Τετάρτη 4 Ιουνίου 2014

Νομιμοποίηση «The Mall», το απόλυτο ρουσφέτι!!!

ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΒΑΠΤΙΖΕΙ η ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΗ -ΜΕΤΑ από 12 ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΒΟΛΩΝ & ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΩΝ- ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ - ΜΑΜΟΥΘ στο ΜΑΡΟΥΣΙ
Η ιδιοκτήτρια εταιρεία συμφερόντων Λάτση δεν θα πληρώσει ούτε ευρώ, θα τύχει μάλιστα γενναίας επιδότησης μέσω ΕΣΠΑ!!!
Παρακάμπτεται η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που τον περασμένο Ιανουάριο έκρινε παράνομη την ανέγερση του κέντρου...
Βρήκαν... παράθυρο τεραστίων διαστάσεων να νομιμοποιήσουν το «The Mall Athens» στο Μαρούσι χωρίς η ιδιοκτήτρια εταιρεία συμφερόντων Λάτση να πληρώσει ένα ευρώ, ως πρόστιμο αυθαιρέτου για το «μεγαλύτερο αυθαίρετο της Ευρώπης», ούτε ως φόρο στο δημόσιο ταμείο, για την υπεραξία πολλών δισ. ευρώ, που καρπώνεται από τη δωδεκαετή λειτουργία της παράνομης χρήσης.
Στη προχθεσινή συνεδρίασή της, η διυπουργική επιτροπή επενδύσεων, μαζί με δώδεκα ενεργειακά προγράμματα, που αφορούν κυρίως διεθνείς ενεργειακές διασυνδέσεις της χώρας, συνολικής αξίας 7 δισ. ευρώ, αποφάσισε να αντιμετωπίσει ετεροχρονισμένα το εμπορικό κέντρο - μαμούθ του Αμαρουσίου, ως δήθεν νέα στρατηγική επένδυση και να το εντάξει στις διαδικασίες ταχείας αδειοδότησης του «fast track».
Πρόκειται για χονδροειδή νομότυπο χειρισμό, με αποκλειστικό σκοπό να παρακαμφθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που τον περασμένο Ιανουάριο, έπειτα από δέκα χρόνια αναβολών και καθυστερήσεων, εξέδωσε τελεσίδικη απόφαση (υπ. αριθμόν 376/2014), με την οποία έκρινε παράνομη την ανέγερση του εμπορικού κέντρου των 100.000 τετραγωνικών μέτρων στο Μαρούσι της «Lamda Olympia Village Α.Ε.», μαζί με παρακείμενο κτήριο γραφείων 17.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου στεγάζεται η εταιρεία «Siemens» και ακύρωσε την οικοδομική τους άδεια, λόγω έλλειψης περιβαλλοντικής μελέτης.


Πιο συγκεκριμένα, μετά τη συνεδρίαση της διυπουργικής επιτροπής στρατηγικών επενδύσεων, με τη συμμετοχή των υπουργών Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, Περιβάλλοντος Γιάννη Μανιάτη και του υφυπουργού Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη, ανακοινώθηκε επί λέξει ότι:
«Στη συνεδρίαση συζητήθηκε και το επενδυτικό σχέδιο "The Mall Athens" της εταιρείας "Lamda Olympia Village ΑΕ", το οποίο εντάχθηκε στις διατάξεις του ν. 3894/2010 όπως ισχύει, σε συμμόρφωση με το σκεπτικό και το διατακτικό της υπ' αριθμ. 376/20147 απόφασης της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας. Το έργο θα ελεγχθεί εκ νέου από το ΣτΕ στο πλαίσιο της κατάρτισης Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ), με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος το οποίο θα τύχει ασφαλώς της κανονιστικής επεξεργασίας του ΣτΕ».
Είναι προς διερεύνηση λοιπόν αν η εταιρεία συμφερόντων του Ομίλου Λάτση, που απαλλάσσεται από πρόστιμα και φορολογικές επιβαρύνσεις για τη νομιμοποίηση του «The Mall Athens», θα τύχει παράλληλα και γενναίας κρατικής επιδότησης, μέσω περιβαλλοντικών και αναπτυξιακών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ.
Ο λόγος είναι ότι εντάσσεται στις «fast track» επενδύσεις, του νόμου 3894/2010 περί «επιτάχυνσης και διαφάνειας υλοποίησης στρατηγικών επενδύσεων», αξιοποιώντας σχετική διάταξη που αναφέρεται σε νέες εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης, του ήδη λειτουργούντος εμπορικού κέντρου στο Μαρούσι.
Η σχετική «επενδυτική» πρόταση ενεργειακής αναβάθμισης υπεβλήθη από την ιδιοκτήτρια εταιρεία στην «invest in Greece», εταιρεία του Δημοσίου για την προώθηση επενδύσεων και εν συνεχεία προωθήθηκε με θετική εισήγηση για έγκριση από τη διυπουργική επιτροπή.
Οι κινήσεις που έχουν επιλεγεί αποσκοπούν στην ανατροπή της δυναμικής που έχει διαμορφωθεί από την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ και για αυτό επιλέγεται η προώθηση ειδικού χωρικού σχεδίου (ΕΣΧΑΣΕ), το οποίο θα προωθηθεί με σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, που θα τύχει νομοτεχνικής επεξεργασίας από το ανώτατο δικαστήριο, μαζί με σχετική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία επίσης προωθείται εκ των υστέρων για να «κλειδώσει» η νομιμοποίηση της αυθαιρεσίας μαμούθ στο Μαρούσι.
Σύμβολο εξυπηρέτησης
Με πράξεις είτε παραλείψεις των κυβερνήσεων της τελευταίας δωδεκαετίας το «The Mall Athens» αναδεικνύεται σε σύμβολο αυθαιρεσίας και εξυπηρέτησης επιχειρηματικών συμφερόντων από το ευρύτερο πολιτικό σύστημα.
Κορυφαία, μεταξύ πολλών άλλων, θεωρείται η ενέργεια του σημερινού αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου, που ως υπουργός Πολιτισμού προώθησε νομοθετική ρύθμιση χορήγησης οικοδομικής άδειας απευθείας από τη Βουλή για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου και του παρακείμενου κτηρίου γραφείων με αυξημένους συντελεστές δόμησης ως αναγκαίες «Ολυμπιακές εγκαταστάσεις».
Ρύθμιση, που ακυρώθηκε από το ΣτΕ τον περασμένο Ιανουάριο, ενώ βεβαίως τα συγκεκριμένα συγκροτήματα εμπορικών χρήσεων και γραφείων ουδέποτε χρησιμοποιήθηκαν για σκοπούς των Ολυμπιακών Αγώνων.
Παράλληλα αποκαλύπτεται ότι τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια υφαίνεται ένα πολύπτυχο νομοθετικό πλέγμα, με φαινομενικά αποσπασματικές μεταξύ τους ρυθμίσεις, οι οποίες όμως κατατείνουν σε διαρκή προστασία από τις οικονομικές και πολεοδομικές συνέπειες της παρανομίας και εξυπηρέτησης της ενδιαφερόμενης εταιρείας του ομίλου Λάτση να ξεπεράσει νομικά και δικαστικά εμπόδια, για να νομιμοποιήσει χωρίς την παραμικρή επιβάρυνση τις κραυγαλέες πολεοδομικές υπερβάσεις.
Στην πρώτη γραμμή είναι το νέο Ρυθμιστικό της Αττικής, που συζητείται στη Βουλή, και όπως αποκάλυψε η «Ε» περιέχει φωτογραφικές ρυθμίσεις νομιμοποίησης της χρήσης του εμπορικού κέντρου μαμούθ στο Μαρούσι.
Το νομοσχέδιο ορίζει τέσσερις βασικούς οδικούς άξονες (Αττική Οδό, Κηφισού, παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος και τον κεντρικό άξονα, στον οποίο περιλαμβάνει ενιαία τις λεωφόρους Συγγρού και Κηφισίας), επί των οποίων επιτρέπεται η μετατροπή των χρήσεων και εγκατάσταση εμπορικών και υπερτοπικών χρήσεων.
Δεδομένου ότι σε όλες στις άλλες περιπτώσεις τέτοιες χρήσεις είτε έχουν ήδη νομίμως ανεγερθεί είτε επιτρέπονται η ρύθμιση θεωρείται και καταγγέλθηκε μέσω της «Ε» ως φωτογραφική για το «The Mall Athens» των 100.000 τετραγωνικών μέτρων και το παρακείμενο μεγαλύτερο κτήριο γραφείων της Αθήνας των 17.000 τετραγωνικών μέτρων.
Αυτή η ρύθμιση απενεργοποιεί προκαταβολικά μελλοντικές προσφυγές κατά των αποφάσεων νομιμοποίησης των παράνομων κτηριακών εγκαταστάσεων. Πάντως, η νέα μελέτη πρέπει να τεκμηριώσει ότι αυτές οι χρήσεις δεν επιβαρύνουν υπέρμετρα το φυσικό και δομημένο περιβάλλον, όπως επίσης ότι είναι αναγκαίες και αδύνατη η εξυπηρέτηση της πόλης εφόσον μεταφερθούν σε άλλη περιοχή.
Στο μεταξύ ο νόμος 4178/2013 «νόμος Καλαφάτη» του υπουργείου Περιβάλλοντος για τη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, που έχει θέσει σε εφαρμογή πελώρια εισπρακτική επιχείρηση είσπραξης προστίμων νομιμοποίησης για μεγάλες έως ασήμαντες πολεοδομικές υπερβάσεις από εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, λειτουργεί ως ασπίδα προστασίας και απαλλαγής από τα πρόστιμα ανέγερσης και διατήρησης αυθαιρέτου για την εταιρεία συμφερόντων Λάτση στην περίπτωση του εμπορικού κέντρου μαμούθ στο Μαρούσι.
Στο άρθρο 23, παράγραφος 6 του συγκεκριμένου νόμου προβλέπεται η δυνατότητα απαλλαγής από το ειδικό πρόστιμο και επιβάλλεται μόνο η καταβολή του παραβόλου για περιπτώσεις κτισμάτων που έχουν ανεγερθεί με άδεια, η οποία μεταγενέστερα ανεκλήθη ή ακυρώθηκε για οποιονδήποτε λόγο.
Ακριβώς μία τέτοια περίπτωση, που η άδεια ακυρώθηκε από το ΣτΕ είναι η περίπτωση του «The Mall Athens».
Η ρύθμιση μέχρι τώρα λειτούργησε ως ασπίδα για να μην κινηθούν οι διαδικασίες επιβολής προστίμων αυθαιρέτων εκατοντάδων χιλιάδων αυθαιρέτων εις βάρος της ιδιοκτήτριας εταιρείας. Τώρα με την ένταξη του εμπορικού κέντρου και του κτηρίου γραφείων του Μαρουσίου στο νόμο περί στρατηγικών επενδύσεων διαγράφεται και το ενδεχόμενο που προέβλεπε επίσης ο «νόμος Καλαφάτη» νομιμοποίησης των μεγάλων πολεοδομικών υπερβάσεων με απλό πρόστιμο των 10.000 ευρώ και η τακτοποίηση θα γίνει οριστικά και τζάμπα!
Τα 12 ενεργειακά έργα
Δώδεκα ενεργειακά προγράμματα συνολικής αξίας 7 δισ. ευρώ εγκρίθηκαν χθες από την αρμόδια διυπουργική επιτροπή στρατηγικών επενδύσεων (ΔΕΣΕ) προκειμένου να ενταχθούν στις διαδικασίες ταχείας αδειοδότησης του fast track.
Τη λίστα με τα μεγάλα ενεργειακά έργα έχει προτείνειο υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Μανιάτης, καθώς πρόκειται για έργα τουτομέα της ευθύνης του που θα υλοποιηθούν στην Ελλάδα και έχουν ήδηχαρακτηριστεί από την Ε.Ε. ως Ευρωπαϊκά Ενεργειακά Εργα Κοινού Ενδιαφέροντος(Projects of Common Interest).
Αξιοσημείωτο είναι ότι θα είναι και οι πρώτες εγκρίσεις με τη διαδικασία ένταξης στρατηγικών επενδύσεων δημόσιου χαρακτήρα, καθώς μέχρι σήμερα στο fast track έχουν ενταχθεί ιδιωτικές στρατηγικές επενδύσεις.
Μεταξύ άλλων, σε έργα που προτείνονται να ενταχθούν είναι οι αγωγοί φυσικού αερίου ΤΑΡ και Ελλάδας - Βουλγαρίας αλλά και υποδομές ηλεκτρικής διασύνδεσης και αποθήκευσης φυσικού αερίου. Αναλυτικά πρόκειται για τα έργα:
1)Διασύνδεση Ισραήλ - Κύπρου - Ελλάδας μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και περιοχής Αττικής, γνωστή ως Euro-Asia Interconnector .
2)  Διασύνδεση μεταξύ Maritsa East 1 (Βουλγαρία) και Νέα Σάντα (Ελλάδα).
3)  Υδροηλεκτρικό αντλησιοταμίευσης (hydro-pumped storage) στην Αμφιλοχία.
4)  Διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας-Βουλγαρίας μεταξύ Κομοτηνής και Stara Zagora (BG).
5)  Σταθμός Μόνιμης Ανάστροφης Ροής στα Ελληνο-Βουλγαρικά Σύνορα μεταξύ Σιδηροκάστρου (EL) και Kula (BG).
6)  Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη - INGS LNG Greece.
7) Πλωτός Σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου - Aegean LNG import.
8)  Εγκατάσταση αποθήκευσης στη Ν. Καβάλα.
9)  Αγωγός ΤΑΡ
10)  Αγωγός ITGI.
11)  Αγωγός από υπεράκτια περιοχή Κύπρου προς Ελληνική Ενδοχώρα μέσω Κρήτης.
12)Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στους Κήπους του Εβρου. Σε δηλώσεις τους τόνισαν ο Γ. Μανιάτης ότι με τις νέες επενδύσεις ύψους 7 δισ. ευρώ δημιουργούνται 17.000 θέσεις εργασίας και ο Κ. Χατζηδάκης ότι η Ελλάδα καθίσταται ενεργειακός κόμβος ολόκληρης της Ευρώπης.

                                                           Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
                           ΠΗΓΗ:www.enet.gr


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου