Στη συνάντηση για την οδική ασφάλεια του Υπουργείου Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων με τους εκπροσώπους των ΟΤΑ συμμετείχε αντιπροσωπεία του Δήμου, αποτελούμενη από τον Αντιδήμαρχο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Διαβούλευσης κ. Στ. Τσιπουράκη, τον Πρόεδρο της Επιτροπής Παιδείας κ Δημήτρη Καρλαύτη και τον εκπρόσωπο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος κ. Παντελή Τσιτσιμπάση.
Εκπροσωπώντας τον Δήμαρχο κ. Γιώργο Πατούλη, ο κ. Στέφανος Τσιπουράκης στην ομιλία του ανέπτυξε τις πρωτοβουλίες και τις δράσεις στις οποίες έχει προχωρήσει ο Δήμος Αμαρουσίου για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στην πόλη, υποβάλλοντας παράλληλα τις προτάσεις που κρίνονται απαραίτητες για την ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών. Συγκεκριμμένα πρότεινε την εφαρμογή στη χώρα μας της τεχνογνωσίας από χώρες της Ευρώπης, στις οποίες η παιδική θνητότητα από τροχαία δυστυχήματα είναι μηδενική, να τοποθετηθούν κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας και τη δημιουργία συντονιστικού φορέα για τα προβλήματα οδικής ασφάλειας μεταξύ των αρμοδίων υπουργείων και των ΟΤΑ.
«Από το 2007, τόνισε ο κ. Τσιπουράκης,με πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής αποξηλώθηκαν όλες οι διαφημιστικές πινακίδες από τους οδικούς άξονες της πόλης αποκλειστικά με πόρους του Δήμου χωρίς καμία οικονομική ενίσχυση από την κεντρική εξουσία. Το Μαρούσι είναι η πρώτη πόλη στο Λεκανοπέδιο χωρίς διαφημιστικές πινακίδες, δίνοντας το καλό παράδειγμα για πιο ασφαλέστερες διαδρομές. Παράλληλα –πρόσθεσε- από το 2009 ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος «ασφαλή σχολεία» δίνοντας έμφαση στο οδικό δίκτυο πέριξ των σχολικών μονάδων με την κατάλληλη σήμανση, διαβάσεις πεζών και προειδοποιητικούς σηματοδότες, ενώ σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας εφαρμόστηκε πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής στα σχολεία για τη σωστή εκπαίδευση και αγωγή των παιδιών και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Επίσης για την ασφαλή μετακίνηση των πεζών τοποθετήθηκαν ήδη στη Λ. Κηφισίας δύο πεζογέφυρες, που συνδέουν το Ανατολικό Μαρούσι με το κέντρο της πόλης».
Παράλληλα ο κ. Τσιπουράκης αναφέρθηκε στο νομικό κενό που υπάρχει όσον αφορά στις αρμοδιότητες των φορέων, στις περιορισμένες δυνατότητες της Δημοτικής Αστυνομίας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, καθώς στην ελλιπή αστυνόμευση, προτείνοντας την εφαρμογή στη χώρα μας της τεχνογνωσίας από χώρες της Ευρώπης στις οποίες η παιδική θνητότητα από τροχαία δυστυχήματα είναι μηδενική ( Σκανδιναβικά κράτη), αντί την εκπόνηση χρονοβόρων μελετών, όπως σχεδιάζει το υπουργείο για τα οδικά δίκτυα της χώρα μας. Πρότεινε επίσης να τοποθετηθούν κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, ταυτόχρονα με τον καταλογισμό της παράβασης, λόγω ανεπάρκειας σε ανθρώπινο δυναμικό της τροχαίας. Τελευταίο και σημαντικό είναι η κατάθεση πρότασης προς το Υπουργείο για τη δημιουργία συντονιστικού φορέα για τα προβλήματα της οδικής ασφάλειας μεταξύ των αρμοδίων υπουργείων και των ΟΤΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου