Θ. Αμπατζόγλου:«Καλούμε φορείς & πολίτες να συμμετέχουν στη διαμόρφωση των στρατηγικών για ένα σύστημα βιώσιμο μεταφορών στην πόλη μας»
Παρουσία του Δημάρχου Αμαρουσίου κου Θεόδωρου Αμπατζόγλου, πραγματοποιήθηκε η 2η Διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αμαρουσίου, με τη συμμετοχή πλήθους εκπροσώπων συλλόγων και φορέων της πόλης, την Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2019, στο Δημαρχείο Αμαρουσίου.
Οι εισηγητές της μελέτης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ανέπτυξαν τα αποτελέσματα της έρευνας καταγραφής και ανάλυσης της υφιστάμενης κατάστασης του συστήματος κινητικότητας και μεταφορών στην πόλη και παρουσίασαν τη διαμόρφωση ενός αρχικού οράματος για την επόμενη μέρα των μεταφορών στο Μαρούσι.
Ο σχεδιασμός για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα αποτελεί μία μακροπρόθεσμη στρατηγική
που προάγει τους βιώσιμους τρόπους μεταφοράς, ήτοι, τη δημόσια συγκοινωνία, το περπάτημα, το ποδήλατο, τα καθαρά/ πράσινα οχήματα, τις συνδυασμένες μεταφορές, τις συλλογικές και κοινόχρηστες μεταφορές.
Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου τόνισε «την ανάγκη για αλλαγή της υπάρχουσας προσέγγισης των μετακινήσεων», που επιβάλλουν η αύξηση του πληθυσμού και η αύξηση της ζήτησης για τις μετακινήσεις, σε συνδυασμό με τα περιορισμένα ενεργειακά αποθέματα και τις ραγδαίες εξελίξεις στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
«Η Οικονομική, η Περιβαλλοντική και η Κοινωνική Βιωσιμότητα αποτελούν τους τρεις βασικούς απαράβατους πυλώνες για να είναι ένα σύστημα μεταφορών βιώσιμο» επισήμανε, αναφέροντας, ότι στόχοι αυτής της διαδικασίας είναι: Στην τοποθέτησή του ο Δήμαρχος κ. Θεόδωρος Αμπατζόγλου τόνισε «την ανάγκη για αλλαγή της υπάρχουσας προσέγγισης των μετακινήσεων», που επιβάλλουν η αύξηση του πληθυσμού και η αύξηση της ζήτησης για τις μετακινήσεις, σε συνδυασμό με τα περιορισμένα ενεργειακά αποθέματα και τις ραγδαίες εξελίξεις στο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής.
●► Η εξασφάλιση της προσβασιμότητας για όλους τους πολίτες.
●►Η βελτίωση της ασφάλειας και της προστασίας.
●► Η βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών του Δήμου μας, η μείωση της ρύπανσης του αέρα, της ηχορύπανσης και της κατανάλωσης ενέργειας.
●► Η βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της οικονομικής αποδοτικότητας των μεταφορών ανθρώπων και εμπορευμάτων.
●► Η συμβολή στην ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος και του αστικού σχεδιασμού, αλλά και η τόσο αναγκαία αναβάθμιση του δημόσιου χώρου.
Ειδική αναφορά έκανε ο Δήμαρχος Αμαρουσίου στην ανάγκη συμμετοχής των φορέων και των πολιτών που εμπλέκονται καθημερινά στο σύστημα μεταφορών και επηρεάζονται από αυτό στη διαδικασία εκπόνησης του ΣΒΑΚ.
«Πιστεύουμε ότι η συμμετοχή των πολιτών στο σχεδιασμό, αλλά και στην αξιολόγηση των έργων δεν είναι μόνο εφικτή, αλλά πολιτικά και τεχνικά αναγκαία. Θεωρούμε ότι οι συμμετοχικές διαδικασίες αποτελούν εφαρμογή των βασικών αρχών της Δημοκρατίας, βελτιστοποιούν το σχεδιασμό, δίνοντας έμφαση στις πραγματικές ανάγκες των πολιτών, εξοικονομούν πόρους και κάνουν τους πολίτες συμμέτοχους στα έργα και εσαεί «προστάτες» τους από δολιοφθορές, απαξίωση και ερήμωση.
Για το λόγο αυτό, καλούμε όλους τους φορείς και τους πολίτες να συμμετέχουν στη διαμόρφωση των στρατηγικών για ένα σύστημα βιώσιμο μεταφορών στην πόλη μας, που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής μας.»
Ο Καθηγητής κ. Θάνος Βλαστός του ΕΜΠ, της Μονάδας Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, κατά την εισήγησή του με τίτλο «σχεδιάζοντας ένα όραμα για το Δήμο Αμαρουσίου», παρουσίασε μία πληθώρα καλών πρακτικών που εφαρμόζονται σε Ευρωπαϊκές πόλεις, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την ιστορία της κάθε πόλης και ενισχύουν την ταυτότητά της και που μπορούν να υλοποιηθούν και στο Μαρούσι.
Ο κ. Θοδωρής Μαυρογεώργης, MSc Συγκοινωνιολόγος – Πολιτικός Μηχανικός, ανάδοχος του έργου, μέλος της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ανέπτυξε διεξοδικά τα αποτελέσματα της έρευνας της υφιστάμενης κατάστασης στο σύστημα μεταφορών στην πόλη.
«Στο σύνολο του οδικού δικτύου της πόλης μόλις το 5,65% αφορά σε υποδομές βιώσιμης κινητικότητας (ποδηλατόδρομοι, πεζόδρομοι, ήπιας κυκλοφορίας).
Είναι ένα εξαιρετικά φτωχό νούμερο. Το ΣΒΑΚ θέλει άμεσα να το ανεβάσει πάνω από 10% , γι’αυτό θα προτείνει δίκτυα αυτού του χαρακτήρα» υπογράμμισε ο κ. Μαυρογεώργης.
Ο κ. Νικόλαος Κουτρουμπής, MSc Συγκοινωνιολόγος Μηχανικός, Σύμβουλος έργου για τον ανάδοχο, μίλησε για τα πέντε στάδια της διαδικασίας της δημόσιας διαβούλευσης για την ολοκλήρωση του σχεδίου. Στη 2η Διαβούλευση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Αμαρουσίου παρέστησαν επίσης οι Δήμαρχοι Ηρακλείου Αττικής κ. Νίκος Μπάμπαλος και Λυκόβρυσης- Πεύκης κ. Αναστάσιος Μαυρίδης. Επίσης, την παρακολουθήσαν μαθητές της Γ’ Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων Δούκα, που συμμετέχουν στην εκστρατεία για την οικολογική και ανεμπόδιστη μετακίνηση «Ecomobility», με την υπεύθυνη καθηγήτρια τους κα Σοφία Σερδάρη.
Στο σύνδεσμο της ειδικής πλατφόρμας https://svak-maroussi.com/ περιέχεται υλικό ενημέρωσης για το ΣΒΑΚ του Δήμου Αμαρουσίου, καθώς και οι εισηγήσεις των σημερινών ομιλητών.
€ « » ●► $
▲▼◄► € € $$ € € ◄ ►▲▼► ◄● « » €
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου