Εδώ και πολύ καιρό ακούμε πως η σωτηρία της χώρας θα
προκύψει από την ανάπτυξη.
Ένας ηγέτης διακρίνεται για την ικανότητά του να
εμπνέει το λαό του με ένα όνειρο, αλλά κυρίως να τον πείθει πως υπάρχει σχέδιο
για την πραγματοποίησή του.
Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας αποτελεί το κυριότερο
πλεονέκτημα και δεν το έχουμε εκμεταλλευτεί όσο έπρεπε.
Βασικός πυλώνας για την
αναδόμηση της οικονομίας μας πρέπει να αποτελέσει η ανάπτυξη της περιφέρειας
και ιδιαίτερα των περιοχών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με την Ευρώπη.
Πρόσφατα πουλήθηκε το λιμάνι του Πειραιά για 1,5 δισ.
και αναρωτιέμαι πόσο επωφελές είναι να έχουμε το κεντρικό λιμάνι της χώρας πάρα
πολύ μακριά από την πύλη εισόδου της Ευρώπης.
Η Ιταλία έχει τη Γένοβα, η Ισπανία έχει τη Βαρκελώνη, η
Πορτογαλία έχει το Πόρτο.
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης είναι το Ρότερνταμ
και όχι το Άμστερνταμ, στην Ολλανδία.
Αν εφαρμόσουμε το δόγμα αυτό, το λιμάνι που θα παίξει
το σημαντικότερο ρόλο θα είναι η Ηγουμενίτσα.
Βρίσκεται στη νότια πλευρά της
χερσαίας λιμενικής ζώνης, έξω από τον αστικό ιστό της πόλης και δίπλα στο
δημοτικό διαμέρισμα Λαδοχωρίου.
Καταλαμβάνει συνολική έκταση 210 στρεμμάτων εκ
των οποίων το 130 στρέμματα αφορούν λιμενικό χώρο, ενώ τα 80 στρέμματα έχουν
αποδοθεί για οδοποιία, χώρους στάθμευσης Ι.Χ. και φορτηγών, εγκαταστάσεις
ανεφοδιασμού κ.λπ.
Ο νέος λιμένας διαθέτει 12 θέσεις πρυμνοδέτησης με δυνατότητα
ταυτόχρονης εξυπηρέτησης έως και 7 πλοίων με ικανούς χερσαίους χώρους.
Ο Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας παρέχει κατά κύριο
λόγο υπηρεσίες ελλιμενισμού των πλοίων και διακίνησης επιβατών και οχημάτων.
Το
λιμάνι είναι κατά κύριο λόγο επιβατικό, με ακτοπλοϊκή σύνδεση τόσο με το
εσωτερικό όσο και με το εξωτερικό, η διακίνηση εμπορευμάτων γίνεται κυρίως μέσω
φορτηγών.
Ως ένας από τους πιο σημαντικούς συγκοινωνιακούς
κόμβους της Δυτικής Ελλάδας, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας συνδέεται με το
Πρίντεζι, το Μπάρι, την Ανκόνα, την Τεργέστη, τη Ραβένα και τη Βενετία, ενώ στο
εσωτερικό της χώρας συνδέεται με την Πάτρα, την Κέρκυρα και τους Παξούς.
Τα πλεονεκτήματά του είναι, πέρα από τη θέση, η ύπαρξη
της Εγνατίας Οδού και η γειτνίασή του με τη Θεσσαλονίκη. Η ανακατασκευή ενός
σύγχρονου ηλεκτροκίνητου σιδηροδρομικού δικτύου προς την Τουρκία και κατ΄
επέκταση στην Ασία, θα δώσει νέες προοπτικές. Επίσης θα μπει σε τροχιά
ανάπτυξης η Ήπειρος, η φτωχότερη περιοχή της Ευρώπης.
Η Θεσσαλονίκη θα ξαναβρεί την αίγλη της με διασύνδεση
με κάθετες οδικές αρτηρίες προς τα Βαλκάνια, αναθερμαίνοντας τους εμπορικούς
δεσμούς με Βουλγαρία, Ρουμανία και Αλβανία.
Είναι εύλογο το ερώτημα γιατί επιμένουμε στον Πειραιά,
η απάντηση είναι πως εξυπηρετεί την ελίτ της χώρας που πρόσφατα απέκτησε και
δημοτική εξουσία για να ελέγχει την αγορά.
Ο Πειραιάς θα έπρεπε να λειτουργεί
ως κέντρο κρουαζιέρας προς τον Σαρωνικό και τη «Ριβιέρα» της Αττικής, που θα
έφτανε μέχρι το Σούνιο. Τα επιβατικά πλοία που συνδέουν τα νησιά του Αιγαίου να
πάνε άμεσα στο Λαύριο, όπου με την επέκταση του Προαστιακού η πρόσβαση θα ήταν
ταχύτατη και με κατάλληλη προεργασία θα μπορούν να κάνουμε μπάνιο ακόμα και σε
απαγορευτικά σημεία λόγω ρύπανσης. Επίσης θα υπήρχε πιο γρήγορη εξυπηρέτηση και
για τους τουρίστες που έρχονται από το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να
πάνε σε όποιο προορισμό επιθυμούν.
Ταυτόχρονα η
αξιοποίηση ακόμη δύο λιμανιών της Πάτρας και του Αστακού θα δώσουν βαθιά ανάσα
σε ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα και την Πελοπόννησο.
Όσον αφορά το Αιγαίο, η αποκέντρωση, η αυτόνομη
διαχείριση, η ενεργειακή και η υδροφόρα αυτάρκειά τους θα απογειώσει την τοπική
οικονομία.
Θα παραμείνει ο κόσμος στον τόπο τους και θα σταματήσει η
μεταναστευτική αιμορραγία των νέων.
Με αυτό το σχέδιο θα έρθει η ελπίδα, κύριε
πρωθυπουργέ, όχι με τις κοκορομαχίες στη Βουλή.
Με εκτίμηση
Ένας απλός πολίτης
ΠΗΓΗ:enetpress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου