Να στέκει ο θάνατος του Ενός δίπλα από την φάτσα
εκλεγμένων τσογλανοπροέδρων, κουπονιών για σούπερ μάρκετ, τιμές πετρελαίου,
δηλώσεις μαλακοαριστερών, κώλους μοντελοκαριολαριών και προσφορές για
εξορμήσεις βλαχαδερών σε χιονοδρομικά γκέτο.
Μόνο οι εξωγήινοι κατάλαβαν τι
χάθηκε.
Την είδηση επιβεβαίωσε ο γιoς του μέσω Twitter.
Το 1966, στις 15 Ιανουαρίου κυκλοφορεί το πρώτο τραγούδι («I can't stop thinking about me») που φέρει μια υπογραφή, η οποία έμελλε να αλλάξει την ιστορία της μουσικής. Ο άσημος νεαρός κύριος Ντέιβιντ Τζόουνς
που μέχρι τότε προσπαθούσε με διάφορα σχήματα να συστηθεί μουσικά στο κοινό, είπε να εγκαταλείψει το κοινό επώνυμο που του έδωσε
η μοίρα και να υιοθετήσει ένα ψευδώνυμο.
Το Τζόουνς έγινε Μπάουι.
Και η μουσική άλλαξε για πάντα.
Στον Ντέιβιντ Μπάουι η μουσική βιομηχανία και εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο χρωστούν πολλά.που μέχρι τότε προσπαθούσε με διάφορα σχήματα να συστηθεί μουσικά στο κοινό, είπε να εγκαταλείψει το κοινό επώνυμο που του έδωσε
η μοίρα και να υιοθετήσει ένα ψευδώνυμο.
Το Τζόουνς έγινε Μπάουι.
Και η μουσική άλλαξε για πάντα.
Αν ο Ντέιβιντ Μπάουι δεν είχε πέσει στη γη, ποιος θα είχε αλλάξει την ιστορία της μουσικής;
Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς, γνωστός ως Ντέιβιντ Μπόουι, δημοφιλής Βρετανός μουσικός και παραγωγός της ροκ και σημαντικός εκπρόσωπος της μουσική του 20ού αιώνα, κυρίως χάρις στη δουλειά του τη δεκαετία του 1970.
Έγινε αρχικά γνωστός το 1969, όταν το τραγούδι του Space Oddity έφτασε στο Βρετανικό Τοπ 5.
Εμφανίστηκε ξανά το 1972 με το τραγούδι Starman και το ανδρόγυνο alter ego Ziggy Stardust. Αποτελεί ένας σημαντικότερους μουσικούς του Glam Rock.
Εμφανίστηκε ξανά το 1972 με το τραγούδι Starman και το ανδρόγυνο alter ego Ziggy Stardust. Αποτελεί ένας σημαντικότερους μουσικούς του Glam Rock.
Στη συνέχεια άλλαξε ξανά το μουσικό στυλ και το 1975 έγινε διάσημος στην Αμερική με το τραγούδι του "Fame" που έφτασε στο νούμερο 1, από το άλμπουμ Young Americans.
Η καρίερα του συνέχισε χωρίς σημαντικές επιτυχίες το υπόλοιπο τμήμα της δεκαετίας του 1970.
Το 1983 κυκλόφορησε το άλμπουμ Let's dance, το οποίο περιλαμβάνει πολλά επιτυχήμενα τραγούδια. Συνέχισε να πειραμάτιζεται τις δεκαετίας του 1990 και του 2000.
Η καρίερα του συνέχισε χωρίς σημαντικές επιτυχίες το υπόλοιπο τμήμα της δεκαετίας του 1970.
Το 1983 κυκλόφορησε το άλμπουμ Let's dance, το οποίο περιλαμβάνει πολλά επιτυχήμενα τραγούδια. Συνέχισε να πειραμάτιζεται τις δεκαετίας του 1990 και του 2000.
Μόλις πριν λίγες ημέρες γιόρτασε τα 69 του χρόνια. μαζί με το άλμπουμ Blackstar, κυκλοφόρησε την ημέρα των γενεθίων του, μια νέα βιογραφία κυκλοφόρησε με μια μοναδική αφήγηση από την βρετανίδα δημοσιογράφος και συγγραφέας Μέρι Φίνιγκαν. εκεί, εξιστορεί την γνωριμία της με τον Ντείβιντ Μπάουι στο βιβλίο με τον τίτλο «Psychedelic Suburbia: David Bowie and the Beckenham Arts Lab» και παρουσιάζει στον αναγνώστη μερικές φωτογραφίες, πραγματικά κειμήλια από εκείνη την εποχή, στα τέλη της δεκαετίας του 1960.
Ενα χλωμό και αδύνατο πρόσωπο περιτριγυρισμένο με σγουρά ξανθά μαλλιά εμφανιστηκε στο ανοικτό παράθυρο. «Γεια» είπε ευγενικά. «Είμαι ο Ντέιβιντ. Πως είστε;»
Η συγγραφέας περιγράφει το πως γνώρισε τον - ελάχιστα γνωστό τότε – καλλιτέχνη, τον οποίο κάλεσε στο σπίτι της και τελικά τον έκανε συγκάτοικό της. «Πρόσεξα μια φωνή και μια κιθάρα. Μια μουσική εντελώς άγνωστη σε μένα. Είχε σιγουριά, ήταν προσωπική και είχε μελωδία. Σκεφτηκα ότι αυτός δεν πρέπει να είναι ένας μέσος φιλόδοξος ροκ σταρ. Είναι κάτι διαφορετικό» γράφει η Φίνιγκαν.
«Ποιος παίζει;» φώναξα ενώ το τραγούδι τελείωνε. Ενα χλωμό και αδύνατο πρόσωπο περιτριγυρισμένο με σγουρά ξανθά μαλλιά εμφανίστηκε στο ανοικτό παράθυρο. «Γεια» είπε ευγενικά. «Είμαι ο Ντέιβιντ. Πως είστε;»
«Είμαι η Μέρι. Θα θέλατε ένα φλιτζάνι τσάι και μια τζούρα κάνναβη;»
Του πρόσφερε ένα δωμάτιο για 5 λίρες την εβδομάδα
Εχοντας μεγάλη περιέργεια, καθώς δεν είχε ακούσει ποτέ για «τζούρα», ο Ντέιβιντ Μπάουι, μαζί με την 12χορδη κιθάρα του μάρκας Gibson κατέβηκε τα σκαλιά. Πήραμε μαζί τσάι, την τζούρα και μπισκότα, και μετά φάγαμε κέικ και μια σαλάτα από το ψυγείο και ό,τι αρχίζει ως μια σύντομη επαφή τελειώνει πολύ αργά την νύχτα.
Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση της Μέρι Φίνιγκαν με τον 22χρονο τότε τραγουδιστή που μόλις είχε κυκλοφορήσει το Space Oddity έφτασε στο Βρετανικό Τοπ 5 και μόλις είχε χωρίσει από την χορεύτρια Ερμιόνη Φαρδινγκέιλ.
Η Φίνιγκαν του είχε προτείνει να μείνει μαζί με την ίδια και τα δύο παιδιά της και να μοιράζονται το σπίτι. Ο Μπάουι δέχθηκε να πληρώνει 5 λίρες την εβδομάδα για να χρησιμοποιεί το ένα υπνοδωμάτιο που περίσσευε στο σπίτι της.
«Ηταν ένα γήινο φαινόμενο στα όρια του καλλιτεχνικού στερεώματος» λέει η Φίνιγκαν για τον Μπάουι που εκτός από το σπίτι, μοιράστηκαν για λίγο και το ίδιο κρεβάτι.
Ανάμεσα στις φωτογραφίες που είχε στο αρχείο της η Φίνιγκαν και δημοσιεύονται στο βιβλίο είναι και ένα χειρόγραφο του Μπάουι με τους στίχους του «Oh! You Pretty Things».
ΠΗΓΗ:www.stontoixo.com & www.thetoc.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου