Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Προσφυγή Κλαπάκη κατά της Δωρεάς στην Μητρόπολη

Σε προσφυγή κατά της υπ.αρ. 115/2011 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου που αφορούσε δωρεάν παραχώρηση χρήσης τμήματος του Ο.Τ. 369 στο ΝΠΔΔ "Ιερά Μητρόπολη Κηφισιάς – Αμαρουσίου και Ωρωπού" για την ανέγερση Ιερού Ναού, προχώρησε ο Συνδυασμός "ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΑΡΟΥΣΙ"
Η ανέγερση προβλέπεται να γίνει στον χώρο που σήμερα χρησιμοποιείται ως πάρκινγκ έξω από το Νεκροταφείο Αμαρουσίου.
Ο επικεφαλής του Συνδυασμού κ. Δορύλαος Κλαπάκης υποστηρίζει ότι:
Α) Σύμφωνα με τον νόμο που αφορά το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αμαρουσίου, ο Δήμος και η πολιτεία είναι υποχρεωμένοι να εξεύρουν όλους τους χώρους και να καλύψουν κατά προτεραιότητα τις υποχρεωτικές κοινωνικές ανάγκες της περιοχής ως αυτές αναγράφονται στο νόμο (τον οποίο και σας συνυποβάλλουμε). Οι υπάρχουσες σήμερα δημοτικές εκτάσεις υστερούν κατά 70% περίπου, από τις αναγραφόμενες στο σχετικό ΦΕΚ και πρέπει να εξευρεθούν άμεσα.
Οι υποχρεωτικές αυτές ανάγκες οι οποίες πρέπει να καλυφθούν κατά προτεραιότητα στις συγκεκριμένες περιοχές (Κοκκινιά, Καρπαθικα, Ηπειρώτικα, Στούντιο Άλφα), με τις οποίες εφάπτεται η συγκεκριμένη Δημοτική έκταση που η σημερινή Διοίκηση του Δήμου προσπαθεί να παραχωρήσει
 στην Μητρόπολη Κηφισίας, είναι:
- Χώροι πρασίνου 130 στρέμματα

- Αθλητικοί χώροι 88 στρέμματα
- Χώροι εκπαίδευσης 55 στρέμματα
- Πολιτισμός 12 στρέμματα
- Βρεφονηπιακοί σταθμοί 3,2 στρέμματα
{εκτός των χώρων στάθμευσης, οι όποιοι θα έπρεπε να είχαν προβλεφθεί με την ένταξη στο σχέδιο πόλης και (εκτός του ανωτέρω χώρου) δεν υπάρχουν σε άλλο σημείο ή να εξευρεθούν επιπλέον}
Εκτάσεις για κατασκευές εκκλησιαστικών κτιρίων τις οποίες ο Δήμος υποχρεούται και πρέπει να εξεύρει, δεν αναφέρονται και δεν προβλέπονται από τον νόμο διότι δεν είναι μέσα στις κατά προτεραιότητα υποχρεωτικές κοινωνικές υποδομές, πόσω μάλλον όταν αυτές οι πραγματικές ανάγκες βρίσκονται σε έλλειψη σήμερα στον Δήμο, ενώ οι ναοί σύμφωνα μάλιστα με την προσέλευση του κοινού βρίσκονται σε πλήρη επάρκεια.
Ως εκ τούτου, η δωρεά στην μητρόπολη Κηφισίας κοινόχρηστου χώρου των ανωτέρω περιοχών, όταν μάλιστα αυτοί οι χώροι βρίσκονται σε τεράστια έλλειψη για την στοιχειώδη διαβίωση των κατοίκων δεν είναι νόμιμη και δεν επιτρέπεται να γίνει αποδεκτή από καμία υπηρεσία του κράτους.
Β) Η δωρεάν παραχώρηση κοινόχρηστου χώρου σε μια άλλη υπηρεσία, η οποία διαχειρίζεται τεράστια περιουσία (μετοχές στις Τράπεζες, κ.λ.π.) από έναν ελλειμματικό (σύμφωνα με τον νόμο) σε τέτοιους αναγκαίους κοινοχρήστους αλλά και κοινωφελείς χώρους και καταχρεωμένο Δήμο είναι όχι μόνο απαράδεκτη, αλλά και επιλήψιμη ενέργεια εις βάρος των κατοίκων της πόλης, καθώς με αυτήν την πράξη ο Δήμος Αμαρουσίου, δηλαδή οι δημότες θα πρέπει να καταβάλουν τεράστια ποσά για να καλύψουν αυτήν την έλλειψη χώρου που η σημερινή Διοίκηση του Δήμου (προκειμένου προφανώς να διατηρήσει ανάλογες σχέσεις στήριξης) ενισχύει, προβαίνοντας σε αυτήν την παράνομη δωρεά κοινόχρηστου χώρου, δηλαδή περιουσιακών στοιχείων αναγκαίων για την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Επιπλέον με κανένα τρόπο δεν δικαιολογείται η αναγκαιότητα της ύπαρξης νέου ναού δίπλα στον υπάρχοντα ιερό ναό του Αγίου Γεωργίου, ο οποίος ουδέποτε γεμίζει (όπως και οι άλλες υπάρχουσες εκκλησίες, αν εξαιρεθούν λίγα λεπτά το Πάσχα), και μάλιστα μέσα σε νομοθετημένο κοινόχρηστο ανοιχτό χώρο, ο οποίος χρησιμοποιείται και ως χώρος στάθμευσης για τις τεράστιες ανάγκες των κατοίκων της γειτονιάς και του κοιμητηρίου. Στα μάτια του κόσμου το αίτημα της Μητρόπολης Κηφισίας για την κατασκευή τεράστιου πολυτελούς ναού δίπλα στο κοιμητήριο φαίνεται να είναι αποκλειστικά τα τεράστια έσοδα που ελπίζει να προσπορισθεί η Μητρόπολη Κηφισίας για κηδείες πολυτελείας, κάτι που φάνηκε άλλωστε από την σύγκρουση και τους ξυλοδαρμούς παλαιότερα μητροπολιτών στην Λάρισα για το ποιος θα αναλάβει την εκκλησία δίπλα στο κοιμητήριο.
Επιπλέον και μόνο το αίτημα της Μητρόπολης Κηφισίας για κατασκευή Ναού σε κοινόχρηστο Χώρο εν γνώσει του ότι οι κάτοικοι της περιοχής
- όχι μόνο αντιτίθενται σε αυτή την παράνομη δωρεά και κατ΄ επέκταση στην κατασκευή,
- όχι μόνο προκαλεί τους πιστούς της περιοχής και τους απομακρύνει από την Ορθοδοξία,
- αλλά δεν τιμά την ηγεσία της Εκκλησίας η οποία, χάριν των «οικονομικών ωφελημάτων» μιας μητροπόλεως προβαίνει σε ενέργειες εις βάρος των κοινοχρήστων χώρων της περιοχής αλλά και εις βάρος της Εκκλησίας της Ελλάδος και της σημερινής ηγεσίας της) και εμπλέκεται και χρεώνεται με αυτές τις μη νόμιμες παρεμβάσεις με άκομψο τρόπο.
Μια ηγεσία, στην οποία προς ενημέρωσή της αποστέλλεται αυτή η προσφυγή με σκοπό να αναλάβει τις ευθύνες της και να σταματήσει ένα έργο που τελικά εάν η Μητρόπολη Κηφισίας επιμένει στην προώθηση του, το μόνο που θα επιτευχθεί θα είναι μια συνεχής σύγκρουση και η δυσφήμιση της Εκκλησίας για ένα έργο που τελικά θα σταματήσει η Δικαιοσύνη μετά φυσικά την ποινική δίωξη των υπευθύνων αυτής της μη νόμιμης δωρεάς εις βάρος των ελαχίστων κοινωνικών υποδομών μιας προβληματικής πόλης.
Τα ανωτέρω τα αναφέρουμε διότι συμφώνα και με την υπ΄αρ. 2477 /2010 Απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η τροποποίηση Σχεδίου και η υπ΄αρ. 18189+17672+17348 /24-5-2007 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας η οποία επικύρωσε την υπ΄αρ. 4176/212/2006 απόφαση Νομάρχου Αθηνών και η οποία αφορούσε την τροποποίηση του Σχεδίου πόλης, (επειδή δεν ολοκληρώνεται με Προεδρικό διάταγμα ως εντοπισμένη, ώστε να περάσει από την απαραίτητη επεξεργασία του ΣτΕ) για να είναι νόμιμη υπογεγραμμένη από τον Νομάρχη θα μπορεί να γίνει δεκτή μόνο εφόσον (παρ. 6 σελ. 4)«έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες διαδικασίες και να αιτιολογείται ειδικώς ως προς την συνδρομή των ανωτέρω κριτήριων, η αιτιολογία δε αυτή πρέπει να προκύπτει από τα στοιχεία του φάκελου που συνοδεύουν την τελική πράξη με την οποία εγκρίνεται η τροποποίηση»
Τα ανωτέρω, σύμφωνα μάλιστα και με την τοποθέτηση της Διοίκησης του Δήμου, κανείς δεν μπορεί να βεβαιώσει ότι έχουν συμπεριληφθεί στον σχετικό φάκελο και ως εκ τούτου εάν δεν αποδειχτεί με συγκεκριμένους αριθμούς ότι όλη η διαδικασία και το αιτιολογικό ήταν νόμιμα, και έχουν ληφθεί υπ΄οψη ότι οι εκτάσεις κοινωνικού εξοπλισμού έχουν πλήρως καλυφθεί στην εν λόγω περιοχή, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο σχετικό ΦΕΚ, κανείς Δήμαρχος δεν μπορεί να υπογράψει δωρεά δημοτικής έκτασης κοινόχρηστου χώρου, και καμία άλλη υπηρεσία δεν μπορεί να στηρίξει μια τέτοια ενέργεια καθώς αυτή η πράξη θα είναι καθαρή απιστία εις βάρος των περιουσιακών στοιχείων του Δήμου και εις βάρος των νόμιμων Πολεοδομικών προδιαγραφών και ως τέτοια θα αντιμετωπιστεί και από τους κατοίκους και από την Δικαιοσύνη.
Επιπλέον η έκταση στο Ο.Τ. 1029 για την οποία ο Δήμος (για να προωθήσει την κατάργηση του συγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου) πρότεινε ως κάλυψη της μείωσης των Κ.Χ. έχει δοθεί (από ότι γνωρίζουμε) από τις υποχρεωτικές εισφορές σε γη των κατοίκων για να καλυφθούν κατά προτεραιότητα στην περιοχή συγκεκριμένες ανάγκες οι οποίες βρίσκονται σε τεράστια έλλειψη και ως εκ τούτου δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ανταλλαγή πριν αποδειχτεί με συγκεκριμένα στοιχεία ότι η περιοχή έχει καλύψει όλες τις αναγραφόμενες στο ΦΕΚ ανάγκες της περιοχής και μετά να προχωρήσουν σε δωρεές εκτάσεων σε τρίτους.
Σύμφωνα λοιπόν με την ανωτέρω απόφαση του ΣτΕ, θα έπρεπε οι αρμόδιες υπηρεσίες και ο Νομάρχης πριν εγκρίνουν την εν λόγω τροποποίηση να αναφερθούν αναλυτικά ως όφειλαν στο νόμο ως αυτός αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ και να ενημερώσουν την Περιφέρεια και το ΣτΕ, εάν οι κοινόχρηστοι χώροι στην συγκεκριμένη πολεοδομική ενότητα υπερβαίνουν τις απαραίτητες υποχρεωτικές βάση προδιαγραφών εκτάσεις που απαιτεί ο σχετικός νόμος.
Σας υπενθυμίζουμε ότι η Διοίκηση του Δήμου ενώ έφερε το θέμα της δωρεάν παραχώρησης, δεν γνώριζε αλλά ούτε είχε στην διάθεση των Δημοτικών Συμβούλων τον φάκελο της τροποποίησης, ενώ γνώριζαν τις θέσεις και απόψεις του ΣτΕ, και μάλιστα αρνήθηκαν να απαντήσουν προφανώς διότι γνώριζαν ότι ο σχετικός φάκελος ήταν ελλιπής για την τροποποίηση σχεδίου και ως εκ τούτου η όλη τροποποίηση δεν ήταν νόμιμη.
Κατόπιν τούτου,
Επειδή αρχικά ακόμα και η προσχηματική έκφραση «δωρεάν παραχώρηση» μιας έκτασης, χωρίς μάλιστα σε αυτή την απόφαση να αναφέρεται ούτε καν το προσχηματικό χρονικό διάστημα αυτής της «προσωρινής» παραχώρησης, πόσω μάλλον όταν και χρονικό όριο να ετίθετο, θα ήταν εσκεμμένη εξαπάτηση, καθώς ως γνωστόν μετά την κατασκευή εκκλησίας αυτή δεν κατεδαφίζεται, άρα είναι μια κανονική εκ μέρους του Δήμου δωρεά κοινόχρηστου χώρου προς την Μητρόπολη, και όχι παραχώρηση για συγκεκριμένο χρόνο, όπως ελέχθη για να εκμαιευθεί η σχετική απόφαση (βλ. πρακτικά),
Επειδή δεν έχουν τηρηθεί οι τυπικοί και ουσιαστικοί όροι και προϋποθέσεις του νόμου προς σύναψη συμβάσεως δωρεάς προς οιονδήποτε πρόσωπο, τοσούτο μάλλον καθ΄οσον ο συγκεκριμένος Δήμος είναι καταχρεος και σε πλήρη οικονομική αδυναμία αντικατάστασης του χώρου για κάλυψη της απαραίτητης υποχρεωτικής κοινωνικής υποδομής,
Επειδή η τροποποίηση του Σχεδίου πόλης με την απόφαση Νομάρχη δεν έχει γίνει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τον νόμο και ως εκ τούτου καμία πράξη δωρεάς η πραγματικής πολεοδομικής αλλαγής δεν μπορεί να ολοκληρωθεί αν δεν επιβεβαιωθεί με συγκεκριμένα στοιχεία, όπως ακριβώς απαιτεί να γίνει το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ΄αρ΄2477/10 απόφασή του,
Επειδή ως αναφέρεται στην απόφαση του ΣτΕ η απλή τροποποίηση (καταστροφής υπάρχοντος νομοθετημένου κοινόχρηστου χώρου, ακόμα και με το πρόσχημα της αναπλήρωσης) δεν είναι αποδεκτή αλλά θα πρέπει να αιτιολογείται βάσει των πολεοδομικών διατάξεων και προδιαγραφών (ΣτΕ 212/99) (και όχι λόγω συναισθηματικών πιέσεων από οπουδήποτε και αν προέρχονται),
Επειδή ο Γ.Γ. Αποκ. Διοικήσεως είναι υποχρεωμένος να ζητήσει τον Φάκελο της τροποποίησης και να ελέγξει εάν είχαν ληφθεί υπ΄οψη οι απαραίτητες προδιαγραφές ως ο νόμος ορίζει και τα ποσοστά σε κοινωνικές ανάγκες ως νόμος απαιτεί και ως αυτά αναφέρονται στο σχετικό ΦΕΚ του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου καθώς σε αντίθετη περίπτωση έχει υποχρέωση και θα πρέπει να ακυρώσει την σχετική απόφαση,
Επειδή είναι πρόκληση να παραχωρείται έκταση μειώνοντας τις ελάχιστες κοινωνικές ανάγκες μιας περιοχής για να εξυπηρετηθεί μια άλλη υπηρεσία η όποια κάλλιστα έχει την οικονομική δυνατότητα και μπορεί να αποκτήσει όχι μόνο μια παρόμοια έκταση ώστε να κατασκευάσει ότι επιθυμεί αλλά και να χρηματοδοτήσει επιπλέον αυτή η ιδία άκρως αναγκαίες κοινωνικές υποδομές σε έναν καταχρεωμένο Δήμο και κατά πολύ υπολειπόμενο κοινοχρήστων και κοινωφελών χώρων για την οριακή μάλιστα επιβίωση των δημοτών συμφώνα με όσα ο νόμος ορίζει,
Επειδή ο Δήμος και κατ΄ επέκταση οι δημότες είναι υποχρεωμένοι και θα πρέπει να εξεύρουν νέες εκτάσεις σε μια υπερκαλυμμένη πόλη, και να καταβάλουν τεράστια επιπλέον ποσά για να αναπληρώσουν υποχρεωτικά τον ως άνω χώρο που παράνομα δωρίζει για άλλη μη υποχρεωτική βάσει νόμου χρήση η σημερινή Διοίκηση του Δήμου, δηλαδή, επιβαρύνονται οι κάτοικοι με χρήματα που ποτέ δεν πρόκειται να εξευρεθούν καθώς οι πραγματικές οφειλές του καταχρεωμένου Δήμου Αμαρουσίου σήμερα ξεπερνούν το 800% του πραγματικού προϋπολογισμού του,
Επειδή ως κάτοικοι και ως δημότες είμαστε αποφασισμένοι να υπερασπιστούμε (ακόμα και με μακροχρονίους Δικαστικούς Αγώνες εναντίον όσων δεν εφάρμοσαν τους υπάρχοντες νόμους υποβιβάζοντας την ποιότητα ζωής των κάτοικων της πόλης) τους ελάχιστους Δημοτικούς χώρους που απέμειναν στην πόλη από τις παράνομες πελατειακές αποφάσεις της σημερινής περαστικής Διοίκησης του Δήμου και όσους την στηρίζουν,
Επειδή είναι προκλητικά απαράδεκτο να ξεκινήσουν οι όποιες αδειοδοτήσεις έργου από την Πολεοδομία και Ναοδομία, (και ίσως μάλιστα ξεκινήσουν οι πρώτες οικοδομικές εργασίες αφήνοντας μια απαράδεκτη εικόνα και επικίνδυνη κατάσταση στην εκεί περιοχή), εάν δεν έχει ενδελεχώς εξεταστεί η νομιμότητα αυτής της πράξης ως αναφέρουμε ανωτέρω, καθώς σε αντίθετη περίπτωση οι οικοδομικές εργασίες θα παραμείνουν στον αέρα για πολλές δεκαετίες μέχρι να επανέλθει η έκταση πάλι στην χρήση των δημοτών ως Κ.Χ.
Επειδή δεν είναι αποδεκτό από κανένα μια διοίκηση Δήμου να δημιουργεί τεράστιες τριβές κόντρες και αντιθέσεις μεταξύ πιστών και κάποιων κύκλων που δήθεν εκπροσωπούν την Εκκλησία για ένα παράνομο καθ΄ ολοκληρία έργο, στιγματίζοντας ταυτόχρονα όλο τον εκκλησιαστικό κύκλο.
Ζητάμε από τον Γ. Γ. Αποκεντρωμένης Διοικήσεως να ακολουθήσει τον νόμο (και αφού ελέγξει την νομιμότητα της τροποποίησης και κατ΄ επέκταση και της προωθούμενης δωρεάς), να απορρίψει άμεσα αυτήν την κατάφορα παράνομη δωρεά κοινόχρηστου χώρου, η όποια στρέφεται εις βάρος της ποιότητας ζωής των κατοίκων και να παραπέμψει ως έχει την υποχρέωση, (μετά την εξέταση του σχετικού φακέλου τροποποίησης) όλους τους εμπλεκομένους σε αυτήν την απάτη εις βάρος της κοινωνικής υποδομής της πόλης.
Μαρούσι 18-4-2011
Κλαπακης Δορυλαος Οθωνος 4 Μαρούσι 15122
Και για τον Δημοτικό Συνδυασμό « ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΜΑΡΟΥΣΙ »
Κοιν. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών
Αρχιεπίσκοπο της Ελλάδος
Πολεοδομία Αμαρουσίου
Ναοδομία



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου