Αγαπητέ κ. Καμπουράκη, Είναι απορίας άξιον πως ένα έμπειρος δημοσιογράφος, όπως εσείς,
αντιμετωπίζετε με τόση ελαφρότητα ένα
τόσο σοβαρό θέμα, όπως είναι η βιντεοσκόπηση μαθημάτων σε μια σχολική τάξη
δημόσιου σχολείου παρουσία μάλιστα μαθητών.
Θα μπορούσα να σταματήσω εδώ,
όντας απόλυτα σίγουρος ότι όσοι διαβάζουν την παραπάνω παράγραφο καταλαβαίνουν
απόλυτα τι εννοώ.
Επιτρέψτε μου όμως να σας πω δυο λόγια παραπάνω.
Μόνο δύο,
για να μη βαρεθείτε κι εσείς διαβάζοντάς με, όπως βαριούνται, καθώς λέτε, οι
καθηγητές να κάνουν μάθημα.
Και θα σας στα πω απλά.
Τόσο απλά που & να θέλατε, δεν θα μπορούσατε να μην τα κατανοήσετε .
Τόσο απλά που & να θέλατε, δεν θα μπορούσατε να μην τα κατανοήσετε .
Η τάξη & το μάθημα κ.
Καμπουράκη, είναι μια δυναμική διαδικασία που εξελίσσεται εντελώς διαφορετικά
από 45λεπτο σε 45λεπτο.
Στη διαδικασία αυτή μπορεί να υπάρχει ταυτόχρονα ο
καθηγητής που κάνει με τον καλύτερο τρόπο το μάθημα του, αλλά μπορεί να υπάρχει & ο μαθητής που για διάφορους λόγους δεν τον ακούει.
Μπορεί να υπάρχει ο εξαίρετος μαθητής που θα σηκώσει το χέρι του, αλλά και ο αδύναμος που θα διστάσει.
Μπορεί να υπάρχει ο εξαίρετος μαθητής που θα σηκώσει το χέρι του, αλλά και ο αδύναμος που θα διστάσει.
Μπορεί να υπάρχει ο μαθητής που θα διαβάσει άνετα το μάθημά του, αλλά
κι αυτός που έχει μαθησιακές δυσκολίες & θα κομπιάσει στη μία ή στην άλλη,
απλή για εμάς, βουνό για εκείνον, λέξη.
Μπορεί ένα μάθημα να εξελιχθεί άψογα, αλλά μπορεί να έχει & μικρές ή μεγάλες
συγκρούσεις τις οποίες καλείται να
χειριστεί επιδέξια ο κάθε καθηγητής, έτσι ώστε να διαφυλάξει τόσο το
παιδαγωγικό κλίμα και την εκπαιδευτική διαδικασία, όσο και τις σχέσεις των μαθητών του.
Όλα αυτά και πολλά ακόμα (είπα θα
πω δύο λόγια), συμβαίνουν καθημερινά σε μια τάξη και που όπως διαπιστώνετε δεν
είναι μια καλοκουρδισμένη θεατρική παράσταση προς τέρψιν ακροατών ή θεατών,
καλοπροαίρετων αλλά & κακοπροαίρετων.
Την παραπάνω παιδαγωγική
διαδικασία ένας εκπαιδευτικός που σέβεται το ρόλο του είναι υποχρεωμένος να την προφυλάξει με κάθε τρόπο από τη
δημοσιότητα.