Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Συνεχίζεται αύριο στις 7:00 μ.μ. ο Κύκλος συζητήσεων:«Γνωσιακός καπιταλισμός»

«Άξονες χάραξης πολιτικής: ψηφιακά κοινά στην εκπαίδευση», είναι το 2ο θέμα του κύκλου συζητήσεων που διοργανώνει το Ινστιτούτο Νίκος Πουλαντζάς με τίτλο «Γνωσιακός καπιταλισμός:
Τι συνεπάγεται η αλλαγή παραδείγματος στην παραγωγή & διάδοση της γνώσης;», & θα διεξαχθεί την Δευτέρα 19 Ιουνίου στις  7:00 μ.μ. στην αίθουσα εκδηλώσεων, Κεραμεικού 46 & Μυλλέρου
(Πλατεία Αυδή)
Ομιλητές/ομιλήτριες:
Ράνια Καλαντζή, εκπαιδευτικός ΕΠΑΛ
«Εφαρμογές & δυνατότητες του ελεύθερου - ανοικτού λογισμικού στα σχολεία»
Δέσποινα Μητροπούλου, γενική διευθύντρια του Οργανισμού Ανοικτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ
«Καλές πρακτικές και δράσεις του Οργανισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών που συμβάλλουν πρακτικά στην υιοθέτηση των ψηφιακών κοινών στην εκπαιδευτική διαδικασία»
Γιώργος Παπανικολάου, λέκτορας Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, Peer to Peer Foundation
«Ο μύθος της τεχνολογικής ουδετερότητας: από τη ρητορική των ίσων ευκαιριών στην πολιτική της χειραφέτησης»
Την Τετάρτη 5 Ιουλίου θα διεξαχθεί η συζήτηση:
Γνωσιακός καπιταλισμός:ερωτήματα & προκλήσεις
Ομιλητής:
Κάρλο Βερτσελόνε, λέκτορας Πανεπιστημίου Παρισιού Ι, Σορβόννη
«Γνωσιακός καπιταλισμός: μία θεωρητική και ιστορική εισαγωγή»
(με ταυτόχρονη διερμηνεία)
                                              ====================================
Υπενθυμίζουμε ότι την Δευτέρα 29 Μαΐου πραγματοποιήθηκε ο 1ος κύκλος συζητήσεων με θέμα:
Κοινωνίες της γνώσης και ψηφιακή τεχνολογία
Ομιλητές ήταν οι:
Γεράσιμος Κουζέλης, καθηγητής ΕΚΠΑ
«Γνώση, υποκειμενικότητα και πολιτισμός στον κόσμο των νέων τεχνολογιών»
Μανώλης Πατηνιώτης, αναπληρωτής καθηγητής ΕΚΠΑ
«Ζητήματα γνωσιολογίας στον ψηφιακό χώρο»
                                              =====================================
Οι κοινωνικές, πολιτικές, επιστημονικές, ιδεολογικές και παιδαγωγικές συνέπειες της ολοένα και αυξανόμενης σύνδεσης της ψηφιακής τεχνολογίας με την εκπαιδευτική διαδικασία και έρευνα έχουν ως αποτέλεσμα τη ραγδαία και εντεινόμενη αλλαγή της μορφής και του περιεχομένου της ίδιας της γνώσης στο πλαίσιο αυτού που ονομάζεται γνωσιακός καπιταλισμός (cognitive capitalism). 
Η γνώση όχι μόνο μετατρέπεται σε εμπόρευμα, αλλά και η ίδια η παραγωγή και η διάδοσή της αλλάζει ριζικά, γεγονός που ασφαλώς και έχει βαθιές συνέπειες και στο ίδιο το περιεχόμενο της γνώσης, από την προοπτική όχι μόνο του αντικειμένου, αλλά και του υποκειμένου της γνώσης. 
Πρόκειται για ένα ζήτημα που στην Ελλάδα συζητιέται κυρίως είτε με όρους της (νεο)φιλελεύθερης αντίληψης πραγμάτων που παρουσιάζει την τεχνολογική εξέλιξη ως a priori και αναπόδραστα θετική είτε με έναν μανιχαϊστικό τρόπο θεώρησης, ο οποίος οδηγεί είτε στην μοιρολατρική αποδοχή της τεχνολογικής εξέλιξης είτε στην τεχνοφοβική αντίδραση.
Μάλιστα, αυτό το ζήτημα έχει ανοίξει διεθνώς εδώ και δύο δεκαετίες, τόσο ακαδημαϊκά όσο και πολιτικά, ενώ στην Ελλάδα έχει ελάχιστα απασχολήσει και συζητηθεί στους κόλπους της Αριστεράς, παρά την συζήτηση που έχει αναπτυχθεί διεθνώς σε ακαδημαϊκό επίπεδο γύρω από τη μαρξική έννοια της “General Intellect”. 
Το αποτέλεσμα είναι το ζήτημα των εξελίξεων στις κοινωνίες της γνώσης να αποτελεί προνομιακό πεδίο ιδεολογίας και πρακτικής των (νεο)φιλελεύθερων και να απουσιάζει ένας αριστερός κριτικός λόγος που να παρακολουθεί τις εξελίξεις, με ολέθριες πολιτικές και κοινωνικές συνέπειες για τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και πλήρη αναδιάρθρωση και διάλυση των εργασιακών σχέσεων.
Ο παρών κύκλος συζητήσεων επιχειρεί να συνδυάσει τη θεωρητική ανάλυση με τον επιμορφωτικό χαρακτήρα για πρακτικά ζητήματα και ζητήματα καθημερινότητας, με κατεύθυνση τη χάραξης πολιτικής για ένα κοινωνικοπολιτικό και επιστημονικό ζήτημα, που διαπερνά διαχρονικά την εγχώρια πολιτική επικαιρότητα, καθώς συνδέεται τόσο με την εκπαιδευτική πολιτική όσο και με τον νευραλγικό κοινωνικό χώρο των σχολείων και πανεπιστημίων.
 ΠΗΓΗ:www.facebook.com/InstitoutoNicosPoulantzas/photos/pb.611274705567424.-2207520000.1497201135./1704568912904659/?type=3&theater

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου