Στη δεκαετία του 1960, ήμουν ένας ενημερωμένος, αλλά
αφελής προπτυχιακός φοιτητής, και θυμάμαι ότι ήμουν στο Πανεπιστήμιο της
Πενσυλβάνιας και συζητούσα με τον πρόεδρο του Τμήματος Χημείας, καθηγητή
Charles C. Price.
Μου είπε ότι ήταν πρόεδρος των United World Federalists και ρώτησε αν ήξερα τι είναι αυτή η οργάνωση.
Η λέξη "δικαιώματα" ("rights") εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε πρόταση του συνολικά 1869 λέξεων εγγράφου του ΟΗΕ.
Μου είπε ότι ήταν πρόεδρος των United World Federalists και ρώτησε αν ήξερα τι είναι αυτή η οργάνωση.
Όταν είπα όχι, απάντησε ότι πίστευαν
σε μια παγκόσμια κυβέρνηση που θα έβγαινε μέσα από τον ΟΗΕ.
Δεν είχα ποτέ ακούσει κανείς να προτείνει αυτή την
ιδέα πριν.
Για μένα, τα Ηνωμένα Έθνη ήταν ένας φιλανθρωπικός οργανισμός
αφιερωμένος στην άσκηση πιέσεων προς την παγκόσμια κοινότητα προς την
κατεύθυνση της ειρήνης και στη λειτουργία φιλανθρωπικών προγραμμάτων που θα
βοηθήσουν τους αγωνιζόμενους φτωχούς λαούς του κόσμου.
Φανταζόμουνα τον ΟΗΕ ως
ένα είδος φιλανθρωπικής ΜΚΟ σε παγκόσμια κλίμακα.
Πώς θα
προέκυπτε το όραμα του καθηγητή Charles C. Price για μια νέα παγκόσμια κυβέρνηση;
Αν και
υπήρχε ένα σοσιαλιστικό νήμα στο ιδρυτικό τους έγγραφο, τα Ηνωμένα Έθνη
σχηματίστηκαν με βάση το όραμα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που παρουσιάστηκε
στην «Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων» (UDHR), η οποία
καθόρισε ότι τα δικαιώματα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή για την πρόοδο της
παγκόσμια κοινότητας και αποτελούν το στυλοβάτη για την ανύψωση της ανθρώπινης
ελευθερίας και της αξιοπρέπειας του ατόμου.
Το έγγραφο UDHR ακολούθησαν πολλά καταπληκτικά έγγραφα
που παρουσίαζαν τα δικαιώματα ως κεντρική ιδέα του μετα-φεουδαρχικού κόσμου: τη
Δήλωση (ή νόμο) των Δικαιωμάτων του 1689, την Αμερικανική Διακήρυξη
Ανεξαρτησίας με τη σημαντική και ισχυρή επιβεβαίωση των αναφαίρετων φυσικών
δικαιωμάτων, τον ισχυρό Αμερικανικό Νόμο για τα Δικαιώματα που θεσπίστηκε το
1791, και τη Γαλλική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και του Πολίτη
(1789).Η λέξη "δικαιώματα" ("rights") εμφανίζεται σχεδόν σε κάθε πρόταση του συνολικά 1869 λέξεων εγγράφου του ΟΗΕ.
Το έγγραφο έχει κυριολεκτικά εμμονή
με τα δικαιώματα.
Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες αποκλίσεις από τη χρήση των
δικαιωμάτων που όλοι γνωρίζουμε.
Στο άρθρο 3, αντί των αναφαίρετων δικαιωμάτων της
«ζωής, της ελευθερίας και της επιδίωξης της ευτυχίας» που βρίσκονται στην
Αμερικάνικη Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, ο ΟΗΕ δηλώνει το δικαίωμα όλων σε
"ζωή, ελευθερία και ασφάλεια του ατόμου".
Υπονοούν ότι η ασφάλεια θα
φέρει την ευτυχία;
Ή μήπως υπονοούν ότι η ευτυχία είναι πάρα πολύ εφήμερη αξία
και πολύ «δυτική»;
Ίσως περισσότεροι παγκόσμιοι στόχοι επιβίωσης
χρειάζονται περισσότερο.
Βλέπουμε μια επανάληψη στοιχείων που βρίσκονται στο
αμερικάνικο Bill of Rights, όπως η καταδίκη της σκληρής και ασυνήθιστης
τιμωρίας (άρθρο 5), η δέουσα διαδικασία (άρθρα 6,7,8,9,10,11,14,17), η παράνομη
αναζήτηση και η κατάσχεση (Άρθρο 12) και η ελευθερία του λόγου και του
συνέρχεσθαι (άρθρα 19, 20).
Υπάρχουν όμως νέα δικαιώματα τα οποία, ήδη από το
1945, δείχνουν το δρόμο προς την παρέμβαση του ΟΗΕ στην καθημερινή ζωή των
ανθρώπων σε όλο τον κόσμο.
Σε όλο το έγγραφο, διακηρύσσουν το δικαίωμα σε
τρόφιμα, ρουχισμό, ιατρική περίθαλψη, κοινωνικές υπηρεσίες, παροχές ανεργίας
και αναπηρίας, παιδική φροντίδα και δωρεάν εκπαίδευση, καθώς και το δικαίωμα
στην «πλήρη ανάπτυξη της προσωπικότητας» και το δικαίωμα της ελεύθερης
συμμετοχής στην πολιτιστική ζωή της κοινότητας ... και της απόλαυσης στις
τέχνες".
Το 2015, εβδομήντα χρόνια μετά το αρχικό έγγραφό τους, τα Ηνωμένα
Έθνη έκαναν ένα τεράστιο βήμα προς την παγκόσμια κυβέρνηση, που μνημονεύθηκε
μόνο στο πρώτο οργανωτικό τους έγγραφο.
γράφτηκε στον Τοίχο
€ « » $ ●▲▼◄►€
« » $ ●▲▼◄►
ΠΗΓΗ://www.stontoixo.com/2018/11/12.html
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου