Την έντονη αντίδραση κινήσεων πολιτών αλλά και συγγενών ατόμων που έχουν χάσει τη ζωή τους από τροχαίο ατύχημα εξαιτίας των διαφημιστικών πινακίδων, έχει προκαλέσει η κίνηση των διαφημιστικών εταιριών να απαντήσει στην απαγόρευση τους, με μια μαύρη αφίσα που «απειλεί» για 20.000 νέους άνεργους.
Τουλάχιστον 60 κινήσεις πολιτών, σύλλογοι και οργανώσεις απ΄ όλη τη χώρα, έρχονται να υπογράψουν την κοινή, με τους γονείς, δήλωση διαμαρτυρίας τους απέναντι της επίμαχης διαφήμισης.
«Η μαύρη αυτή αφίσα, στο χρώμα του πένθους, είναι μια ωμή πρόκληση για μας, που έχουμε πληρώσει τόσο ακριβά κατ΄ αυτόν τον τρόπο. Την ώρα που οι αρμόδιοι υπουργοί, αλλά κι ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ζητούν να εφαρμοστεί ο νόμος, που απαγορεύει τη διαφήμιση πάνω σε ταράτσες, νησίδες και πεζοδρόμια, κάποιοι άλλοι, στον βωμό του κέρδους, όχι μόνο αγνοούν τους θεσμούς, αλλά εκμεταλλεύονται και την οικονομική συγκυρία και ζητούν απ΄ όλους μας να κάνουμε τα στραβά μάτια στην παρανομία τους», δηλώνει στην εφημερίδα Τα Νέα ο 54χρονος Μανόλης Σταυρουλάκης, επικεφαλής της «Πρωτοβουλίας πολιτών ενάντια στις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες», που συγκροτούν οι οικογένειες των θυμάτων.
Η μαύρη αφίσα αναφέρει: «Σε όλη την Ευρώπη η ΥΠΑΙΘΡΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ επιτρέπεται.
Στην Ελλάδα προσπαθούν να την καταργήσουν. 20.000 ΑΝΕΡΓΟΙ θα είναι άλλο ένα πλήγμα σε αυτή τη χώρα». Παρόλα αυτά, η υπαίθρια διαφήμιση πράγματι επιτρέπεται στην Ευρώπη, αλλά με αυστηρή εφαρμογή κανόνων. Όπως γίνεται και στην Ελλάδα, υπό πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις, σε σημεία που δεν αποσπούν την προσοχή των οδηγών, ή δε συνιστούν κίνδυνο για τη ζωή τους.
Στην Ελλάδα προσπαθούν να την καταργήσουν. 20.000 ΑΝΕΡΓΟΙ θα είναι άλλο ένα πλήγμα σε αυτή τη χώρα». Παρόλα αυτά, η υπαίθρια διαφήμιση πράγματι επιτρέπεται στην Ευρώπη, αλλά με αυστηρή εφαρμογή κανόνων. Όπως γίνεται και στην Ελλάδα, υπό πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις, σε σημεία που δεν αποσπούν την προσοχή των οδηγών, ή δε συνιστούν κίνδυνο για τη ζωή τους.
Ο κ. Μανώλης Ανδριωτάκης, σχολιάζει πολύ εύστοχα στο blog του: «Το δεύτερο επιχείρημα των εταιρειών αναφέρεται σε 20.000 άνεργους, στην περίπτωση που «καταργηθεί» η υπαίθρια διαφήμιση. Κατ’ αρχήν θα ήταν ενδιαφέρον να δημοσιοποιήσουν οι επιχειρήσεις, πού δραστηριοποιείται όλος αυτός ο κόσμος, σε ποιά πόστα δηλαδή.
Ο αντιδήμαρχος Αμαρουσίου, κ. Γαρδέλης, έχει πει στην κάμερά μου (για τις ανάγκες του ντοκιμαντέρ μου) ότι οι άνθρωποι που συλλαμβάνονται απ’ τις αρχές του Δήμου την ώρα που αλλάζουν τα μηνύματα στις παράνομες διαφημιστικές πινακίδες, είναι συνήθως αλλοδαποί, χωρίς χαρτιά, επίσημη διεύθυνση κ.λπ.
Αυτό βέβαια είναι κάτι που μπορεί να διαπιστώσει οποιοσδήποτε τύχει να παρακολουθήσει τοποθέτηση ή αλλαγή διαφημιστικής πινακίδας.
Αν στις 20.000 των ανέργων οι επιχειρήσεις συμπεριλαμβάνουν και τα συνεργεία με τους ανασφάλιστους Πακιστανούς που πληρώνονται με «μαύρο» χρήμα, τότε κάτι δεν πάει καλά.
Και κάτι ακόμα: ο κ. Άρης Σταθάκης, πρώην βουλευτής της Ν.Δ. και Πρόεδρος της προηγούμενης Διακομματικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, έχει αντικρούσει το επιχείρημα περί «κόσμου που θα μείνει στο δρόμο, χωρίς δουλειά» λέγοντάς μου το εξής: με την ίδια λογική θα πρέπει να κάνουμε όλο και περισσότερους πολέμους για να συντηρούμε τις βιομηχανίες των όπλων».
«Δεν ήταν επιλογή μας να βάλουμε τις πινακίδες αυτές στους δρόμους και στα πεζοδρόμια.
Η Πολιτεία με νόμο μάς ανάγκασε να τις κατεβάσουμε από τις ταράτσες...», υποστηρίζει στην ίδια εφημερίδα ο Λεωνίδας Λεωνίδου, γραμματέας της Ένωσης Υπαίθριας Διαφήμισης «Ερμής», η οποία προχώρησε στην εν λόγω καμπάνια.
«Η υπαίθρια διαφήμιση κατοχυρώνεται, ως μορφή ελευθερίας της έκφρασης, από το Σύνταγμα. Ισχύει σ΄ όλον τον κόσμο. Από την πλευρά μας, ζητάμε νέα, αποδεκτά χωροταξικά όρια, καινούργιο θεσμικό πλαίσιο, που να κατοχυρώνει τη βιωσιμότητα του κλάδου».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου