H Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία είναι το μάθημα στο οποίο εξετάζονται όλοι οι υποψήφιοι των πανελλήνιων εξετάσεων, ανεξαρτήτως προσανατολισμού.
Μία εκ των ερωτήσεων είναι η παραγωγή γραπτού λόγου σε κείμενο μικρής έκτασης.
Τη φετινή χρονιά το θέμα ανάπτυξης αφορούσε τη σχέση του μαθητή με την ανάγνωση βιβλίων.
Εκ πρώτης όψεως, θα έλεγα ότι το θέμα ήταν εύκολο, ειδικά για ένα παιδί που διαβάζει.
Όμως η αλήθεια είναι ότι οι νέοι σήμερα, ειδικά στην Ελλάδα, δεν διαβάζουν.
Καθώς δεν υπάρχουν σχολικές βιβλιοθήκες και το σχολικό ωρολόγιο πρόγραμμα δεν περιλαμβάνει την ανάγνωση και την ανάλυση ολόκληρων βιβλίων, αλλά περιορίζεται κυρίως σε αποσπάσματα νεοελληνικής λογοτεχνίας, η κουλτούρα της ανάγνωσης δεν καλλιεργείται στις νέες γενιές.
Την κατάσταση επιδεινώνει η επικοινωνία της νέας γενιάς με σύντομα μηνύματα σε ακατάληπτη πολλές φορές διάλεκτο.
Η γενιά αυτή, επίσης, είναι η γενιά της εικόνας και της τεχνολογίας.
Τα πάντα κυλούν γρήγορα μπροστά στα μάτια της.
Δεν θα κάτσει εύκολα να διαβάσει πυκνογραμμένες σελίδες χωρίς εικόνες.
Για τους λόγους αυτούς το φαινομενικά εύκολο θέμα τελικά ήταν δύσκολο.