Οι ερωτήσεις & οι τοποθετήσεις της Ανεξάρτητης Δημοτικής Συμβούλου στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο
Τεχνικό Πρόγραμμα 2016 - Α’ Αναμόρφωση.
Το Τεχνικό Πρόγραμμα που καλούμαστε να ψηφίσουμε,
είναι αόριστο και αποσπασματικό.
Κάνει λόγο για ανάπλαση οδικών αξόνων, χωρίς
να αναφέρει τι είδους αναπλάσεις είναι αυτές, ούτε το σύνολο των οδικών αξόνων.
Για παράδειγμα, περιλαμβάνεται σε αυτούς η οδός Ερυθρού Σταυρού στην Αγ.
Φιλοθέη;
Κάνει λόγο για
καθαίρεση και ανακατασκευή στηθαίων σε οδικούς άξονες, χωρίς να αναφέρει
σε ποιους, τι ζημιές είχαν ώστε να επιβάλλεται η καθαίρεσή τους, ούτε σε ποιους
οδικούς άξονες.
Αυτές κρίνω ότι είναι απαραίτητες πληροφορίες για όποιον θα
επιθυμούσε να ελέγξει τη Διοίκηση ως προς την αναγκαιότητα ή το κόστος του
έργου.
Επίσης, υπάρχει δαπάνη που αφορά την επιδιόρθωση της
ακριβοπληρωμένης βιοκλιματικής ανάπλασης του κέντρου της πόλης, που, ενώ
υποτίθεται ότι θα υλοποιείτο από υλικά αντοχής και άθραυστους υαλοπίνακες, πριν
αλέκτωρ λαλήσαι τρις, πρέπει οι Μαρουσιώτες να πληρώσουν από την τσέπη τους την
αντικατάσταση των σπασμένων τζαμιών!
Πόσες φορές; Και ως πότε; Και μην πει κανείς ότι η ιδιωτική εταιρία φύλαξης θα μας προστατεύσει, γιατί, αν αυτό ήταν αληθές, θα είχε προστατευθεί και ο κ. Νικολαράκος! (σ.σ: καταστηματάρχης του κέντρου και πρόεδρος του ΕΣΑΜ, του οποίου το κατάστημα υπέστη πολλές ζημιές από βανδάλους).
Επιπροσθέτως, κάνει αναφορά σε χώρους (πχ. στάθμευσης
και φύλαξης οχημάτων), χωρίς όμως να προσδιορίζει ποιοι είναι οι χώροι αυτοί,
ώστε να καθίσταται εφικτή η διαπίστωση ή ο έλεγχος για την καταλληλότητά τους
και να μην δαπανώνται δημοτικοί πόροι για έργα τα οποία μπορεί εν τέλει να μην
ικανοποιούν βέλτιστα το στόχο τους.
Αρνητικό ενδιαφέρον έχει ακόμη η συνολική μείωση των
ποσών για έργα του Τεχνικού Προγράμματος κατά 1.169.582,44€ σε μια περίοδο που
θα έπρεπε να επιδιώκεται η μέγιστη αξιοποίηση πόρων με τη μέγιστη
συστηματικότητα !!!
Επειδή λοιπόν το Τεχνικό Πρόγραμμα και η Αναμόρφωσή
του είναι αόριστα, αποσπασματικά, περιλαμβάνουν έργα χωρίς να υπάρχει
προηγούμενη διαβούλευση με τους πολίτες, δεν αποτελεί εφαρμογή γνωστού σε όλους
συνολικού σχεδίου για την πόλη με ιεράρχηση προτεραιοτήτων, ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΕΙΔΗ
για έργα που βελτιώνουν την υποβαθμισμένη λόγω μνημονίων και κυβερνητικής
μνημονιακής πολιτικής καθημερινότητά μας (όπως παιδικές χαρές) διατίθενται
ελάχιστα χρήματα, θα είμαι αρνητική.
Θέματα 31, 37:
(Ένταξη σε Πρόγραμμα Ανακύκλωσης Χαρτιού -
Συσσωρευτών)
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος στις ερωτήσεις μου σχετικά με
το αν τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται σε γνώση και συνεργασία με τον ΕΔΣΝΑ
απάντης ότι δεν γνωρίζει σχετικά και στο αν έχει αναζητηθεί η σύμφωνη γνώμη των
εργαζομένων, απάντησε ότι είναι βέβαιος πως οι εργαζόμενοι θα είναι αρωγοί σε
τέτοια πρωτοποριακά προγράμματα.
Αντίστοιχη απάντηση δόθηκε και στην ερώτηση σχετικά με
το τι θα μπορούσε να γίνει ώστε οι υπηρεσίες μας να αναβαθμιστούν για να μπορέσουν
να ανταπεξέλθουν σε τέτοιου είδους δράσεις.
Τοποθέτηση:
Εξ αρχής δηλώνω
ότι δεν μπορώ να είμαι αρνητική σε δράσεις, όπως η ανακύκλωση χαρτιού ή
συσσωρευτών, που και οικολογικές είναι και λειτουργούν υπέρ της
ευαισθητοποίησης του κοινού (ιδίως για το χαρτί) στη διαλογή των απορριμμάτων
στην πηγή.
Όμως:
Έχει αναζητηθεί η σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων για το
πρόγραμμα αυτό; Εδώ συζητείται να ανατεθεί σε μία ιδιωτική εταιρία να αναλάβει
τη συλλογή χαρτιού/ συσσωρευτών στο δήμο
μας. Εδώ, όλοι παροικούμε την Ιερουσαλήμ και ξέρουμε, ότι υπάρχουν πολλές
εταιρίες στο χώρο, οι οποίες λειτουργούν σε επίπεδο "γνωστού":
"Έχω γνωστό στο Δήμο Αμαρουσίου, θα πάρω τη δουλειά εκεί" κλπ, και
άπαξ και θεμελιωθεί μία σχέση με το Δήμο, μετά δύσκολα καταλύεται. Έτσι, δεν
εξυπηρετείται ούτε η έννοια της διαφάνειας, ούτε η ανάγκη για υιοθέτηση δράσεων
από τις οποίες θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.
Οπότε, στο σημείο αυτό, παρόλο που η πολιτική μου θέση
για το δημόσιο χαρακτήρα της διαχείρισης αποβλήτων είναι βαθειά και
αταλάντευτη, στο πλαίσιο που υπάρχει σήμερα και μόνο σε διαχειριστικό επίπεδο,
προτείνω να προσθέσουμε στην απόφασή μας όρο
α) να γίνει ευρύτατη γνωστοποίηση
της πρόθεσής μας να ενταχθούμε σε ένα τέτοιο πρόγραμμα, ώστε να έχουν κίνητρο
περισσότερες εταιρίες να προσέλθουν ή ακόμη και να συνεργαστούν,
β) να ενταχθεί
η δράση αυτή στο ΤΣΔ (Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης), προκειμένου να υπάρχει
συνολικός και όχι αποσπασματικός σχεδιασμός, πράγμα που εδώ και χρόνια
επισημαίνω,
γ) να έχει την αίσθηση της προσωρινότητας - δοκιμαστικότητας: αυτό
εξυπηρετεί στο ότι, αν με την εκπόνηση του ΤΣΔ και με την λειτουργία του
προγράμματος δούμε ότι αυτό το σύστημα δεν είναι κατάλληλο ή δεν εκπληρώνει
τους σκοπούς του ΤΣΔ, να μπορούμε να το αλλάξουμε, χωρίς να δεσμευόμαστε από
σχετικές συμβάσεις, στο ότι θα μπορούμε να κάνουμε αλλαγές αν αντιληφθούμε ότι
δεν συμφέρει το Δήμο το εν λόγω πρόγραμμα, ή ότι οι θέσεις των κάδων δεν είναι
πρόσφορες κοκ.
Με λίγα λόγια και κατά την εκτέλεση του προγράμματος
αυτού και κατά την υλοποίηση του ΤΣΔ θα πρέπει να υπάρχουν υπηρεσιακοί
παράγοντες που θα ελέγχουν και θα αξιολογούν την πορεία εφαρμογής τους, ώστε να
προτείνονται οι απαραίτητες αλλαγές, ακόμα και η αλλαγή του ίδιου του αναδόχου.
ΘΕΜΑ 15, 16 (πολιτιστικές εκδηλώσεις)
Σε μία εποχή που η μνημονιακή κρίση μας έχει επιβάλλει
πολιτισμική πενία, το να γίνονται εκδηλώσεις δημοτικές είναι ανακουφιστικό για
την καθημερινότητα των δημοτών, που έχουν στερηθεί τη δυνατότητα ψυχαγωγίας για
οικονομικούς λόγους, και εποικοδομητικό ιδιαίτερα, όταν οι εκδηλώσεις αυτές,
έχουν μορφωτικό περιεχόμενο.
Το γεγονός του ότι τις εκδηλώσεις αυτές
διοργανώνει απ’ ευθείας ο Δήμος είναι θετικό και αποδεικνύει ότι μπορούν οι
υπηρεσίες μας να αναλάβουν χωρίς διαμεσολαβητές το έργο αυτό, πράγμα που έχει
σαν συνέπεια τελικά αφ’ ενός να εμποδίζεται η απαξίωση των υπηρεσιών μας και
αφ’ ετέρου ο Δήμος να έχει τη δυνατότητα καθορισμού του πολιτιστικού στόχου
του.
Είμαι θετική.
Μαίρη Διακολιού
Ανεξάρτητη Δημοτική Σύμβουλος Δ. Αμαρουσίου
e-mail: mary.diakoliou@gmail.com
Γραφείο:
Χατζηαντωνίου 14, Μαρούσι 15126
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου