Στην εκδήλωση παρουσίασης
καινοτόμων δράσεων, που έγινε στο Κολλέγιο Αθηνών - Κολλέγιο Ψυχικού, την
Παρασκευή 23 Ιουνίου 2017, συμμετείχε το 2ο ΓΕ.Λ. Αμαρουσίου
Στην εκδήλωση αυτή συμμετείχαν σχολεία που
υλοποίησαν, κατά το σχολικό έτος 2016-2017, δράσεις στο πλαίσιο του Δικτύου
Σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Β΄Αθήνας «Σημερινός Μαθητής - Αυριανός Ενεργός Πολίτης του Κόσμου - ΣΗ.ΜΑ.-Α.Ε.Π.».
Στόχος των δράσεων αυτών του Δικτύου Σχολείων είναι η
απόκτηση πολλαπλών δεξιοτήτων ζωής μέσω της δημιουργικής έκφρασης, η προώθηση
υγιών στάσεων ζωής και η καλλιέργεια της συνείδησης του Αυριανού Ενεργού Πολίτη
του Κόσμου με τη ταυτόχρονη διατήρηση της εθνικής ταυτότητας και της
πολιτισμικής αυτογνωσίας.
Οι μαθητές του 2ου ΓΕ.Λ. Αμαρουσίου επέλεξαν να εργαστούν πάνω
στον θεματικό άξονα «Ανθρωπιστικά ιδεώδη - Καλλιέργεια της ανθρωπιστικής
συνείδησης του μαθητή».
Η δράση έγινε στο πλαίσιο του Ομίλου Ρητορικής, με την
καθοδήγηση των υπευθύνων καθηγητριών του σχολείου μας, της κας Μαρίας Σαμπάνη & της κας Ελευθερίας Κόκκαλη.
Το θέμα της δράσης ήταν η αναγκαιότητα των
ανθρωπιστικών σπουδών στις μέρες μας.
Σε πρώτη φάση, οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες,
διερεύνησαν το θέμα.
Αναζήτησαν υλικό σχετικά με τις μορφές και το περιεχόμενο
των ανθρωπιστικών σπουδών και προβληματίστηκαν όσον αφορά το μειωμένο
ενδιαφέρον για τις ανθρωπιστικές επιστήμες, που παρατηρείται στις μέρες μας.
Διαπίστωσαν
ότι στη συνείδηση μεγάλου αριθμού ανθρώπων η παρεχόμενη γνώση πρέπει να είναι
χρησιμοθηρική και να συνδέεται στενά με την αγορά εργασίας και κατέγραψαν τα πλεονεκτήματα και τους
κινδύνους μιας τέτοιας εκπαίδευσης τεχνοκρατικού προσανατολισμού. Στη συνέχεια, αφού χωρίστηκαν με τυχαίο τρόπο σε ομάδες Λόγου και Αντίλογου, κλήθηκαν να υποστηρίξουν με επιχειρήματα τις απόψεις τους σε αγώνες αντιλογίας.
Μέσα από τη
γόνιμη αντιπαράθεση και τον εποικοδομητικό διάλογο, που προϋποθέτει τον σεβασμό
στον συνομιλητή και την ενεργό ακρόαση της άποψής του, οι μαθητές
συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα ύπαρξης ενός σχολείου, που προωθεί τα
ανθρωπιστικά ιδεώδη και προάγει ένα σφαιρικά ενημερωμένο και κριτικά σκεπτόμενο
μαθητή.
Όπως χαρακτηριστικά καταλήγει ο συνόπτης των Ομάδων
Λόγου και Αντίλογου:
Οι ανθρωπιστικές επιστήμες αναβαθμίζουν τον πολιτισμό μας,
την κοινωνία μας, την ανθρωπιά μας.
Ιδιαίτερα σήμερα η ύπαρξη της ανθρωπιστικής
παιδείας όχι μόνο δεν περιορίζει τις δυνατότητες των ανθρώπων για εξειδίκευση,
αλλά, αντίθετα, ενισχύει την ικανότητα ευέλικτης προσαρμογής στις προκλήσεις
της εποχής μας.
Προοδευτικό σχολείο δεν είναι αυτό που διαθέτει πληρότητα στα εποπτικά μέσα και τους διαδραστικούς
πίνακες, αλλά αυτό που δημιουργεί μαθητές σκεπτόμενους, που έχουν την ικανότητα
να χρησιμοποιούν όλα τα παραπάνω δίχως να γίνονται παράλληλα δέσμιοί τους».
Στην εκδήλωση καινοτόμων δράσεων, που έγινε στο
Κολλέγιο Αθηνών - Κολλέγιο Ψυχικού, εκπρόσωποι του Ομίλου Ρητορικής του Σχολείου
μας παρουσίασαν τα επιχειρήματά τους σχετικά με την αναγκαιότητα ή μη των
ανθρωπιστικών σπουδών στις μέρες μας, χωρισμένοι σε Ομάδα Λόγου και Αντίλογου.
Τις απόψεις της Ομάδας Λόγου παρουσίασαν η Μαρία Νίστκα και η Μαρίνα Κλίνη.
Τα
επιχειρήματα της Ομάδας Αντίλογου υποστήριξαν η Ίρις Βίλα και ο Θεοφάνης
Κουρκούτας. Συνόπτης των δύο ομάδων ήταν ο Γιάννης Παπαδημητρίου.
Με την πρωτοτυπία της παρουσίασης, καθώς και με την
ευστοχία των επιχειρημάτων τους, τη σοβαρότητα και ωριμότητα της σκέψης τους,
οι μαθητές του 2ου ΓΕ.Λ. Αμαρουσίου κέρδισαν τις εντυπώσεις και απέσπασαν πολλά θετικά
σχόλια.
ΠΗΓΗ:blogs.sch.gr/2lykamar/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου