Τετάρτη 15 Απριλίου 2020

Μια ιστορία δύο ιών: Ιστορία 2η

                      Ο κορωνοϊός μπορεί να είναι «μυθιστόρημα» από ιατρική άποψη - αλλά,                 
               με τη φιλοδοξία του να μπει μέσα μας, είναι σαν ένα οικείο κακόβουλο λογισμικό.                                                                                            -----------
"Ήταν η καλύτερη εποχή, ήταν η χειρότερη εποχή, ήταν η εποχή της σοφίας, ήταν η εποχή της ανοησίαςς, ήταν η εποχή της πίστης, ήταν η εποχή της δυσπιστίας, ήταν η εποχή του Φωτός, ήταν η εποχή του Σκορπιού, ήταν η άνοιξη της ελπίδας, ήταν ο χειμώνας της απελπισίας, είχαμε τα πάντα μπροστά μας, δεν είχαμε τίποτα μπροστά μας, όλοι κατευθυνόμασταν κατευθείαν στον Ουρανό, όλοι κατευθυνόμασταν με τον ίδιο τρόπο - εν συντομία, η περίοδος ήταν μέχρι τώρα όπως η σημερινή περίοδος, ότι μερικές από τις θορυβώδεις αρχές της επέμεναν να γίνονται δεκτές για καλό ή για κακό, μόνο στον εξαιρετικό βαθμό σύγκρισης».                                                                                            Charles Dickens, Μια ιστορία δύο πόλεων.
                                        =====================================
Γεια. Το όνομά μου είναι WannaCry Ransomware.
Αλλά από τη στιγμή που είμαστε φίλοι,
μπορείτε να με καλέσετε Ransom.
Ίσως δεν με είδατε, αλλά είμαι μέσα σας.
Δεν μπορώ να μιλήσω, αλλά
μπορείς να με ακούσεις μέσα στο μυαλό σου.






















Καταρχάς. Είμαι ιός, ένα σκουλήκι,
μερικοί θα έλεγαν, βασικά, 3,72 Megabytes κώδικα,
συσκευασμένα σε ένα και μόνο αρχείο .exe.
Το αρχείο .exe είναι πολύ σημαντικό για μένα,
μου επιτρέπει να εκτελέσω μόνος μου μέσα σου.
Γι 'αυτό δεν μου αρέσει το λογισμικό
προστασίας από ιούς και τα τείχη προστασίας.
Μπορούν να αποτρέψουν την εκτέλεση του αρχείου .exe
και ακόμη και να μην με επιτρέψουν να συνδεθώ μαζί σας.
Όμως, αμφιβάλλω, γιατί είμαι ....επίμονος!

                                         -------------------------------------------------------------------
Μπορεί να αναρωτηθείτε πώς μπήκα μέσα σας.
Δεν ήταν τόσο δύσκολο.
Θυμάσαι την περασμένη εβδομάδα;

Ίσως η Αλίκη να σας ζήτησε να αντιγράψετε
το GOT Season 9 στη μονάδα flash,
ή ο Μπομπ που ήρθε να χρησιμοποιήσει τον εκτυπωτή σας
για να εκτυπώσει μερικά αρχεία.
Ξέρω ότι αγαπάς να βοηθας τους φίλους σας
& σας κι εγω αγαπώ γι 'αυτό

                                         -----------------------------------------------------------------------
Δεν μου άρεσε πολύ τα λιμάνι σας.
Τίποτα δεν είναι προσωπικό,
αλλά το HDMI σου δεν είναι τόσο φιλικό.
Δεν είμαι σίγουρος ότι ξέρω τι είναι το RJ45
και ποιος είναι ο σκοπός του.
Χρειάστηκε να φτάσω στις θύρες USB,
έχουν το σωστό είδος υποδοχέων
και το τείχος προστασίας δεν τους αποκλείει.
Το καλύτερο, αφού δεν έχετε ενημερώσει
το λειτουργικό σας σύστημα και
το λογισμικό προστασίας από ιούς,
δεν ενοχλούσαν ούτε καν το ποιος είμαι και τι κάνω εδώ.
Έτσι πήγα απευθείας στο C: / Windows.
                                     ---------------------------------------------------------------------------
Εκεί αισθάνθηκα σαν στο σπίτι μου, απλά
εκανα κλικ σε έναν κτύπο της καρδιάς
και μπορούσα εύκολα να διεισδύσω.
Μην πάρετε τη λανθασμένη ιδέα,
μόλις μπήκα στη μνήμη RAM,
αυτό βοήθησε πραγματικά
το αρχείο .exe μου να εκτελεστεί.
Μόλις ήταν ασφαλής μέσα στη μνήμη RAM,
δεν χρειαζόμουν προστασία.
                                       ---------------------------------------------------------------------
Σας έκανα σπίτι μου.
Δεν ήταν τόσο απλό,
χρειάστηκε κάποια πειθώ και κόλπα.
Ωστόσο, αφού εκτελέστηκε ο κώδικάς μου,
εξέθεσα τις εντολές μου στον επεξεργαστή σας.
Ξέρετε επεξεργαστές, νομίζουν ότι είναι έξυπνοι,
αλλά στο τέλος της ημέρας κάνουν αυτό που τους λένε!
                          -------------------------------------------------------------------------------
Καθώς οι εντολές μου εισέρχονται στον επεξεργαστή,
ο μοναδικός σκοπός σας είναι να κάνετε ό, τι θέλω.
Και δεν θέλω τίποτα άλλο
παρά να διανεμηθούν τα αντίγραφα μου στο δίκτυό σας
και όλα τα δεδομένα στο κρυπτογραφημένο SSD σας.                                       
                                              ----------------------------------------------------------------------
Μπορείτε να πείτε στο δίκτυό σας
ότι προσπαθείτε να επικοινωνήσετε
με έναν εκτυπωτή μέσω του πρωτοκόλλου TMP
και αντίθετα να στείλετε τα αντίγραφά μου σε αυτά
ώστε να μπορούν να τα στείλουν σε άλλους.
Θα μολύνω όλους τους ευπαθείς φίλους σας
και δεν θα αποκρυπτογραφήσω τα δεδομένα σας
μέχρι να παρουσιάσετε κάποια κρυπτογραφικά κέρματα.
Και όχι ακόμη και τότε...
                                        ------------------------------------------------------------------------
Δεν σκοτώνω ανθρώπους.
Μου αρέσει να σκέφτομαι τον εαυτό μου
ως κάποιον που κλέβει καρδιές.
Ενημέρωση του λειτουργικού συστήματός σας με σκοτώνει
και το λογισμικό προστασίας από ιούς
με κάνει να είμαι κουτσός.
Πραγματικά δεν εκτιμώ τείχη προστασίας.
Αλλά αυτό είναι μόνο εγώ...
#cybersec
Andrej Petrovski                                                              Εικονογράφηση: Ο Ιγκόρ Βουγιέτσιτς                                            ΠΗΓΗ:balkaninsight.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου