ΣΥΝεργασία
του «ΙΣΛΑΜώνυμου» με την Πολιτεία & όχι με τον Χριστό!
Μας λέτε: Δεν υπάρχει διάκριση στις προσπάθειες
Πολιτείας και Εκκλησίας, αλλά πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε από κοινού
αυτήν την πανδημία για να σωθεί ο άνθρωπος, για να ζήσει ο άνθρωπος.
Στο θανατικό που έπεσε στην πόλη της Μυτιλήνης με την πανώλη, ο
τότε Επίσκοπος κατήργησε όλες τις Ιεροπραξίες και έκλεισε τους Ναούς ή έβγαλε
στους δρόμους το Ιερό Λείψανο του Αγίου Θεόδωρου του Βυζάντιου και σώθηκαν οι
άνθρωποι από την λοιμώδη αρρώστια;
Στο πλαίσιο λοιπόν αυτής της συνεργασίας σας με τη ΔΙΣ
και με τους υπόλοιπους Ιεράρχες, γιατί όταν πρέπει να σκεφτείτε τρόπους, έτσι
ώστε να γίνετε λειτουργικοί και ευέλικτοι, δεν το κάνετε;
Από τη μια πλευρά, σε περιόδους όπου είναι εντελώς περιττό, έρχονται οι Ιεράρχες σας και πραγματοποιούν Θείες Λειτουργίες πράσινες, ανοιχτές και οικολογικές σε βουνά και σε λαγκάδια!
Να συνεργαστούμε με την Πολιτεία για να ζήσει ο
κόσμος, διαμηνύει ο Ιερώνυμος
…«Διαφορετικά είναι εγωιστικό να λέμε: εγώ θα
κοινωνήσω, εις βάρος του αδελφού μου που από την συνάθροιση υπάρχει πιθανότητα
να προσβληθεί»… (Αρχιεπ. Ιερώνυμος)
Διαβάζοντας κάποιος τη συνέντευξη του κ.Ιερώνυμου,
νομίζει ότι ακούει να ομιλεί ένας καταξιωμένος και πολυδιαβασμένος διπλωμάτης.
Είναι αδύνατον να φανταστεί κανείς, ότι αυτές οι κουβέντες βγαίνουν από το
στόμα ενός Ορθόδοξου Αρχιεπίσκοπου.
Χρησιμοποιώντας τους όρους οικονομία και ακρίβεια,
στρογγυλεύει τόσο πολύ τα πράγματα και τις καταστάσεις, που τελικά φτάσαμε να
χάσουμε την ουσία.
Ποια είναι η ουσία της Ορθοδοξίας;
Το λέει και η λέξη, ορθός
(σωστός) και δόξα (σκέψη, πίστη, διδασκαλία), δηλαδή να διατηρήσει την ορθή
Πίστη και διδασκαλία, που μας παρέδωσε ο Χριστός μας διά μέσου των Αγίων
Αποστόλων Του, όπως καταγράφεται στην Αγία Γραφή, με την εμπειρία των Αγίων
Πατέρων, εγκεκριμένα από τις αποφάσεις των Αγίων Οικουμενικών Συνόδων.
Τι είναι
αυτό που άλλαξε τώρα και προσπαθούν να μας πείσουν ότι η οικονομία είναι να
σταματούμε τις Ιερές Ακολουθίες και όλες σχεδόν τις Ιεροπραξίες, εν μέσω της
πιο κατανυκτικής περιόδου, αυτής της Αγίας Σαρακοστής;
Επιδέχεται οικονομία στη
διακοπή της Θείας Λατρείας και στο Μυστήριο των Μυστηρίων, τη Θεία Κοινωνία;
Πώς μπορείτε κ.Ιερώνυμε να συγκρίνετε την αταξία ενός απείθαρχου ανθρώπου, που
όντως κατά περίπτωση θα επιδέχοταν κάποιο είδος οικονομίας για να συνετιστεί
και να μην απογοητευθεί.
Με σκοπό όμως, να μην παρατήσει την προσπάθειά του
στον πνευματικό του αγώνα, με το κλείσιμο των Ιερών Ναών και την απομάκρυνση
του ποιμνίου από κάθε είδους Ιεροπραξίας.
Μέσα στην τρικυμία που ζούμε, μας
κόψατε μέχρι και την εξομολόγηση και αναγκάσατε τον κόσμο ή να στροβιλίζεται
ζαλισμένος δεξιά-αριστερά και να μην ξέρει που να στηριχθεί ή μας ρίξατε στα
χέρια των ορθολογιστών ψυχολόγων και ψυχιάτρων.
Σε όλους
τους αιώνες που πέρασαν, Πολιτεία και Εκκλησία αντιμετώπιζαν με τον ίδιο τρόπο
τα προβλήματα που ταλάνιζαν τους ανθρώπους;
Τι άλλαξε από τότε;
Ίδια δε θα έπρεπε να
είναι η Ορθόδοξη διαχείριση του προβλήματος;
Όχι λοιπόν, κ. Ιερώνυμε!
Είναι
αδιαμφισβήτητο ότι και το παρελθόν μπορούμε να το σβήσουμε μέσω της
εξομολόγησης και το τώρα μπορούμε να το διαχειριστούμε ορθόδοξα και όπως μας
έμαθαν οι Άγιοι Πατέρες μας και τις προσπάθειές μας για το σήμερα πρέπει να
εντείνουμε με τρόπο θεάρεστο και όχι υπακούοντας σε άθεες και μεταπατερικές
τακτικές.
Οπότε θα έχουμε την ελπίδα μας στον Θεό, αφού θα έχουμε επιδείξει
όλες εκείνες τις ενέργειες οι οποίες θα είμαστε σίγουροι ότι Τον ευαρέστησαν
και Εκείνος θα μας εξασφαλίσει ένα λαμπρό μέλλον.
Εσείς τώρα, αν κάνετε την
αυτοκριτική και τον αυτοέλεγχό σας, είστε σίγουροι ότι πήρατε τη σωστή απόφαση;
Τελικά από την πολλή οικονομία, τον αδιάκριτο συμβιβασμό, την ατολμία και την
υποτέλεια που δείξατε στους κοσμικούς άρχοντες της εποχής μας, θα μας κάνετε να
χάσουμε τον προσανατολισμό μας και τον ορθόδοξο προορισμό μας.
Θα χάσουμε τον
Παράδεισο, κ. Ιερώνυμε, εξαιτίας σας!
Από τη μια πλευρά, σε περιόδους όπου είναι εντελώς περιττό, έρχονται οι Ιεράρχες σας και πραγματοποιούν Θείες Λειτουργίες πράσινες, ανοιχτές και οικολογικές σε βουνά και σε λαγκάδια!
Από την άλλη, σε περιόδους όπου χρειάζεται να αναπτύξουν την
εφευρετικότητά τους για να βρεθεί μία λύση στην τέλεση των Ιερών Ακολουθιών,
γίνονται αφωνότεροι των ιχθύων!
Τελικά νομίζουμε ότι δεν αγαπάτε τον άνθρωπο
όσο λέτε. Φοβάστε την Κυβέρνηση και όχι τον Δεσπότη Χριστό, φοβάστε το σβησμένο
Φανάρι και όχι τον Άγιο Τριαδικό Θεό· από την πολύ οικονομία, έκπτωση και
συμβιβασμό, ξεχάσατε ποιος είναι ο πραγματικός σας ρόλος…
Να αρέσετε στον ίδιο
τον Θεό.
Αν Τον πιστέψετε και Τον ομολογήσετε ως Κραταιό και Παντοδύναμο, να
είστε σίγουρος ότι θα βρείτε και τον θεάρεστο τρόπο, ώστε να δείξετε αγάπη στον
άνθρωπο· και τότε ιερουργώντας όπως πρέπει, θα ανοίξει ο Ουρανός και θα δώσει
λύση και ίαση.
Συνεργαστείτε, αλλά ορθοτομήστε τον Λόγο της Αλήθειας…
Φτάνει πια με την αδιάκριτη οικονομία. Αυτή μας έφερε σε αυτά τα χάλια που
βρισκόμαστε τώρα. Είναι ο καιρός της ακρίβειας στα θέματα της Πίστης, την οποία
μας δείχνουν οι Άγιοι Πατέρες. Ακολουθήστε την.
Διαβάσαμε στο protothema.gr:
Στην ανάγκη να παραμένουμε και να προσευχόμαστε στα
σπίτια μας μετατρέποντάς τα σε μικρές Εκκλησίες αναφέρθηκε ο Αρχιεπίσκοπος
Ιερώνυμος, ο οποίος εξήλθε σήμερα από το νοσοκομείο, όπου είχε μπει χθες για
προγραμματισμένη τοποθέτηση βηματοδότη.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΑΝΤ1 μίλησε για την
δύσκολη περίοδο που διανύουμε, ενώ έκανε λόγο και για την απόφαση να ανασταλούν
όλες οι Θείες Λειτουργίες και οι Ακολουθίες και να διεξάγονται χωρίς την
παρουσία και την συμμετοχή πιστών χαρακτηρίζοντας συγκλονιστικό το γεγονός.
Ευχαρίστησε γιατρούς, νοσηλευτικό, αλλά και ερευνητικό προσωπικό για την
αυτοθυσία τους και έκανε γνωστό ότι η ΔΙΣ έθεσε όλες τις κοινωνικές δομές της
Εκκλησίας στην διάθεση της Πολιτείας και επεσήμανε πως «αυτήν την στιγμή δεν
πρέπει να μας χωρίζει τίποτε. Καλούμαστε να είμαστε ενωμένοι στον κοινό εχθρό
που λέγεται κορωνοϊός».
Ο Αρχιεπίσκοπος επεσήμανε οτι είμαστε κλεισμένοι στα
σπίτια μας, όχι γιατί φοβόμαστε, αλλά επειδή αγαπάμε τον άνθρωπο.
«Μου έρχεται στην σκέψη ο Λόγος Του Θεού, η προτροπή
«Και εσύ είσελθε εις το ταμείον σου». Κάτι που εκφράζεται με διαφορετικά λόγια
από πλευράς Πολιτείας, αλλά έχει το ίδιο νόημα με αυτό που είπαμε, δηλαδή να
κάνουμε τα σπίτια μας Εκκλησία. Το Ταμείον, λοιπόν, είναι κατά την
εκκλησιαστική θέση το ιερότερο σημείο του σπιτιού μας ή, αν θέλετε, στον εαυτό
μας ο εσωτερικός μας κόσμος. Έτσι καλούμαστε σήμερα να κάνουμε μία αυτοεξέταση,
μία αυτοκριτική, έναν αυτοέλεγχο».
«Αυτό στην πραγματικότητα εκτείνεται σε τρεις χώρους,
δηλαδή σε αυτά που πέρασαν, σε εκείνα που περιμένουμε και σε όσα ζούμε»
σημείωσε ο Αρχιεπίσκοπος εξηγώντας πως το παρελθόν δε μπορούμε να το αλλάξουμε
και το μέλλον δεν ξέρουμε αν θα έρθει, άρα έχουν μέσα τους το απραγματοποίητο,
γι’ αυτό και πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας στο σήμερα.
«Δεν υπάρχει διάκριση στις προσπάθειες Πολιτείας και
Εκκλησίας, αλλά πρέπει όλοι μαζί να αντιμετωπίσουμε από κοινού αυτήν την
πανδημία για να σωθεί ο άνθρωπος, για να ζήσει ο άνθρωπος» τόνισε ο
Αρχιεπίσκοπος.
Για τις κλειστές Εκκλησίες ο Αρχιεπίσκοπος υπογράμμισε πως αυτό
μας έχει συγκλονίσει ως γεγονός.
«Έχουμε πολλά παράπονα από πιστούς και ιερείς.
Για τον ιερέα δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα, μεγαλύτερος πόνος, από το να
αγγίζει το θυσιαστήριο και να μη μπορεί να λειτουργήσει.
Όπως ξέρουμε, όμως, η εκκλησία βαδίζει πάνω στην ακρίβεια και στην οικονομία.
Όπως ξέρουμε, όμως, η εκκλησία βαδίζει πάνω στην ακρίβεια και στην οικονομία.
Η ακρίβεια είναι κάτι
που το θέλουμε στην ζωή μας, αλλά δεν έρχονται όλα όπως τα θέλουμε.
Σε αυτό το σημείο έρχεται η Εκκλησία με την Οικονομία. Να οικονομήσει τα πράγματα, να βρει λύση. Δεν είναι το όνειρο μας να κάνουμε οικονομία σε όλες τις θέσεις της Εκκλησίας, αλλά είναι η ανάγκη. Και η Εκκλησία διαμέσου όλων των αιώνων έχει αποδείξει ότι έχει την δυνατότητα να προσαρμόζεται και να οικονομεί και ως προς το σύνολο των ανθρώπων και ως προς τον καθένα ξεχωριστά.
Για παράδειγμα, στην προσωπική μας ζωή βλέπουμε πόσες
αταξίες έχουμε κάνει και ζητάμε μία οικονομία, ένα έλεος του Θεού. Έτσι και η
κοινωνία έχει παραστρατήσει πολλές φορές και χρειάζεται μία οικονομία».Σε αυτό το σημείο έρχεται η Εκκλησία με την Οικονομία. Να οικονομήσει τα πράγματα, να βρει λύση. Δεν είναι το όνειρο μας να κάνουμε οικονομία σε όλες τις θέσεις της Εκκλησίας, αλλά είναι η ανάγκη. Και η Εκκλησία διαμέσου όλων των αιώνων έχει αποδείξει ότι έχει την δυνατότητα να προσαρμόζεται και να οικονομεί και ως προς το σύνολο των ανθρώπων και ως προς τον καθένα ξεχωριστά.
«Κλεινόμαστε, εξάλλου, στο σπίτι μας όχι επειδή
φοβόμαστε, αλλά επειδή αγαπάμε τον άνθρωπο» επεσήμανε ο Αρχιεπίσκοπος και
εξήγησε ότι «η Θεία Λειτουργία χωρίζεται σε δύο κομμάτια σε αυτό της
συνάθροισης και σε εκείνο της Θείας Ευχαριστίας. Το θέμα της Θ. Ευχαριστίας για
την Εκκλησία δεν έχει έκπτωση.
Εκεί που χρειάζεται η οικονομία είναι η
συνάθροιση και εκεί ακριβώς συνεννοούμαστε με την Πολιτεία η οποία δεν έχει
λόγο για την Θεία Κοινωνία, έχει όμως λόγο για την συνάθροιση, για την
προστασία των ανθρώπων. Τουτέστιν αυτό που λέμε και εμείς.
Διαφορετικά είναι
εγωιστικό να λέμε:
“εγώ θα κοινωνήσω, εις βάρος του αδελφού μου που από την
συνάθροιση υπάρχει πιθανότητα να προσβληθεί». Ερχόμαστε λοιπόν στην οικονομία.
Η Εκκλησία βρίσκει πάντα τον τρόπο να θεραπεύσει, δηλαδή να βοηθήσει τον
άνθρωπο. Αυτό γίνεται και τώρα σε συνεργασία με την Πολιτεία. Έχουμε την
υποχρέωση να ακούσουμε, να συμμορφωθούμε, να πειθαρχήσουμε».
Αναφορικά με το Άγιο Φως και την ενδεχόμενη
συγκέντρωση πιστών έξω από τους ναούς το βράδυ της Ανάστασης ο Αρχιεπίσκοπος
επεσήμανε πως «η ουσία είναι η συμμετοχή μας στο μυστήριο της Θείας
Ευχαριστίας. Όλα τα άλλα είναι πρόσθετα. Τα χρειαζόμαστε. Ομορφαίνουν την ζωή
μας, αλλά δεν είναι τα πρώτα. Εδώ, λοιπόν κάνουμε μία οικονομία και όχι έναν
συμβιβασμό και προσπαθούμε με ότι μέτρο λαμβάνουμε να βοηθήσουμε, ώστε να μην
εξαπλωθεί η επιδημία. Το άγιο Φως, άλλωστε, υπάρχει πάντοτε στην Εκκλησία.
Παλαιότερα, πριν γίνουν όσα γίνονται σήμερα για την υποδοχή έπαιρναν το φως από
κανδήλι της Αγίας Τραπέζης. Δεν υπάρχει άγιο φως πρώτης ή δεύτερης κατηγορίας.
Αυτά είναι ήθη που επικράτησαν και τα σεβόμαστε».
Σε ερώτηση της δημοσιογράφου για το αν οι προσωπικές
θέσεις που εκφράζουν ιερείς και αρχιερείς αποπροσανατολίζουν τους πιστούς και
προκαλούν σύγχυση ο Αρχιεπίσκοπος απάντησε πως «αναγνωρίζουμε ότι αυτή η
κατάσταση δημιουργεί ερωτήματα και νομίζουμε όλοι ότι μπορούμε να απαντήσουμε.
Βέβαια, υπάρχουν πολλοί που μπορούν να δώσουν απαντήσεις ο καθένας με τον δικό
του τρόπο. Σε ένα, όμως, συλλογικό όργανο δεν νομίζω ότι είναι ο καλύτερος
τρόπο να ενεργήσει κανείς» και ανέπτυξε ένα συγκεκριμένο παράδειγμα.
«Ένας
καλός ιερέας στην Αρχιεπισκοπή, ευσεβέστατος και στα καθήκοντα του πάντοτε
προσεκτικός μου έγραψε ένα γραμμα πονεμένο που έλεγε «Μακαριώτατε, έγινα
κληρικός για το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας και καλούμαι να το μεταφέρω
στους ανθρώπους. Σήμερα με όλα αυτά που γίνονται μπαίνει εμπόδιο».
Και απαντώ
«Και εγώ ταράζομαι και στενοχωριέμαι και
λυπάμαι, αλλά μπαίνει και ένας άλλος λογισμός «πάτερ μου, τα λες στον πατέρα
σου, τα καταλαβαίνει, γιατί αυτή η εξομολόγησή σου έχει σκορπιστεί σε όλους
τους εφημέριους της αρχιεπισκοπής και στα μέσα ενημέρωσης; Είναι περίεργο να
σκεφτώ ότι πιο πολύ σε ενδιαφέρει ο εγωισμός σου και το πρόσωπό σου από το ίδιο
το γεγονός της λειτουργίας; Και αυτό δεν το κάνουν μόνο οι ιερείς, το κάνουν
και οι Αρχιερείς και λαϊκοί. Σε αυτήν την περίπτωση θα ήθελα να διαβεβαιώσω ότι
τα μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, και θεωρώ όλης της Ιεραρχίας, πιστεύουν ότι
αυτή τη στιγμή πρέπει να επικρατήσει το πνεύμα της οικονομίας της Εκκλησίας και
η προσπάθεια να συνεργαστούμε όχι μόνο με την πολιτεία αλλά και με οποιονδήποτε
φορέα θέλει και επιθυμεί να συνεργαστούμε για να ζήσει ο κόσμος».
€ « » ●► $
▲▼◄► € € $$ € € ◄ ►▲▼► ◄● « » €
€ « » ●► $
▲▼◄► € € $$ € € ◄ ►▲▼► ◄● « » €
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου