Μηχανική: Οι αιτήσεις πτώχευσης, το ελικόπτερο & η μάχη επιβίωσης
Case study διαχείρισης κρίσης θα μπορούσε να αποτελεί
η κατασκευαστική εταιρεία Μηχανική που παρά τα απανωτά χτυπήματα που δέχεται
από το 2011 αποδεικνύεται...πολύ σκληρή για να πεθάνει.
Ο επικεφαλής της εταιρείας Πρόδρομος Εμφιετζόγλου θα μπορούσε
να ακολουθήσει τη δοκιμασμένη- στα εγχώρια επιχειρηματικά ήθη- τακτική της
κήρυξης σε πτώχευση, αλλά έχει επιλέξει να δώσει την μάχη για να κρατήσει όρθιο
τον όμιλο που προτού καταρρεύσει η ελληνική οικονομία, μεσουρανούσε στις
κατασκευές.
Έτσι, έως τώρα,
καταφέρνει να αντικρούει επιτυχώς αλλεπάλληλα χτυπήματα.
Ένα από τα πιο πρόσφατα, όπως αποκαλύπτει σήμερα το
Capital.gr, αφορά το Agusta 109 Power Elite, το ελικόπτερο του Πρόδρομου
Εμφιετζόγλου που κατασχέθηκε για χρέος της τάξης των 148 χιλιάδων ευρώ το πρώτο
δεκαήμερο του Ιανουαρίου και έχει προγραμματιστεί να βγει σε πλειστηριασμό την
27η Ιανουαρίου στο Ειρηνοδικείο Μεγάρων.
Ωστόσο, η διαδικασία, που, όπως επισημαίνουν κύκλοι
της εταιρείας, δεν αποτελεί παρά μοχλό πίεσης με στόχο την ικανοποίηση των υποχρεώσεων
του οφειλέτη, έχει ανασταλεί, καθώς υπήρξε εξωδικαστικός συμβιβασμός μεταξύ των
δύο μερών.
Το ελικόπτερο θα έβγαινε "στο σφυρί” με τιμή πρώτης προσφοράς 1
εκατ. ευρώ, με την αξία του να εκτιμάται στο 1,5 εκατ. ευρώ. Και μπορεί ο πλειστηριασμός να αποφεύχθηκε, ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που η διοίκηση της εταιρείας μπαίνει σε περιπέτειες σχετικά με το αεροσκάφος.
Το 2013 εργαζόμενος της εταιρείας υπεξαίρεσε
το ελικόπτερο με στόχο την άμεση ικανοποίηση οφειλής της εταιρείας της τάξης
των 60.000 ευρώ.
Στη σκιά των
πλειστηριασμών & των αιτήσεων πτώχευσης
Και η
κατοικία-μουσείο στα Ανάβρυτα Αμαρουσίου του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου κινδύνευσε
το 2011 με κατάσχεση λόγω μη εξυπηρέτησης προσωπικού δανείου του επικεφαλής της
εταιρείας, ενώ το 2014 η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων "έβγαλε στο
σφυρί” το διαμέρισμά του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου στην λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου
στη Θεσσαλονίκη.
Οι δύο πλειστηριασμοί δεν πραγματοποιήθηκαν.
Η Μηχανική
βρίσκεται, πλέον, σε καθεστώς αναγκαστικής διαχείρισης, ενώ πριν από περίπου 1,5 χρόνο "απέκρουσε”, μέσω
εξωδικαστικού συμβιβασμού, τις αιτήσεις πτώχευσης κατά αυτής από
εταιρείες-πιστωτές της.
Σε κάθε
περίπτωση, σήμερα, όπως επισημαίνουν στο Capital.gr πηγές της Μηχανική, η
εταιρεία "παραμένει στις επάλξεις", καταφέρνοντας να λαμβάνει
εγγυητικές επιστολές.
Στο πλαίσιο αυτό, είχε συμμετάσχει κοινοπρακτικά με την
ιταλική GD Infrastutture στη διεκδίκηση του έργου της κατασκευής έργων υποδομής
της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο.
Τελικά το
έργο, ύψους 174 εκατ. ευρώ, κατακυρώθηκε στην εταιρεία Πόρτο Καρράς, καθώς η
ελληνοϊταλική κοινοπραξία μολονότι προσέφερε μεγαλύτερη, περίπου κατά 10%
έκπτωση, αποκλείστηκε λόγω τυπικού κωλύματος.
Από το 1974
Σε ηλικία 37
ετών, το 1974, ο Πρόδρομος Εμφιετζόγλου ίδρυσε στη Θεσσαλονίκη την Μηχανική, με
τον ίδιο να παραμένει από τότε βασικός μέτοχος και πρόεδρος του διοικητικού
συμβουλίου.
Η τεχνική εταιρεία μετατράπηκε, σταδιακά, σε όμιλο με σημαντική
δραστηριότητα εντός και εκτός Ελλάδας · το 2007 ο όμιλος είχε εμφανίσει κύκλο
εργασιών 227 εκατ. ευρώ, καθαρά κέρδη 47 εκατ. ευρώ και ανεκτέλεστο της τάξης
των 600 εκατ. ευρώ.
Εκείνη η περίοδος, εξάλλου, είχε άδοξο τέλος τοοποίο σφράγισε την είσοδο της οικονομίας στην εποχή της αστάθειας και τηςανυπαρξίας ρευστότητας.
Το κοινωνικό
έργο του Πρ.Εμφιετζόγλου έχει υπάρξει διακριτό, με το όνομά του να συνδέεται με
σειρά ευεργεσιών με τους Πομάκους και τους Τσιγγάνους της ακριτικής Θράκης,
καθώς η Μηχανική έχει αναλάβει υπό την προστασία της 23 παραμεθόρια χωριά του
Νομού Φλώρινας.
Το 1994
τιμήθηκε από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο για την προσφορά του
στην Ορθοδοξία, ενώ το 1997 η Ακαδημία Αθηνών τού απένειμε το Χρυσό Μετάλλιο
για την εθνική, κοινωφελή και πολιτιστική του προσφορά.
Ο κ. Εμφιετζόγλου είναι
συλλέκτης έργων τέχνης, διατηρώντας στη βίλα του στο Μαρούσι μία πλούσια
συλλογή με τουλάχιστον 500 εκθέματα των Γύζη, Θεόφιλου, Μόραλη, Τσόκλη, Μυταρά,
Ζούνη, Λύτρα και Βολανάκη.
Του Δημήτρη
Δελεβέγκου
www.capital.gr
dimitris.delevegos@capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου