«Ο Δήμος Αμαρουσίου διευρύνει τα δρομολόγια της Δημοτικής
Συγκοινωνίας & τις Κυριακές» διαβάσαμε πρόσφατα στον τοπικό τύπο.
Η είδηση
αυτή θα μας χαροποιούσε ιδιαίτερα, αν δε σήμαινε για την πόλη μας μεγαλύτερη
ρύπανση, αλλά κα μεγαλύτερη επικινδυνότητα για τους μετακινούμενους δημότες.
Γιατί τα περισσότερα απ’ τα λεωφορεία
που θα κληθούν να πραγματοποιήσουν τα αυξημένα αυτά δρομολόγια δεν είναι
παλαιά απλώς, αλλά κυριολεκτικά σαραβαλιασμένα.
Πράγμα φυσικό βέβαια, αφού, επί
είκοσι ολόκληρα χρόνια ( από το 1997 δηλαδή , που ξεκίνησε η λειτουργία της
Δημοτικής Συγκοινωνίας ) δεν έχουν
αντικατασταθεί.
Η σημερινή δημοτική αρχή
τα παρέλαβε το 2007, πριν δηλαδή από μια δεκαετία.
Και σε όλη τη διάρκεια της
δεκαετίας αυτής, από το Φεβρουάριο του 2007 συγκεκριμένα, ο «Περιβαλλοντικός
Σύλλογος Κέντρου Αμαρουσίου Η ΚΑΣΤΑΛΙΑ» δεν έχει σταματήσει να ζητά :
«Να
υλοποιηθεί επιτέλους η υπόσχεση που επανειλημμένα έχει δοθεί, ότι θα ανανεωθεί με αντιρρυπαντικά
οχήματα ο στόλος της Δημοτικής
Συγκοινωνίας».
Να, ποιο είναι , με
δυο λόγια, το ιστορικό της
υπόθεσης: Την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2009, δηλώνει, σε εκδήλωση, ο σημερινός δήμαρχος, ο κύριος Γεώργιος Πατούλης, πως ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνισμός για την προμήθεια πέντε νέων λεωφορείων που θα αντικαταστήσουν παλαιότερα και πως είναι στόχος της Δημοτικής Αρχής « από τις αρχές του 2010 να έχει ξεκινήσει η διαδικασία σταδιακής αντικατάστασης των οχημάτων της Δημοτικής Συγκοινωνίας»
Την ίδια
δήλωση επαναλαμβάνει, την ίδια χρονιά, και στους οδηγούς των λεωφορείων, απαντώντας στις
καταγγελίες τους για επικινδυνότητα.
Το Μάρτιο του 2011 επιβάλλεται εισιτήριο στους μη κατοίκους – μη δημότες Αμαρουσίου και μας υπόσχονται πως τα έσοδα από το εισιτήριο, αλλά και τα έσοδα από τις διαφημίσεις που θα μπουν στα λεωφορεία, σε μεγάλο τουλάχιστον βαθμό, θα συμβάλουν στην απόκτηση νέων, αντιρρυπαντικών λεωφορείων.
Το Μάρτιο του 2011 επιβάλλεται εισιτήριο στους μη κατοίκους – μη δημότες Αμαρουσίου και μας υπόσχονται πως τα έσοδα από το εισιτήριο, αλλά και τα έσοδα από τις διαφημίσεις που θα μπουν στα λεωφορεία, σε μεγάλο τουλάχιστον βαθμό, θα συμβάλουν στην απόκτηση νέων, αντιρρυπαντικών λεωφορείων.
Τον Φεβρουάριο του 2013, σε νέες καταγγελίες των
οδηγών για επικινδυνότητα των λεωφορείων, ο πρόεδρος της Κοινωφελούς
Επιχείρησης Συγκοινωνίας και Κυκλοφορίας κ. Γεώργιος Ζήκος απαντά, μεταξύ
άλλων, πως απέτυχε μεν η διαδικασία του
προαναφερθέντος διαγωνισμού, γιατί το επιτόκιο που ζητούσαν οι τράπεζες ήταν
πολύ υψηλό, « ο δήμαρχος όμως συνεχίζει
τις προσπάθειες και εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους για την αγορά λεωφορείων».
Το Σεπτέμβριο εξάλλου της ίδιας χρονιάς,
όταν η τότε αξιωματική αντιπολίτευση καταγγέλλει, με ανακοίνωσή της, τη
Διοίκηση για « απαξίωση του στόλου των οχημάτων της Δημοτικής Συγκοινωνίας, λόγω παλαιότητας» ο κ. Γεώργιος Πατούλης
δηλώνει:
«Το επόμενο διάστημα θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε την υλοποίηση
ενός νέου προγράμματος, που αφορά στην ανανέωση του στόλου της Δημοτικής
Συγκοινωνίας, με την απόκτηση νέων οχημάτων, μέσα από χορηγίες».
Τον Ιανουάριο
πράγματι της επόμενης χρονιάς, ο τοπικός τύπος μας δίνει την πληροφορία:
«Με
τέσσερα νέα λεωφορεία ενισχύει το στόλο της η Δημοτική Συγκοινωνία Αμαρουσίου
κατόπιν δωρεάν παραχώρησης από την εταιρία Lamda Development». Σ’αυτά τα λεωφορεία αναφέρεται προφανώς ο Δήμαρχος ,κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού
Συμβουλίου της 27ης Ιανουαρίου 2015, όταν, στο ερώτημα, το σχετικό με το θέμα,
της δημοτικής συμβούλου κ. Μαίρης
Διακολιού, απαντά, μεταξύ άλλων:
« Μέσω χορηγιών που μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε, καταφέραμε….να έχουμε προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου κατά τέσσερα λεωφορεία, ενώ σύντομα περιμένουμε άλλα δύο…».
Πριν τέλος από κάποιους μήνες, τον Ιούλιο δηλαδή του 2016, απαντώντας και πάλι στην κ. Μαίρη Διακολιού, ο κ. Γεώργιος Ζήκος, αυτή τη φορά, «Εντεταλμένος σε θέματα συγκοινωνίας του Δήμου Αμαρουσίου» προσθέτει:
« Μέχρι τα τέλη του χρόνου δρομολογούμε άλλα τέσσερα οχήματα νέας τεχνολογίας που θα συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό του στόλου μας»
« Μέσω χορηγιών που μπορέσαμε να εξασφαλίσουμε, καταφέραμε….να έχουμε προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου κατά τέσσερα λεωφορεία, ενώ σύντομα περιμένουμε άλλα δύο…».
Πριν τέλος από κάποιους μήνες, τον Ιούλιο δηλαδή του 2016, απαντώντας και πάλι στην κ. Μαίρη Διακολιού, ο κ. Γεώργιος Ζήκος, αυτή τη φορά, «Εντεταλμένος σε θέματα συγκοινωνίας του Δήμου Αμαρουσίου» προσθέτει:
« Μέχρι τα τέλη του χρόνου δρομολογούμε άλλα τέσσερα οχήματα νέας τεχνολογίας που θα συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό του στόλου μας»
Και τώρα, επ’αυτών,
τα δικά μας ερωτήματα:
1►Πόσα, από τα έντεκα λεωφορεία που ( όπως είπε ο κ.
Ζήκος, το Φεβρουάριο του 2013, στη συζήτηση με τους οδηγούς ) έχει καθημερινά στις γραμμές της η Δημοτική
Συγκοινωνία Αμαρουσίου, είναι πράγματι σήμερα
νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα ;
2►Αυτά
τα νέα, αντιρρυπαντικά λεωφορεία, ποια ακριβώς δρομολόγια εκτελούν ( γιατί, από
το Κέντρο, δεν τα έχουμε δει να περνούν, εκτός ίσως από ένα) ;
Θα θέλαμε όμως να ρωτήσουμε και κάτι άλλο:
Πληροφορηθήκαμε, εδώ και πάνω από ένα
χρόνο (Φεβρουάριος 2016), από τον
τοπικό τύπο, ότι ο ΣΒΑΠ ( Σύνδεσμος για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη Πόλεων), σε
συνεργασία με τη ΔΕΠΑ ( τη Δημόσια
Επιχείρηση Αερίου) προωθεί στους Δημοτικούς στόλους την αεριοκίνηση με Φυσικό
Αέριο.
Όπως δε πρόσφατα πληροφορηθήκαμε, στα πλαίσια ενός πιλοτικού
προγράμματος, που έχει στόχο την προστασία του Αστικού και Φυσικού
περιβάλλοντος, έχει ήδη εξασφαλίσει για τους Δήμους –μέλη του τη μετατροπή
δεκαπέντε βενζινοκίνητων οχημάτων σε αεριοκίνητα.
Η δική μας πόλη, θα θέλαμε να
ρωτήσουμε, που έχει ως Δήμαρχο τον Πρόεδρο της ΚΕΔΕ
(Κεντρικής Ένωσης Δήμων
Ελλάδας), σε ποιο βαθμό έχει επωφεληθεί
από αυτό το πρόγραμμα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου