Δευτέρα 6 Ιουνίου 2016

Για το «πολυδιαφημισμένο» ... γκαράζ της Ευτέρπης!

Ήδη έχουν τοποθετηθεί στην Πλ. Ευτέρπης, οι περιφράξεις για τη έναρξη κατασκευής υπογείου πάρκινγκ.

Το εν λόγω «πολυδιαφημισμένο» από τη δημοτική αρχή έργο, είναι αντίθετο προς κάθε ορθολογική αντιμετώπιση του προβλήματος στάθμευσης, αφού τοποθετείται στην καρδιά της πόλης.
Οι επιστημονικές απόψεις των τελευταίων ετών, συμφωνούν ότι το κέντρο της πόλης δεν μπορεί να υποτάσσεται στους οδηγούς του, αλλά να λαμβάνει υπόψη και τους πεζούς, ως σημαντικούς παράγοντες στη χρήση του, αλλά και τις ανάγκες των κατοίκων και των ειδικών κοινωνικών ομάδων, έτσι ώστε το κέντρο να αποτελεί πράγματι το ζωτικό κύτταρο της πόλης.
Όμως, στην προκειμένη (και σε κάθε άλλη αντίστοιχη) περίπτωση, κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου θα υπάρξει επιβράδυνση της κυκλοφορίας και ταλαιπωρία όλων μας (που ήδη τη βιώνουμε), αύξηση της ρύπανσης και του θορύβου. 
Αυτές οι θυσίες που απαιτούνται από τους κατοίκους και τους πεζούς του κέντρου της πόλης μας, δυστυχώς, πάλι με επιστημονικά δεδομένα, δεν θα έχουν το αποτέλεσμα που ευαγγελίζεται η διοίκηση του Δήμου.
Κι αυτό, γιατί η δημιουργία δομών εξυπηρέτησης του αυτοκινήτου και μάλιστα στην καρδιά της πόλης, στην πράξη την απονεκρώνει, καθώς οδηγεί στην αύξηση της χρήσης του αυτοκινήτου - λόγω της διευκόλυνσης - και σε περιορισμό του χώρου για άλλες δραστηριότητες, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν και πάλι τα ίδια επίπεδα συμφόρησης, και άρα νέες πιέσεις για επιπλέον χώρους στάθμευσης σε πλατείες.
Η λύση, έγκειται στη δημιουργία πάρκινγκ, αλλά σε όσο το δυνατόν περιφερειακή θέση σε σχέση με το κέντρο, σε συνδυασμό με την έμφαση στην αναβάθμιση της απαξιωμένης δημοτικής συγκοινωνίας (λόγω μείωσης δρομολογίων, απαρχαιωμένου στόλου κλπ). 
Με τον τρόπο αυτό, ωφελείται η πόλη και οι επαγγελματίες της, αφού ακόμα και οι χρήστες του πάρκινγκ που απλώς επιθυμούν να μετεπιβιβαστούν σε άλλο ΜΜΜ (πχ ΗΣΑΠ) θα περπατήσουν στο κέντρο της και θα δουν τα καταστήματά της.
Η επιλογή δημιουργίας πάρκινγκ στο κέντρο της πόλης, είναι μία επιλογή που θα αποτελέσει την χαριστική βολή στον μικρομεσαίο επαγγελματία – έμπορο- ιδιοκτήτη ακινήτου που θα καταστραφεί περαιτέρω διότι:

Α) Επί δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση) που θα διαρκέσει η κατασκευή του έργου οι έμποροι - επαγγελματίες θα χάσουν την πελατεία τους. Ήδη πολλοί καταστηματάρχες πληροφορούμαι ότι αναζητούν μετεγκατάσταση.
Β) Οι ιδιοκτήτες θα αντιμετωπίσουν την πλήρη απαξίωση των ακινήτων τους, που επί δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση) ή δεν θα μπορούν να τα μισθώσουν ή δεν θα μπορούν να εισπράξουν τα μισθώματα που δικαιούνται. 
Γ) Οι κάτοικοι θα υποστούν την υποβάθμιση της καθημερινότητάς τους για δύο χρόνια (στην καλύτερη περίπτωση).
Τέλος, πρόκειται για ένα έργο που επηρεάζει τον σχεδιασμό της πόλης για την επόμενη τριακονταετία, αφού τέτοια έργα είναι δύσκολο να ξανασχεδιαστούν και υλοποιηθούν, ενώ θα επηρεαστεί η θέση του σταθμού μετρό και θα αναιρεθεί η δυνατότητα υπογειοποίησης του ΗΣΑΠ που θα αποτελούσε πραγματικό όφελος για την ένωση του οικιστικού ιστού της πόλης και το οποίο είναι διαχρονικό αίτημα όλων των δημοτών.
                                                                   ΕΡΩΤΑΤΑΙ:
1)Πράγματι δεν έχουν ληφθεί οι απαραίτητες άδειες για το έργο, όπως καταγγέλλει η Περιφέρεια;
2)Με ποιο τρόπο η διοίκηση θα αποζημιώσει τους εμπόρους – επαγγελματίες – ιδιοκτήτες ακινήτων για τις ζημίες που θα υποστούν κατά τη διάρκεια κατασκευής  του έργου, ιδίως σε περίπτωση τυχόν καθυστερήσεων;
3)Ποιες έμπρακτες διαβεβαιώσεις υπάρχουν ότι το έργο αφ’ ενός θα ολοκληρωθεί απρόσκοπτα και αφ’ ετέρου θα είναι λειτουργικό;
                                        Μαίρη Διακολιού - mary.diakoliou@gmail.com
                                       Ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος Δ. Αμαρουσίου
                                                                            Δικηγόρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου