νέο
πρόγραμμα εἶναι ἀντισυνταγματικό, ἀντιπαιδαγωγικό καί ἀντορθόδοξο.
Σαφέστατα ἐπιτακτική καθίσταται ἡ ἄμεση ἀπόσυρση τῶν νέων
Προγραμμάτων Σπουδῶν τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν. Κανείς μά κανείς, οὔτε καί
ὁ κ. Φίλης δέν μπορεῖ νά λειτουργεῖ αὐθαίρετα στήν ἐλεύθερη καί δημοκρατικά
ὀργανωμένη Ἑλλάδα μέ νόμους καί κανόνες, διχάζοντας προκλητικά τόν ἑλληνικό
λαό.
ΠΗΓΗ:www.orthros.eu

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου