Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2011

«Κίνημα» κατά του επαγγελματικού ασυμβίβαστου, συγκροτούν Δήμαρχοι

 Υπόμνημα στον υπουργό Εσωτερικών κ. Χ. Καστανίδη, με αίτημα την κατάργηση του ασυμβίβαστου μεταξύ του αξιώματος του Δημάρχου και της άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας, παρέδωσαν, χθες Τετάρτη, τέσσερις δήμαρχοι (ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κ. Γιώργος Πατούλης, Γαλατσίου κ. Κυριάκος Τσίρος, Πεύκης - Λυκόβρυσης κ. Δημήτρης Φωκιανός, Ωρωπού κ. Γιάννης Οικονομάκος) που, όπως επισημαίνουν, εκφράζουν την πλειοψηφία των δημάρχων της χώρας.
Οι εν λόγω δήμαρχοι, μαζί με το Δήμαρχο Περάματος, έχουν καταθέσει και προσφυγή, ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και αντίθετη στο πρώτο πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (Ε.Σ.Δ.Α) η απόφαση 19165/18/4/2011 των υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εργασίας που προβλέπει την καταβολή από τους δήμους με επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους του συνόλου των εισφορών των εκλεγμένων δημάρχων που τελούν σε αναστολή της επαγγελματικής τους δραστηριότητας.
Ο κ. Πατούλης κατήγγειλε ως ανεφάρμοστη και αναχρονιστική τη διάταξη του "Καλλικράτη" Ν. 3852/2010 με την οποία προβλέφτηκε για πρώτη φορά η αναστολή της επαγγελματικής δραστηριότητας των Δημάρχων των δήμων που υπερβαίνουν τους 10.000 κατοίκους.
Στο υπόμνημα που παρέδωσαν στον κ. Καστανίδη, οι Δήμαρχοι επιχειρηματολογώντας κατά της συγκεκριμένης διάταξης, επισημαίνουν τα εξής:
1. Η γενικόλογη επίκληση της εισηγητικής έκθεσης του "Καλλικράτη" "περί της απρόσκοπτης άσκησης των καθηκόντων" των δημάρχων και της "αποκλειστικής ενασχόλησης" ως προϋπόθεσης άσκησης των "αυξημένων καθηκόντων" των δημάρχων σε πόλεις άνω των 10.000 κατοίκων, δεν δικαιολογούν τον περιορισμό των συνταγματικών δικαιωμάτων της επαγγελματικής ελευθερίας και της ελευθερίας της εργασίας.
2. Η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση παραβιάζει την Αρχή της ισότητας καθώς μεταχειρίζεται με εντελώς διαφορετικό τρόπο δύο κατηγορίες δημάρχων χωρίς οι κατηγορίες αυτές να τελούν κατ' ανάγκη σε διαφορετικές συνθήκες που να δικαιολογούνται από την επιλογή του πληθυσμιακού κριτηρίου.
3. Το πληθυσμιακό μέγεθος ενός δήμου δεν συνεπάγεται αναγκαστικά και αυξημένο φόρτο εργασίας για το δήμαρχο σε σχέση με δημάρχους μικρότερων πληθυσμιακά δήμων καθώς για τους μεγάλους πληθυσμιακά δήμους προβλέπεται αυξημένος αριθμός οργάνων προς συνεπικουρία του δημάρχου.
4. Το καθεστώς που θεσπίζει απόλυτο επαγγελματικό ασυμβίβαστο των Δημάρχων μεταχειρίζεται κατά πολύ δυσμενέστερο τρόπο τους ελεύθερους επαγγελματίες σε σχέση με τους εκλεγμένους Δημάρχους - υπαλλήλους του Δημοσίου, των ΝΠΔΔ και των ΝΠΙΔ όσον αφορά στα θεμελιώδη δικαιώματα της επαγγελματικής ελευθερίας και της ελευθερίας της εργασίας και της θέσπισης έμμεσων περιορισμών στο δικαίωμα του "εκλέγεσθαι" στο αξίωμα του Δημάρχου.
5. Με το επαγγελματικό ασυμβίβαστο εισάγεται ένας έμμεσος, αδικαιολόγητος και αντισυνταγματικός περιορισμός του δικαιώματος του "εκλέγεσθαι" στα αιρετά όργανα των ΟΤΑ διότι όχι μόνο περιορίζεται η επαγγελματική δραστηριότητα κάποιων προσώπων αλλά αποτρέπονται επιτυχημένοι στο χώρο τους επαγγελματίες από το ασχοληθούν με τις υποθέσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης.
6. Το απόλυτο επαγγελματικό ασυμβίβαστο των Δημάρχων αντίκειται και στην Αρχή της αναλογικότητας, η οποία κατοχυρώνεται ρητά στο άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος.

Ο κ. Καστανίδης, σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας www.tovima.gr, πρότεινε στους δημάρχους να καταθέσουν τις απόψεις τους στην ειδική μεικτή επιτροπή του Υπουργείου με την ΚΕΔΚΕ που έχει ήδη συγκροτηθεί, για την προετοιμασία ενός νομοσχεδίου που θα αφορά ζητήματα αρμοδιότητας του υπουργείου Εσωτερικών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου