Δευτέρα 2 Ιουλίου 2012

Nέες επιβαρυντικές χρήσεις στο Μαρούσι, με ...

           προεκλογικές διαδικασίες fast track !!!
Τη νομιμοποίηση αυθαιρεσιών, την αλλαγή των χρήσεων γης επί τα χείρω στο Μαρούσι, σε μια περιοχή την οποία τα έργα της ολυμπιακής περιπέτειας του 2004 επιβάρυναν με τσιμέντο και υπερτοπικές χρήσεις, επιχειρεί το Προεδρικό Διάταγμα "Τροποποίηση των χρήσεων γης των οικοπέδων που βρίσκονται στα οικοδομικά τετράγωνα επί του βασικού οδικού δικτύου και επί σημαντικών οδικών αξόνων του ρυμοτομικού σχεδίου Δήμου Αμαρουσίου".
Η έγκρισή του τρεις μόνον ημέρες πριν από τις εκλογές της 6ης Μαΐου συνοδεύεται από πρωτοφανείς μεθοδεύσεις, κατάθεση ψευδών στοιχείων στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αλλά και την περιφρόνηση των παρατηρήσεων του ανωτάτου δικαστηρίου για παράνομες και αντισυνταγματικές ρυθμίσεις - σύμφωνα με το πρακτικό, αριθμός 81/2012 - τις οποίες το ΥΠΕΚΑ όφειλε να διαγράψει. Ήταν τέτοια η σπουδή του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ να υπογραφεί το σχέδιο Π.Δ. πάση θυσία, που συνέβη το πρωτοφανές.
Στις 30 Απριλίου ολοκλήρωσε το Ε' Τμήμα του ΣτΕ την επεξεργασία του σχεδίου Π.Δ., στις 2 Μαΐου στα Γιάννενα υπογράφεται από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κ. Παπούλια και την επομένη αμέσως δημοσιεύεται στο ΦΕΚ ΑΑΠ 151/3.5.2012. Όμως...
Το σχέδιο του Προεδρικού Διατάγματος παρελήφθη από το ΣτΕ για έλεγχο στις 21-2-2012, χωρίς να έχει προηγηθεί η υποχρεωτική γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος (ΚΣΧΟΠ) ή του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ), που αντικατέστησε το ΚΣΧΟΠ.
Το πρακτικό Επεξεργασίας είναι αποκαλυπτικό. υποστηρίζεται ότι η έλλειψη γνωμοδότησης των παραπάνω συμβουλίων οφείλεται στο επείγον του θέματος, στην αποχή των μηχανικών μελών από το ΚΣΧΟΠ κατά τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2012, και ότι το ΚΕΣΥΠΟΘΑ δεν έχει ακόμα συγκροτηθεί.

Στα έγγραφα του ΥΠΕΚΑ προς αυτό, στις 11.4.2012 και 19.4.2012,
το επείγον καταρρίπτεται, αφού η μελέτη αναθεώρησης των χρήσεων εκκρεμούσε στο ΥΠΕΚΑ από την τελευταία γνωμοδότηση του Δήμου Αμαρουσίου 24.2.2009, δύο χρόνια δηλαδή.
Η αποχή των μηχανικών από όλα τα συμβούλια του Δημοσίου για δύο μήνες ήταν συλλογική απόφαση στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων και αποφάσεων του ΤΕΕ και των μηχανικών του Δημοσίου (ΕΜΔΥΔΑΣ) για την υπεράσπιση των αποθεματικών του ταμείου τους (ΤΣΜΕΔΕ) μετά την επέλαση του δεύτερου Μνημονίου. Το δε ΚΕΣΥΠΟΘΑ είχε συσταθεί από τις 26 Ιανουαρίου και το σχετικό ΦΕΚ 49 δημοσιεύτηκε στις 3.2.2012!
Ως προς το περιεχόμενο, το Π.Δ. καθορίζει περιοχές με χρήσεις πολεοδομικού κέντρου με τρεις διαβαθμίσεις ΠΚ 1, ΠΚ 2, ΠΚ 3, περιοχές με χρήσεις Γενικής Γατοικίας με δύο διαβαθμίσεις (ΓΚ 1, ΓΚ 2) και θέτει περιορισμούς στις επιτρεπόμενες ανά κατηγορία χρήσεις. Μεταξύ των αρκετών παρατηρήσεων του ΣτΕ που το ΥΠΕΚΑ αγνόησε ενδεικτικά περιλαμβάνεται:- Η μετατροπή της οικοπέδων επί της οδού Κυπρίων Αγωνιστών με χρήση αμιγούς (μόνο) κατοικίας σε Πολεοδομικού Κέντρου 3. Εδώ επιτρέπονται εμπορικά καταστήματα μέχρι 80 τ.μ. ανά αυτοτελή ιδιοκτησία, γραφεία και διοίκηση επιπέδου γειτονιάς με τα ίδια τετραγωνικά, εστιατόρια 200 τ.μ., αναψυκτήρια μέχρι 80 τ.μ., πολιτιστικά κτήρια και κτήρια εκπαίδευσης, θρησκευτικοί χώροι, κτήρια κοινωνικής πρόνοιας κ.λπ.
Το ΣτΕ ήταν σαφές. Η εν λόγω περιοχή εμπίπτει στις προστατευτικές διατάξεις του Π.Δ. του 1995 "που θεσπίζει ειδικό καθεστώς προστασίας στοιχείων του φυσικού περιβάλλοντος, εκδόθηκε δυνάμει και των εξουσιοδοτικών διατάξεων του νόμου 1650/1986 κατόπιν περιβαλλοντικής μελέτης, το παρόν σχέδιο καθ' ο μέρος τροποποιεί και μάλιστα επί το δυσμενέστερο, τις προβλεπόμενες στη Ζώνη Β του διατάγματος αυτού χρήσεις δεν προτείνεται νομίμως". Πρόκειται για το καθεστώς προστασίας του ρέματος Πεντέλης - Χαλανδρίου και της ευρύτερης περιοχής. Επιπλέον το ανώτατο δικαστήριο υποδεικνύει στο ΥΠΕΚΑ αυτό που υποχρεούται εκ του νόμου να είχε πράξει. Να αντιπαραβάλει τα διαγράμματα του σχεδίου χρήσεων γης με το παραπάνω Π.Δ. για το εάν "υπάρχει και σε άλλο σημείο αντίθεση των προτεινόμενων με το υπό επεξεργασία σχέδιο χρήσεων... και να απαλειφθούν οι τυχόν αντίθετες προς το Προεδρικό Διάταγμα ρυθμίσεις ως μη νόμιμες".
- Το ΣτΕ διαπίστωσε ότι στο σχέδιο Π.Δ. τα οικοδομικά τετράγωνα με πρόσωπο επί της οδού Κύμης προς την πλευρά του Νέου Ηρακλείου έρχεται σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Αμαρουσίου "καθ' όσον, σύμφωνα με τα διαγράμματα που απεστάλησαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, στα οικοδομικά αυτά τετράγωνα το ΓΠΣ εμφανίζεται να προβλέπει χρήση αμιγούς κατοικίας, σε περίπτωση δε αντίθεσης επιβάλλεται τροποποίηση της σχετικής ρύθμισης του σχεδίου ώστε να εναρμονισθεί προς το ΓΠΣ".
Η Γενική Κατοικία 1 επιτρέπει ξενοδοχεία μέχρι 100 κλίνες και ξενώνες, εμπορικά καταστήματα μέχρι 600 τ.μ., γραφεία, τράπεζες, κτήρια εκπαίδευσης, εστιατόρια, αναψυκτήρια, επαγγελματικά εργαστήρια χαμηλής όχλησης μέχρι ΗP, 22 KW κινητήρια ισχύ ή 50 KW θερμική ισχύ και μέχρι 400 τ.μ.
Με τις μεταβατικές διατάξεις του Π.Δ. νομιμοποιείται κάθε παράνομη χρήση έως τώρα, αφού δεν ορίζεται ουδεμία ως μη επιτρεπόμενη. Βάσει αυτών, σε οχλούσες χρήσεις που σύμφωνα με το παρόν διάταγμα δεν επιτρέπονται δίνεται μεταβατική περίοδος 8 ετών για την απομάκρυνσή τους και, εφόσον έχουν άδεια λειτουργίας, παραμένουν και 12 χρόνια! Κατά παρέκκλιση ακόμη και των προβλεπομένων φρέσκων χρήσεων του Π.Δ. τα πρατήρια βενζίνης "τα οποία λειτουργούν νομίμως βάσει οικοδομικής άδειας στις περιοχές του Παραδοσιακού - Ιστορικού Κέντρου και Γενικής Κατοικίας“, παραμένουν.
Άλλο συγχωροχάρτι επιτρέπει τη λειτουργία ειδικών κτηρίων, π.χ. κτήρια γραφείων που “υπάρχουν στα Οικοδομικά Τετράγωνα του βασικού οδικού δικτύου κατά την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος διατάγματος και δεν επιτρέπονται από τις διατάξεις αυτού, διατηρούνται εφόσον υλοποιήθηκαν βάσει νομίμων οικοδομικών αδειών...”.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου