Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η ατμοσφαιρική ρύπανση στο Μαρούσι ...

& οι  προτάσεις του Περιβαλλοντικού Συλλόγου «Η Κασταλία» για το Κέντρο
Από το Φεβρουάριο ήδη του 2007,  έχουμε επανειλημμένα επισημάνει τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί για την υγεία όλων των Μαρουσιωτών και ιδίως αυτών που «ζουν ή εργάζονται στο Κέντρο του Αμαρουσίου» η ολοένα αυξανόμενη ρύπανση, η εκπομπή καυσαερίων συγκεκριμένα, που οφείλεται κυρίως στο «μποτιλιάρισμα» των δρόμων κυκλοφορίας.
Και δεν περιοριστήκαμε  στην επισήμανση του προβλήματος.
Προτείναμε   και τρόπους συγκεκριμένους για την αντιμετώπισή του.
Οι περισσότερες όμως - και οι κυριότερες, θα λέγαμε - από τις προτάσεις μας δεν εισακούστηκαν.
Σήμερα, στην κυκλοφοριακή ρύπανση, προστέθηκε και η ρύπανση από την αιθαλομίχλη.  Για λόγους που είναι σε όλους γνωστοί.
Οι μετρήσεις που έγιναν στο Κέντρο του Αμαρουσίου «τοποθετούν το Μαρούσι στην πρώτη θέση των αστικών κέντρων με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση αιθαλομίχλης, ενώ από τα στοιχεία σημειώνεται ότι τους τελευταίους δύο μήνες, στην πόλη του Αμαρουσίου σημειώθηκε 18 φορές αύξηση των αιωρούμενων σωματιδίων πάνω από το επιτρεπτό» έγραψε πρόσφατα  η εφημερίδα «Αμαρύσια» ( 21/ 12/ 2013, σ.3)
Η ίδια εφημερίδα, στις 26 Σεπτεμβρίου του 2005, δέκα δηλαδή σχεδόν χρόνια νωρίτερα, έκρουε και πάλι τον κώδωνα του κινδύνου:
 «Πνίγεται στους ρύπους το Μαρούσι…Ζει και βασιλεύει το νέφος στην πόλη… Στα  ύψη έφτασαν οι τιμές του όζοντος, του διοξειδίου του αζώτου και  των αιωρούμενων σωματιδίων στο Μαρούσι το 2004, σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις και την έκθεση του Υπουργείου που δόθηκαν στη δημοσιότητα»
Βλέπουμε λοιπόν πως η ρύπανση της ατμόσφαιρας «καλά κρατεί» στο Μαρούσι, στο ήρεμο αυτό και καταπράσινο άλλοτε προάστιο, που  «πνίγηκε», μέσα σε λίγα χρόνια , στο τσιμέντο, στο γυαλί, στα πάσης φύσεως οχήματα και στη ρύπανση κάθε είδους,  στην πόλη αυτή που παραδόθηκε – και με δική της βέβαια ευθύνη – βορά στην αυθαιρεσία των «κρατούντων» και στα κέρδη των επιχειρηματιών! 
Για το Κέντρο της πόλης, όπως έχουμε τονίσει και στο παρελθόν,  ευθύνονται και παράγοντες ειδικότεροι: Οι χωρίς μελέτη και «καθ’ υπερβολήν» πεζοδρομήσεις, που μοιραία συσσώρευσαν τα οχήματα σε ελάχιστους δρόμους και, κατά κύριο λόγο, η διαμπερής  κυκλοφορία, το γεγονός δηλαδή ότι όλα, τα πάσης φύσεως οχήματα, που καθόλου δεν έχουν ως προορισμό το Μαρούσι , κατευθύνονται, με την υπάρχουσα σήμανση,  να περνούν από το Κέντρο του.
Σήμερα, που στην κυκλοφοριακή ρύπανση προστέθηκε και η αιθαλομίχλη (που μάλλον δεν προβλέπεται να μας εγκαταλείψει σύντομα), η αντιμετώπιση του προβλήματος «δεν παίρνει αναβολή». Εμείς επιμένουμε στις προτάσεις μας:
1.Να δημιουργηθούν  περισσότερες έξοδοι προς τη λεωφόρο  Κηφισίας.
2.Να μην εισέρχονται στο Κέντρο της πόλης, από την Πεύκη ιδίως, όσα οχήματα  προορίζονται για άλλες περιοχές. Να οδηγούνται τα οχήματα με  ευδιάκριτη σήμανση προς εναλλακτικές διαδρομές
3. Να απομακρυνθεί επιτέλους η απαράδεκτη αυτή σήμανση, της συμβολής Τσαλδάρη και Θεμιστοκλέους,  που κατευθύνει τα οχήματα που  έχουν ως προορισμό την Αθήνα στο Κέντρο του Αμαρουσίου.
4.Να οδηγούν προς Αθήνα (από Αγ. Κωνσταντίνου) δρόμοι παράλληλοι της Κηφισίας (Ιερού Λόχου, Διονύσου), για να μην «κατεβαίνουν» τα οχήματα στο φανάρι Αγ. Κωνσταντίνου -  Κηφισίας.
5.Να διοχετεύεται η κυκλοφορία των οχημάτων σε δρόμο παράπλευρο της Αττικής Οδού.
6.Να μην εισέρχονται στο Κέντρο τα οχήματα που έρχονται από τα Β. Προάστια με προορισμό τα Μελίσσια.
7.Να απαγορευθεί η είσοδος των βαρέων οχημάτων, (άνω των τριών τόνων), στο Κέντρο της πόλης. Όσο για τα μεγάλα οχήματα τροφοδοσίας και τα απορριμματοφόρα να μην κινούνται σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής
8.Να υλοποιηθεί επιτέλους η υπόσχεση που επανειλημμένα μας έχει δοθεί, ότι θα ανανεωθεί δηλαδή, με αντιρρυπαντικά οχήματα,  ο στόλος της Δημοτικής Συγκοινωνίας.
9.Να ζητήσει  ο Δήμος από τους αρμόδιους φορείς (Αττική οδός-Υπουργείο) σε συνεργασία και με άλλους δήμους (Πεύκης, Μεταμόρφωσης, Ν. Ηρακλείου κ.λ.π.) μείωση των διοδίων της Αττικής οδού για κοντινές αποστάσεις (π.χ. πέντε χλμ. ή τριών εξόδων, όπως από Εθν. οδό μέχρι Λ. Κηφισίας), δεδομένου ότι τα οχήματα που έρχονται από τα Δυτικά προάστια και κατευθύνονται στα Μελίσσια θα χρησιμοποιούσαν την Αττική οδό, αν το κόμιστρο ήταν χαμηλότερο.
10. Μέχρι να  πραγματωθεί ο στόχος της υπογειοποίησης της Κηφισίας (από την Αγ. Κωνσταντίνου έως το Αμαλίειο), που θα ενώσει το Ανατολικό Μαρούσι με το Δυτικό και θα λύσει οριστικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης,  να  δημιουργηθούν ανισόπεδοι κόμβοι όπου είναι εφικτό και αναγκαίο π.χ.  Αγ. Κωνσταντίνου- Κηφισίας (ενταγμένοι στο στόχο της υπογειοποίησης της Κηφισίας)
Ίσως κάποιες από τις χρόνιες αυτές προτάσεις μας είναι δύσκολο πράγματι σήμερα να υλοποιηθούν. Κάποιες άλλες όμως χρειάζονται, για να υλοποιηθούν, ελάχιστα χρήματα. Όπως το αίτημά  μας  «να απομακρυνθεί  η σήμανση, της συμβολής Τσαλδάρη και Θεμιστοκλέους,  που κατευθύνει τα οχήματα που  έχουν ως προορισμό την Αθήνα στο Κέντρο του Αμαρουσίου». Είναι περίεργο αληθινά αυτό που συμβαίνει μ’ αυτήν τη σήμανση. Μας έχουν διαβεβαιώσει επανειλημμένα πως θα απομακρυνθεί άμεσα, «αύριο κιόλας», και θα αντικατασταθεί με σήμανση που θα κατευθύνει στο Κέντρο μόνο τα οχήματα, με προορισμό τα Μελίσσια , ενώ παράλληλα η σήμανση «προς Κηφισίας» θα μεταβληθεί σε «προς Αθήνα» (Ο κ. Ζήκος, παλαιότερα, ως αρμόδιος για το κυκλοφοριακό, και πρόσφατα, την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου συγκεκριμένα, ο Αντιδήμαρχος κ. Σμυρνής) και όμως  παραμένει ακόμα, ακλόνητη, στη θέση της!  Περιμένουμε κάποιος κάποτε υπεύθυνα να μας λύσει αυτήν την απορία!
(Συναποστέλλονται, «για του λόγου το αληθές»,  φωτογραφίες του Σαββάτου 8/3/2014).


                                     Για το Διοικητικό Συμβούλιο
              Η Πρόεδρος                                                   Ο Γεν.Γραμματέας
          Δήμητρα  Κρεκούκια                                     Χρήστος  Παπαζλιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου