Τρίτη 19 Ιουνίου 2018

Σχετικά με την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής Εκπ/σης

 «Σχετικά με τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβούλιου Αμαρουσίου της Τρίτης 19 – 6 – 2018 και τη συζήτηση του θέματος της εφαρμογής της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο Δήμο Αμαρουσίου με βάση το νόμο 4521/2018».
Κύριε Πρόεδρε του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου,
Με αφορμή τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου της Τρίτης 19/6/2018 στην Η. Δ. της οποίας φέρεται ως εγγεγραμμένο προς συζήτηση το θέμα της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης (Ενημέρωση του Δημάρχου Αμαρουσίου κ. Γεώργιου Πατούλη για την υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής) από το Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου, το Δ. Σ. του Σ. Ε. Π. Ε. Αμαρουσίου καταθέτει τα εξής:
●►Δεν κατανοούμε τους λόγους για τους οποίους δεν κληθήκαμε να καταθέσουμε τις απόψεις μας για το θέμα ως εργασιακό και επιστημονικό σωματείο των εκπαιδευτικών της Π. Ε. και ιδιαίτερα των Νηπιαγωγών  (μελών του σωματείου μας), οι οποίες και έχουν επιφορτιστεί από την Πολιτεία με την αποστολή της εφαρμογής και λειτουργίας της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης.
●►Η ψήφιση του νόμου 4521/2018 
αποτελεί κατάκτηση για τον κλάδο των εκπαιδευτικών της Π. Ε. και την ελληνική κοινωνία, αφού ικανοποιείται ένα πάγιο, επί εξήντα χρόνια υποβαλλόμενο, αίτημα των εκπαιδευτικών της Π. Ε. 
Η πολιτική απόφαση για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποκλειστικά στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο αποτελεί νίκη του εκπαιδευτικού κινήματος, τιμά αυτούς που την πήραν και ευτελίζει στα μάτια των εκπαιδευτικών και της κοινωνίας, όσους σε κοινοβουλευτικό ή συνδικαλιστικό επίπεδο συντάχτηκαν με την ΚΕΔΕ (και τον Πρόεδρό της Δήμαρχο Αμαρουσίου κο Γ. Πατούλη) και τα ιδιωτικά συμφέροντα που ζητούσαν απόσυρση ή καταψήφιση της διάταξης! 
Αυτή η πολιτική  απόφαση – της στήριξης και ενίσχυσης  της δημόσιας παιδείας στον καιρό των μνημονίων – είναι σημαντική, γιατί  κερδήθηκε η πρώτη μάχη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, την αποκέντρωση και το ξεκαθάρισμα του  θολού τοπίου που εξέθρεψε  «την «παιδαγωγική βιομηχανία» που εισπράττει από τις χειμαζόμενες ελληνικές οικογένειες εκατομμύρια ευρώ». 
●►Για να γίνει καθολική η εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής  και εκπαίδευσης όμως θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα  η διαδικασία υλοποίησής  της (ίδρυση νηπιαγωγείων, υλικοτεχνικές υποδομές, μόνιμοι διορισμοί κ.ά.).

●►Στο πλαίσιο αυτό και σε ό, τι αφορά του Δήμους ο νόμος 4521/2018 προβλέπει τη διαδικασία συγκρότησης τριμερών επιτροπών ανά Δήμο (με τη συμμετοχή του Δ/ντή Π. Ε. κάθε περιοχής, του Δημάρχου κάθε Δήμου και του Προέδρου του Σ. Ε. Π. Ε. της κάθε περιοχής) προκειμένου να γνωμοδοτήσουν αν υπάρχουν οι κτηριακές και μόνο προϋποθέσεις για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης σε κάθε Δήμο, διαδικασία που τελεσφόρησε θετικά για 184 Δήμους (επί συνόλου 325) για το σχολικό έτος 2018 – 2019 και θα συνεχιστεί για τους υπόλοιπους Δήμους της χώρας τα επόμενα δύο σχολικά έτη μέχρι το 2021 οπότε με βάση το νόμο 4521/2018 η Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπ/ση θα εφαρμοστεί σε όλη την ελληνική επικράτεια.
●►Είναι τουλάχιστον θρασύτητα, αν όχι ασχημία, να ισχυρίζεται (αυτό που ισχυρίστηκε εγγράφως προ ολίγων μηνών)  ο κος Πρόεδρος της Κ. Ε. Δ. Ε. και Δήμαρχος Αμαρουσίου 
ότι ενδιαφέρεται για τη συνταγματική νομιμότητα παραγνωρίζοντας ότι οι τριμερείς γνωμοδοτικές επιτροπές του ν. 4521/2018 είχαν ως μόνη αρμοδιότητά τους την εκφορά γνώμης σε ότι αφορά την ύπαρξη ή όχι των απαραίτητων κτηριακών υποδομών σε κάθε Δήμο για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης από το σχολικό έτος 2018 – 2019. 
Σε καμία περίπτωση δεν τέθηκε από την πλευρά του νομοθέτη ως προαπαιτούμενο για την εφαρμογή του νόμου 4521/2018 η σύμφωνη γνώμη των Δημοτικών Αρχών κάθε Δήμου, δυστυχώς αυτή η επιλογή που τελικά ακολουθήθηκε από την κυβέρνηση και το ΥΠΠΕΘ να προχωρήσει στην υποχρεωτική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης για το σχολικό έτος 2018 – 2019 στους Δήμους που είχαν ομόφωνη θετική εισήγηση της τριμερούς επιτροπής είναι αυτή που κινδυνεύει να οδηγήσει ευθέως την εφαρμογή του ν. 4521/2018 στις ελληνικές καλένδες.  
Ας αφήσει λοιπόν τους έωλους ισχυρισμούς ο κος Πατούλης σε ότι αφορά τη σύμφωνη ή μη σύμφωνη γνώμη των Δημάρχων για την εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στους 184 Δήμους της χώρας που εφαρμόζεται από το σχολικό έτος 2018 – 2019. Τώρα αν ο κος Πατούλης θεωρεί ότι η εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και Εκπ/σης για όλα τα παιδιά των κατοίκων αυτής της χώρας (χωρίς voucher και τροφεία που καταβάλλουν στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς) είναι ένα συντεχνιακό αίτημα, μικροπολιτικού χαρακτήρα που αντιτίθεται στα συμφέροντα χιλιάδων οικογενειών και τετράχρονων παιδιών του απομένει να βγει ξεκάθαρα και να υποστηρίξει ότι και η ύπαρξη του Δημόσιου Σχολείου και Νηπιαγωγείου δεν «εξυπηρετεί» τα συμφέροντα των εργαζόμενων και των παιδιών τους και να υποστηρίξει ευθέως τις πολιτικές που ακολούθησαν στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης οι ομογάλακτοί του Υπουργοί Παιδείας της κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου που συγχώνευσαν – κατάργησαν χιλιάδες σχολεία και νηπιαγωγεία και οδήγησαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε απολύσεις. Δυστυχώς, η ΚΕΔΕ και ο Πρόεδρός της κος Γ. Πατούλης και πολλοί άλλοι παίρνουν θάρρος και βρίσκουν χώρο για να αρθρώνουν λόγο, εξαιτίας των πολιτικών και των επιλογών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στο χώρο της Δημόσιας Εκπ/σης, οι οποίες έχουν τραγικές ομοιότητες με τις πολιτικές και τις επιλογές των προκάτοχών τους κυβερνήσεων.
●►Στην τριμερή επιτροπή του Δήμου Αμαρουσίου που συνεδρίασε στις 3 – 4 – 2018 εισηγήθηκαν την άμεση εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο Δήμο Αμαρουσίου ο Δ/ντής Εκπ/σης Π. Ε. Β΄ Αθήνας και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου ζητώντας από το Δήμαρχο Αμαρουσίου 
να εξασφαλίσει τις έξι (6) αίθουσες που χρειάζονται για την άμεση εφαρμογή της από το σχολικό έτος 2018 – 2019 στο Δήμο Αμαρουσίου, δυστυχώς όμως ο Δήμαρχος Αμαρουσίου όχι μόνο αρνήθηκε να προσπαθήσει να βρει τις αίθουσες αυτές αλλά προέβη και σε δηλώσεις σχετικά με την «άκαιρη» και λανθασμένη νομοθετική επιλογή της κυβέρνησης που σύμφωνα με τον ίδιο και τις θέσεις της ΚΕΔΕ (στην οποία Προεδρεύει) αναγκάζει τους γονείς να υποκύψουν σε ένα μέτρο «αντιεπιστημονικό», διότι σύμφωνα με ενημέρωση που είχε από τον ΠΑΣΥΒΝ (Πανελλήνιο Σύλλογο Βρεφονηπιαγωγών) πουθενά στην Ευρώπη δεν πηγαίνουν τα παιδιά από τεσσάρων ετών στο Νηπιαγωγείο κ.λπ. Τελικά ο Δήμαρχος Αμαρουσίου είπε όχι στην εφαρμογή της Δίχρονης υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής στο Δήμο Αμαρουσίου καταδικάζοντας δεκάδες οικογένειες προνηπίων του Δήμου Αμαρουσίου να στερηθούν το προνόμιο της παροχής Δωρεάν Δημόσιας Εκπ/σης, αφού στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου όχι μόνο πληρώνει vοucher το κράτος και οι φορολογούμενοι πολίτες αλλά και τροφεία (μηνιαία) οι γονείς για τα παιδιά τους.
●►Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου να προχωρήσει με απόφασή του στην άμεση εξασφάλιση των έξι αιθουσών διδασκαλίας που χρειάζονται για την εφαρμογή της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής & Εκπ/σης στο Δήμο Αμαρουσίου από το σχολικό έτος 2019 – 2020 είτε νοικιάζοντας τις αίθουσες αυτές είτε προχωρώντας σε ανέγερσή τους με βάση τις αρμοδιότητες του νόμου τις οποίες έχουν οι Ο. Τ. Α. για τα σχολικά κτήρια (με δεδομένο ότι κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018 εγγράφηκαν  και φοίτησαν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία του Αμαρουσίου 687 νήπια και προνήπια έναντι 652 νηπίων και προνηπίων που εγγράφηκαν για να φοιτήσουν το σχολικό έτος 2018 – 2019, σύμφωνα με στοιχεία της Δ/νσης Π. Ε. Β΄ Αθήνας), λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι επί Δημαρχίας Γ. Πατούλη (2007 – 2018)  δεν έχει ανεγερθεί στο Δήμο Αμαρουσίου ούτε μια αίθουσα διδασκαλίας προοριζόμενη για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο .
●►Τέλος παραθέτουμε σχετική επιστολή που απευθύναμε ως συνδικαλιστικό και επιστημονικό σωματείο προς τους γονείς νηπίων και προνηπίων σχετικά με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο και τη λειτουργία του καθώς και τα οφέλη  που αυτό παρέχει στα νήπια και προνήπια που φοιτούν σε αυτό.
                     
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΝΗΠΙΩΝ -ΠΡΟΝΗΠΙΩΝ
Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο   πραγματοποιούνται  από τις 2 – 18 Μάη. 
Σύμφωνα με την εγκύκλιο:«Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018-2019» με Αρ. Πρ Φ.6/65740/Δ1.
Στα Νηπιαγωγεία, όπως κάθε χρόνο έτσι και για το σχολικό έτος 2018 – 2019, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ.3β, του άρθρου 33 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ 38 Α). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. 
Συγκεκριμένα φέτος, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2018 – 2019, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2014 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.
Στο Νηπιαγωγείο υπάρχει η δυνατότητα φοίτησης στο Ολοήμερο πρόγραμμα που λήγει στις 16:00μ.μ. καθώς και σε τμήμα πρωινής υποδοχής,(7:45-8:15) αν οι γονείς το επιλέξουν. Η λειτουργία ολοήμερου προγράμματος από 13:00 έως 16:00 εξασφαλίζεται με ελάχιστο αριθμό νηπίων και προνηπίων, πέντε (5) για τα 1/θέσια, δέκα (10) για τα 2/θέσια και δεκατέσσερα (14) για τα 3/θέσια και άνω νηπιαγωγεία.
Το Νηπιαγωγείο ανήκει στην Α/θμια Eκπαίδευση και η εκπαίδευση σε αυτό παρέχεται από Νηπιαγωγούς Π.Ε.60 εξειδικευμένους στην ηλικιακή ομάδα παιδιών 4 - 6 ετών.
Η  φοίτηση  στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα της ζωής του παιδιού στη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξή  και την κοινωνικοποίηση του γιατί:
1●►Το Νηπιαγωγείο είναι το «πρώτο σχολείο του παιδιού», η πρώτη επαφή του παιδιού με ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης, ωστόσο  δεν έχει αυστηρά δομημένο πρόγραμμα, πρακτικές και μεθόδους, όπως οι άλλες βαθμίδες της εκπαίδευση. Στο Νηπιαγωγείο ο τρόπος μάθησης είναι παιγνιώδης, αυθόρμητος, παιδοκεντρικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για τα παιδιά.
2●►Είναι ένας από τους βασικότερους μετά την οικογένεια θεσμούς κοινωνικοποίησης και η πρώτη στη ζωή του παιδιού επαφή με τον θεσμό του σχολείου. 
Για τους λόγους αυτούς έχει σχεδόν αποφασιστικές για το μέλλον του επιπτώσεις. 
Πιο συγκεκριμένα καθορίζει εάν αυτή η πρώτη επαφή του νηπίου με το σχολείο θα ανοίξει έναν δίαυλο επικοινωνίας ή όχι, και άρα εάν το νήπιο θα αποκτήσει θετική ή αρνητική σχέση με τον σχολικό θεσμό.
3●►Το Νηπιαγωγείο έχει ομάδες μεικτών ηλικιών(νήπια 4 - 6). Η συνύπαρξη των νηπίων α΄και β΄ηλικίας (προνήπια) και οι μεικτές ομάδες που δημιουργούνται είναι πολύ σημαντικές για την κοινωνικοσυναισθηματική και την πνευματική/διανοητική ανάπτυξη των παιδιών, αφού βελτιώνουν την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη, μέσα σε   «κλίμα προσδοκώμενης συνεργασίας ωφέλιμης τόσο για τα παιδιά όσο και για τους /τις Νηπιαγωγούς»
4●►Στο νηπιαγωγείο θεωρείται εξαιρετικά σημαντική η επιτυχής σύνδεση παιχνιδιού και μάθησης. Μέσω του παιχνιδιού τα παιδιά μπορούν να διερευνήσουν τον περιβάλλοντα χώρο, να πειραματιστούν, να αντιμετωπίσουν προβλήματα και να προσπαθήσουν να τα επιλύσουν, να συνεργαστούν αλληλεπιδρώντας με άλλα μικρότερα παιδιά.
5●►Στο Νηπιαγωγείο η μάθηση πετυχαίνεται δια μέσω ομάδων εργασίας και της διαμόρφωσης του χώρου  σε  μαθησιακά κέντρα  – γωνιές δραστηριοτήτων  τα οποία είναι σχεδιασμένοι χώροι με τη δική τους θεματική και  το δικό τους υλικό, που ανανεώνεται και εμπλουτίζεται. Εκεί τα παιδιά μπορούν να είναι μόνα τους ή σε μικρές  ομάδες ή με τη συμμετοχή του/της Νηπιαγωγού προκειμένου να κατευθύνουν τα ίδια τη μάθησή τους. Χρέος του νηπιαγωγείου να δημιουργήσει ένα ανοιχτό χώρο και πλαίσιο μάθησης μέσα στο οποίο κάθε παιδί θα μπορέσει να αναπτυχθεί ανάλογα με τις ηλικιακή και ατομική του ωρίμανση.
6●►Οι δραστηριότητες που αφορούν τις μαθησιακές περιοχές του  Αναλυτικού προγράμματος  αναπτύσσονται σύμφωνα με τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και μπορούν να λάβουν τη μορφή Σχεδίου Εργασίας (project), θεματικής προσέγγισης ή διαθεματικών οργανωμένων δραστηριοτήτων. Οι δραστηριότητες υλοποιούνται με βιωματικό τρόπο  και με κέντρο το παιχνίδι.
7●►Εξασφαλίζεται η  σχολική ετοιμότητα  και επιτυγχάνεται αβίαστα, αφού με τη  διετία επιτυγχάνονται οι στόχοι του Αναλυτικού Προγράμματος.
8●►Δίνεται ο απαραίτητος χρόνος στους εκπαιδευτικούς για διερεύνηση μαθησιακών και κοινωνικοσυναισθηματικών δυσκολιών και όταν αυτές εντοπιστούν δίνεται η δυνατότητα (μόνο στα ΔΗΜΟΣΙΑ Νηπιαγωγεία) να δημιουργούνται δομές για υποστήριξη παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ), όπως τα τμήματα ένταξης και η παράλληλη στήριξη.
9●►«Η Προσχολική Εκπαίδευση θεωρείται ότι παρέχει σε παιδιά που εκκινούν από διαφορετικές πολιτισμικές, μορφωτικές και κοινωνικές αφετηρίες ερεθίσματα ικανά να τα βοηθήσουν στην προσωπική τους ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην πορεία τους στην επόμενη εκπαιδευτική βαθμίδα.»
                                    ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π. Ε. ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ       
Αρ. Πρ.: 132           
Μαρούσι  19 –  6 – 2018                                                                                                         
Ταχ. Δ/νση: Κηφισίας 211                                           
Τ. Κ. 15124 Μαρούσι                                     
Τηλ.: 210 8020697                                                                             
Πληροφ.: Πολυχρονιάδης Δ. (6945394406)                                                                 
Email:syll2grafeio@gmail.com                                             
Δικτυακός τόπος: http//: www.syllogosekpaideutikonpeamarousisou.grΠΡΟΣ: Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου
Κοινοποίηση: Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου Αμαρουσίου
Ένωση Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων Δήμου Αμαρουσίου
Μέλη του Συλλόγου μας
Δ. Ο. Ε.
ΥΠ. Π. Ε. Θ.
                                                                  € $  ●► « » ▲▼◄

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου