Του Νίκου Καρούτζου
Δεν έφταναν οι καταγγελίες για «μαγείρεμα» των στατιστικών στοιχείων για το έλλειμμα του 2009 που έστειλαν την Ελλάδα με ρυθμούς εξπρές στον αποκλεισμό από τις αγορές και την υπογραφή του πρώτου Μνημονίου τώρα έρχεται να προστεθεί στη λίστα των κατορθωμάτων του Προέδρου της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής κ. Ανδρέα Γεωργίου και η μη έγκαιρη ολοκλήρωση της απογραφής που κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα τις εκλογές της 17ης Ιουνίου.
Παρ όλα αυτά ουδείς έχει διανοηθεί να ζητήσει από τον κ. Γεωργίου να αναλάβει τις ευθύνες για την ανικανότητα της ΕΛΣΤΑΤ που διευθύνει να ολοκληρώσει το έργο της απογραφής εντός της Συνταγματικής προθεσμίας.
Και το ερώτημα πλέον είναι ποιος προστατεύει τον κ. Γεωργίου εκλεκτό του πρώην Υπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου αλλά και της τρόικας σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν αποκαλυφθεί μέσω της Βουλής.
Μια Βουλή που με την πλειοψηφία του ΠΑΣΟΚ έβγαλε λάδι τον κ. Γεωργίου και έριξε το φταίξιμο για το έλλειμμα στον κ. Παπαθανασίου. Και τον έβγαλε λάδι γιατί δια του τρόπου αυτού αθώωσε και τα έργα και τις ημέρες Παπακωνσταντίνου.
Προφανώς δεν μέτρησε ούτε η αποκάλυψη του τότε ανεξάρτητου βουλευτή και νυν του ΣΥΡΙΖΑ κ. Πάνου Κουρουμπλή ότι ο κ. Γεωργίου είχε στείλει e-mail στον επικεφαλή της Τρόικας για την Ελλάδα κ. Τόμσεν προκειμένου να του επισημάνει την άμεση ανάγκη αλλαγής του νόμου λειτουργίας της ΕΛΣΤΑΤ.
Δεν μέτρησε ούτε ότι ο πρόεδρος της στατιστικής Αρχής ζητούσε με έμμεσο τρόπο την παρέμβαση του κ. Τόμσεν ώστε να γίνει αποδεκτή χωρίς καμία αλλαγή η προτεινόμενη τροποποίηση του σχετικού νόμου ώστε να απαλλαγεί από την παρουσία ορισμένων μελών της ΕΛΣΤΑΤ που είχαν «ενοχλητική παρουσία» και αντιδρούσαν στις αποφάσεις τους και κατήγγειλαν μεθοδεύσεις.
Το συγκλονιστικότερο όμως είναι ότι ο κ. Γεωργίου απολαμβάνει δια της νομοθεσίας που έχει ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ μια ιδιότυπη ασυλία καθώς δεν υπάρχει πρόβλεψη παύσης του για παραλείψεις που σχετίζονται με την εφαρμογή των νόμων. Ουσιαστικά δηλαδή παύεται από τη Βουλή «για αδυναμία άσκησης των καθηκόντων τους λόγω κωλύματος, νόσου ή αναπηρίας ή για σπουδαίο λόγο που αφορά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όπως ιδίως η αποκάλυψη εμπιστευτικών θεμάτων, για τα οποία έλαβαν γνώση κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, ή η κατάχρηση της θέσης τους για ίδιο, προσωπικό ή εμπορικό όφελος».
Στην περίπτωση όμως της απογραφής γεννάται μείζον ζήτημα καθώς η διαδικασία έκδοσης των αποτελεσμάτων δεν ολοκληρώθηκε εντός έτους από την πραγματοποίησή της παρά το γεγονός υπάρχει σχετική Συνταγματική επιταγή.
Συγκεκριμένα το άρθρο 54 παράγραφος 2 του Συντάγματος προβλέπει ρητά ότι στην περίπτωση που οι εκλογές πραγματοποιηθούν, μετά από ένα χρόνο από τη διενέργεια της απογραφής τότε θα πρέπει να ληφθούν υπόψη στην κατάρτιση του Προεδρικού Διατάγματος για την κατανομή των εδρών στις βουλευτικές περιφέρειες.
Έτσι τώρα πηγαίνουμε σε εκλογές χωρίς απογραφή όπου μπορεί να αμφισβητηθεί η κατανομή των εδρών από κάθε ένα που έχει έννομο συμφέρον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών σε ανακοίνωση που εξέδωσε για το θέμα αναφέρει πως «οι ενστάσεις που, μετά βεβαιότητας θα ασκηθούν κατά του κύρους των βουλευτικών εκλογών της 17ης Ιουνίου, ενδέχεται να οδηγήσουν όχι μόνο σε μαζική ανακατανομή των βουλευτικών εδρών σε μεγάλο μέρος εκλογικών περιφερειών αλλά και σε επαναπροσδιορισμό της κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης κάθε κόμματος, θέτοντας ενδεχομένως σε κίνδυνο ακόμα και την εμπιστοσύνη της Βουλής προς την τότε κυβέρνηση και κατ' επέκταση την ίδια την κυβερνητική σταθερότητα».
Ουσιαστικά δηλαδή με το έργο του κυρίου Γεωργίου και εφ όσον τα αποτελέσματα στις εκλογές είναι οριακά υπάρχει κίνδυνος όχι μόνο να γίνουμε περίγελος διεθνώς αλλά να μπούμε σε μεγάλες περιπέτειες. Παρ όλα αυτά δεν έχουν ακόμα διαπιστωθεί ποινικές ευθύνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου