Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Οι 14 λόγοι για τους οποίους η «ΕΝΟΤΗΤΑ» καταψήφισε τον προϋπολογισμό του 2018

1.Είναι προσαρμοσμένος στις μνημονιακές επιταγές του μεσοπρόθεσμου(4ο Μνημόνιο) που θα περικόψουν τις κρατικές επιχορηγήσεις προς την Αυτοδιοίκηση τουλάχιστον κατά 300εκ. σε σχέση με το 2017, χωρίς να δώσουν ούτε ένα ευρώ από τα 13δισ χρωστούμενα της περιόδου 2010-2016.
2.Δεν ήταν αποτέλεσμα συμμετοχής και διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία. Συντάχθηκε από τη Δημοτική Αρχή Πατούλη και εγκρίθηκε από το μνημονιακό Παρατηρητήριο Οικονομικών του Υπουργείου Εσωτερικών.
3.Είναι πλασματικός αφού ανέρχεται σε 125 εκ. ενώ στην πράξη δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 50εκ.
4.Απόδειξη ότι και το 2017 σύμφωνα με δικές τους εκτιμήσεις το ποσοστό υλοποίησης σε Έργα, Κοινωνική Πολιτική, Πολιτισμό Αθλητισμό, Καθαριότητα Πολεοδομία, Πράσινο κυμαίνεται από 20-30%  των προϋπολογισθέντων.
5.Σπαταλώνται πάνω από 1εκ. σε άσκοπες μελέτες, ιδιωτικοποίησεις υπηρεσιών και δημόσιες σχέσεις
6.Τα τοκοχρεωλύσια θα ανέλθουν σε 6 εκ αυξημένα κατά 650 χιλ. σε σχέση με το 2017
7.Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις στα νέα τεχνικά έργα, στη συντήρηση των υπαρχουσών υποδομών και γίνεται σπατάλη πόρων σε έργα βιτρίνας
8.Περικόπτονται δαπάνες 2.3 εκ. από την Κοινωνική Πολιτική , Παιδεία, Πολιτισμό Αθλητισμό

9.Οι δαπάνες για καθαριότητα και ηλεκτροφωτισμό αυξάνονται κατά 4 εκ. πλην όμως παραμένουν σταθερά τα κονδύλια για την υλοποίηση του Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης απορριμμάτων και της ανακύκλωσης, παρά τις ανάγκες.
10.Τα δημοτικά τέλη παραμένουν σταθερά παρά το τεράστιο πλεόνασμα των 31 εκ. που προβλέπεται  να σωρευθεί στο τέλος του 2018.
11.Δεν προβλέπει κονδύλια για την καταγραφή της Δημοτικής Περιουσίας
12.Τα κονδύλια που προβλέπονται για αποπληρωμή δεσμευμένων πόρων είναι ελάχιστα με κίνδυνο να χαθούν κοινόχρηστοι χώροι
13.Δεν προβλέπονται αναθεώρηση του ΓΠΣ και νέες εντάξεις στο σχέδιο
14.Δεν αντιμετωπίζει δραστικά τη βιώσιμη κινητικότητα στο κέντρο της πόλη και τις γειτονιές (συγκοινωνίες, μετακινήσεις πεζών, κυκλοφοριακό, στάθμευση)                                            
Επισυνάπτεται η ομιλία του επικεφαλής της παράταξης Λ. ΜΑΓΙΑΚΗ στο Δημοτικό Συμβούλιο
                                                                       21-11-2017
Η σημερινή συζήτηση για τον προϋπολογισμό Εσόδων-Δαπανών του έτους 2018 αποτελεί κορυφαίο γεγονός αφού θα καθορίσει τη χρηματοδότηση των πολιτικών που θα εφαρμοστούν στην πόλη μας την επόμενη χρονιά.
Σε επίπεδο διαβούλευσης ο προϋπολογισμός δεν συζητήθηκε με τους πολίτες και τους κοινωνικούς φορείς ή και στην επιτροπή διαβούλευσης.
Αυτή την πολιτική έχουμε επανειλημμένα καλέσει τη διοίκηση να εφαρμόσει, εγκαταλείποντας την δημαρχοκεντρική αντίληψη της περί ενός ανδρός αρχή.
Αναδεικνύεται και με αυτή την παράλειψη η αντίληψη της για τη δημοκρατία στο Δήμο, τη  διαφάνεια και τη συμμετοχή των πολιτών στη λήψη των αποφάσεων.
Ο προϋπολογισμός υλοποιεί τις μνημονιακές πολιτικές λιτότητας  στο χώρο της Τ.Α, αφού το Παρατηρητήριο καθόρισε, όπως και όλα τα προηγούμενα χρόνια, πολύ αυστηρούς κανόνες τόσο για τον υπολογισμό των εσόδων όσο και για το ύψος των δαπανών σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά
Σύμφωνα με το Προσχέδιο Κρατικού Προϋπολογισμού 2018 για την Τ.Α. προβλέπεται περικοπή επιπλέον, τουλάχιστον 129 εκ.  από τους ΚΑΠ, σε σχέση με όσα προβλέπονται και ψηφίστηκαν στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Σταθερότητας (ΜΠΔΣ) 2018-2021, δηλαδή το 4ο Μνημόνιο.
Η Τ.Α. ουδέποτε έλαβε τα προβλεπόμενα ποσά από το Ν.3852/10 (Καλλικράτης) (21,3% από το φόρο εισοδήματος, 12% από το ΦΠΑ) με αποτέλεσμα να έχουν υπεξαιρεθεί 13 δισ. την προηγούμενη 7ετία. Να σημειώσουμε ότι η υπεξαίρεση θα συνεχιστεί αφού τόσο το (ΜΠΔΣ) προβλέπει ότι οι επιχορηγήσεις στην Τ.Α. δεν θα ξεπερνούν τα 3.4 δις. από 5.2 δις.  που προέβλεπε Νόμος του 2011.
Το 2017 κόπηκαν 214 εκ.  αφού η τελευταία δόση της πρώτης γενιάς παρακρατηθέντων δόθηκε στο 2016. Όχι μόνο η Κυβέρνηση αρνείται κάθε συζήτηση της νέας γενιάς παρακρατηθέντων-υπεξαιρεθέντων  αλλά έσπευσε στο 4ο μνημόνιο να «νομιμοποιήσει» την παρακράτηση -υπεξαίρεση. Επιπλέον, έχουμε και την περικοπή που προαναφέραμε των 129 εκ. ευρώ.
Η συνολική μείωση των δαπανών της Τ.Α. για το 2018 ανέρχεται στα 300εκ. ευρώ περίπου μιας και στην περικοπή των 129 εκ. ευρώ πρέπει να προσθέσουμε και την «απαίτηση» της Κυβέρνησης –Τρόικας για πλεόνασμα της τάξης των 169 εκ. ευρώ.
Η βασική στόχευση Κυβέρνησης –Τρόικας είναι η επιβολή από πλευράς Τ.Α. τοπικών φόρων και κάθε λογής ανταποδοτικών σε όλες τις υπηρεσίες της. Το (ΜΠΔΣ) δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρερμηνείας αφού προβλέπει τα «ανταποδοτικά» από 2,1 δις. το 2015 να φτάσουν τα 3 περίπου δις. το 2021. Η ανατροπή της σχέσης μεταξύ ΚΑΠ και ανταποδοτικών μέσω της επιβολής τοπικών φόρων σχεδιάζεται να φτάσει στο 30%-70%.
Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) παραμένει εκμηδενισμένο αφού δεν αναφέρεται καμία ουσιαστική αλλαγή.
Με την κατάθεση του κρατικού προϋπολογισμού θα έχουμε πιο συγκεκριμένα στοιχεία μιας και το προσχέδιο κινείται σε γενικό επίπεδο πλην όμως αποκαλύπτει τις πολιτικές προθέσεις. Οι ισχυρισμοί  του Υπουργού Εσωτερικών Π. Σκουρλέτη ότι η Τ.Α. θα έχει αύξηση σε σχέση με πέρυσι της τάξης του 5% αναμένεται να επαληθευθεί στην πράξη.
Απομένει επίσης να δούμε αν και το 2018 θα επαναληφθούν οι έκτακτες επιχορηγήσεις που δόθηκαν το 2017 ύψους 20εκ. για τους νησιωτικούς δήμους και 150 εκ. από εθνικούς πόρους για τη χρηματοδότηση των παιδικών σταθμών
Στο επικείμενο συνέδριο της ΚΕΔΕ αναμένονται οι εξαγγελίες της Κυβέρνησης για το νέο θεσμικό πλαίσιο της Αυτοδιοίκησης και τότε θα μας δοθεί η ευκαιρία να το συζητήσουμε πιο συγκεκριμένα.
Ο Προϋπολογισμός του Δήμου για το 2017 παρόλο που ονομαστικά ανέρχεται σε 124,6εκ., ουσιαστικά δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 49εκ. Δηλαδή είναι κατά 75,6εκ. πλασματικός.
Ανεξήγητο είναι το γεγονός ότι το χρηματικό υπόλοιπο στο τέλος του 2017 ανέρχεται σε 32.3εκ. αυξημένο κατά 4.1εκ. σε σχέση με το 2017.
Έχουμε τονίσει επανειλημμένα ότι οι Δήμοι δεν είναι επιχειρήσεις για να δημιουργούν χρηματικό υπόλοιπο. Χρήματα ποσού περίπου ίσου με το 65% του πραγματικού προϋπολογισμού παραμένουν λιμνάζοντα. Και εδώ απαιτείται μια πειστική απάντηση της διοίκησης για το λόγο που δημιουργεί αυτά τα υπερβολικά πλεονάσματα.
Υπενθυμίζω ότι κατά την οκταετία 2007-2016 «υπεξαιρέθηκαν» από τα ανταποδοτικά 66 εκ. χωρίς ποτέ να πληροφορηθούμε που διοχετεύθηκαν.
Οι επιδόσεις της Δημοτικής Αρχής το 2017 με βάση τις εκτιμήσεις του υπό συζήτηση προϋπολογισμού είναι απογοητευτικές.
Επιβεβαιώνεται   ότι ο Δήμος σε κρίσιμες Υπηρεσίες παρουσιάζει σοβαρό έλλειμμα αποτελεσματικής διαχείρισης των διαθέσιμων πόρων .
Ενδεικτικά αναφέρουμε
ΥΠΗΡΕΣΙΑ                                        ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ %                  
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ  ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ                      31
ΥΔΡΕΥΣΗ ΑΠΟΧΕΤΕΥΣΗ                                                                   25
ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΡΓΑ                                                                                    30
ΠΡΑΣΙΝΟ                                                                                              29      
ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ                                                                                      22
Την επόμενη χρονιά θα δαπανηθούν σε μελέτες και υπηρεσίες 3.4 εκ. πολλές από τις οποίες είναι στην κατεύθυνση των ιδιωτικοποιήσεων ή και της σπατάλης πόρων.
 ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΜΕ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΠΟΣΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΟΥΣ ΚΩΔΙΚΟΥΣ                                                                                             322,400 €
ΦΥΛΑΞΗ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ                                       440,000
ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ                74,400
ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗ                                                                               138,000
ΕΞΟΔΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΤΗΤΑΣ                                                 20,000
Τα τοκοχρεολύσια ανέρχονται σε 6 εκ. ετησίως και παρά τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει είναι 650,000 υψηλότερα από το 2017
Σε σχέση με τον προϋπολογισμό του 2017 οι επιχορηγήσεις προς τα Νομικά Πρόσωπα και την Επιχείρηση του Δήμου είναι μειωμένες κατά:
ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ                                         222,000
ΟΚΟΙΠΑΔΑ                                                              300,000
ΚΟΙΝΩΦΕΛΗΣ                                                         300,000
Μειωμένες είναι και οι δαπάνες για τη διεύθυνση  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κατά 1,500,000.
Αυξημένες είναι οι δαπάνες για την Καθαριότητα και τον Ηλεκτροφωτισμό κατά 4εκ. που οφείλονται κυρίως στην αύξηση των αποδοχών κατά 1,6 εκ., λόγω της υλοποίησης των προσλήψεων με συμβάσεις αορίστου χρόνου. Η εξέλιξη χαρακτηρίζεται θετική παρόλο που αφορά μόνο σε εργατοτεχνικό και όχι επιστημονικό προσωπικό.
Αύξηση επίσης παρουσιάζουν οι αναθέσεις σε τρίτους της συντήρησης των οχημάτων κατά 400,000, στα καύσιμα και λιπαντικά κατά 500,000 και στις αγορές παγίων κατά 500,000.
Αρνητικό είναι το γεγονός ότι οι επενδύσεις σε  νέα έργα παραμένουν σταθερές παρόλο που το 2017 είχαν μειωθεί κατά 41% σε σχέση με το 2016 που σημαίνει ότι για άλλη μια χρονιά το ΤΣΔΑ θα παραμείνει στα χαρτιά.
Παλαιότερη πρόταση μας για δημιουργία ειδικού λογαριασμού για την είσπραξη και τις δαπάνες των ανταποδοτικών τελών προκειμένου να ελέγχεται που δαπανώνται και, αν προκύψει δυνατότητα, να υπάρξει και μείωση των δημοτικών τελών, δεν υλοποιείται
Σχετικά με την υπηρεσία Τεχνικών Εργων μιλήσαμε στο Τεχνικό πρόγραμμα
Τα κονδύλια της Πολεοδομίας για απαλλοτριώσεις και αποζημιώσεις  μειώνονται κατά 760,000 παρά τις αυξημένες ανάγκες. Ακόμα περιμένουμε από το 2008 τη σύσταση επιτροπής για την διερεύνηση της αντιμετώπισης του θέματος των δεσμευμένων και μη απαλλοτριωμένων κοινόχρηστων χώρων καθώς και των εκκρεμουσών ρυμοτομικών διευθετήσεων.
Παρά την τεράστια ανάγκη για αναθεώρηση του ΓΠΣ και την ένταξη νέων περιοχών στο σχέδιο δεν διατίθενται οι αναγκαίες πιστώσεις και η υπόθεση παραπέμπεται στις καλένδες
Για την αύξηση των Δημοτικών Εσόδων, απαραίτητης προϋπόθεσης για την εφαρμογή κοινωνικής και αναπτυξιακής πολιτικής του Δήμου, εμείς προτείνουμε:
Δημιουργία εισπρακτικού μηχανισμού στο Δήμο και άμεση συνεργασία Νομικής, Οικονομικής, Πολεοδομικής και λοιπών υπηρεσιών για την είσπραξη των οφειλών που λιμνάζουν.
Διεκδίκηση για άμεση  ρύθμιση του θέματος των δημοτικών τελών του Golden Ηall και επαναφορά του άρθρου 13. 
Αξιοποίηση της δυνατότητας του νόμου για επιβολή 20 πλάσιων δημοτικών τελών σε κερδοφόρες επιχειρήσεις.
Με στόχο την ελάφρυνση των δημοτών που πλήττονται από την κρίση αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής  προτείνουμε:
Κατάργηση των τροφείων στους παιδικούς σταθμούς σε όσες οικογένειες έχουν εισόδημα κάτω των 30 χιλιάδων ευρώ πλέον των ισχυουσών σήμερα απαλλαγών
Κατάργηση των διδάκτρων στα πολιτιστικά και αθλητικά προγράμματα με τα ίδια ως άνω κριτήρια
Αύξηση των δαπανών για τις σχολικές επιτροπές
Αύξηση των κοινωνικών δαπανών κατά 500.000€ Συνεργασία χωρίς αποκλεισμούς με όλες τις αλληλέγγυες δομές
Προγράμματα υποστήριξης ανέργων και απαλλαγή τους από τα δημοτικά τέλη
Νομική συμπαράσταση σε όσους κινδυνεύουν να χάσουν την πρώτη κατοικία από πλειστηριασμούς
Τόνωση της τοπικής πολιτιστικής δραστηριότητας με εκδηλώσεις υψηλού καλλιτεχνικού και πολιτιστικού επιπέδου
Ενίσχυση των επιχειρήσεων κοινωνικής οικονομίας στην κατεύθυνση της κοινωνικής αλληλεγγύης
Χρήματα για τις παραπάνω δράσεις μπορούν να εξοικονομηθούν από το  εξειδικευμένο χρηματικό υπόλοιπο από τακτικά έσοδα και ανέρχεται σε 21 εκ., αλλά και την περικοπή της αλόγιστης ανάθεσης υπηρεσιών σε ιδιώτες, που, με καλύτερη οργάνωση, μπορούν να εκτελεσθούν από το προσωπικό του Δήμου.
Σήμερα είναι αναγκαίο όσο ποτέ η τοπική αυτοδιοίκηση κινητοποιώντας κατοίκους και εργαζόμενους  να καταγγείλει τις πολιτικές λιτότητας που επιβάλλουν οι μνημονιακές πολιτικές, να  διεκδικήσει σθεναρά βασικά αιτήματα της, ώστε να μπορέσει, άμεσα, να λειτουργήσει και να παίξει τον δημόσιο, κοινωνικό και αναπτυξιακό της ρόλο.
Ειδικά ο δικός μας Δήμος θα πρέπει επίσης να διεκδικήσει δυναμικά, χωρίς υπαναχωρήσεις, αντισταθμιστικά οφέλη από την υπόθεση του  ΜΩΛ και απόκτηση δημόσιας γης προς αποκατάσταση της μεγάλης περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που έχει υποστεί.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ Ο ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΟΥ 2018
Διατηρεί το καθεστώς αδιαφάνειας και απομάκρυνσης των πολιτών από τα κέντρα λήψης των αποφάσεων
Σπαταλά πόρους σε μελέτες μεγαλοϊδεατισμού που δεν πρόκειται να αποδώσουν στην ανάπτυξη της πόλης
Προωθεί  ιδιωτικοποιήσεις που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τους δημότες
Είναι αντιπεριβαλλοντικός αφού δεν προωθεί ένα εναλλακτικό μοντέλο διαχείρισης απορριμμάτων
Δεν προβλέπει τους αναγκαίους πόρους για τη συντήρηση και βελτίωση των υποδομών της πόλης
Δεν αντιμετωπίζει δραστικά τη βιώσιμη κινητικότητα στο κέντρο της πόλη και τις γειτονιές (συγκοινωνίες, μετακινήσεις πεζών, κυκλοφοριακό, στάθμευση)
Υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής αφού μειώνει τις παροχές σε κοινωνικές παροχές, παιδεία, πολιτισμό, αθλητισμό.
Δεν προβλέπει κονδύλια για την  απόκτηση των κοινόχρηστων χώρων που κινδυνεύουν να χαθούν, τακτοποίηση εκκρεμουσών ρυμοτομικών υποθέσεων και δεν προχωρά σε αναθεώρηση του ΓΠΣ.
Έχει εγκαταλείψει την προσπάθεια καταγραφής της δημοτικής περιουσίας

Κατόπιν αυτών καταψηφίζουμε τον Προϋπολογισμό του 2017 και το Ολοκληρωμένο Πλαίσιο Δράσης που τον συνοδεύει
                                                             € « » $  ●▲▼◄►

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου