Για τον πρωτόγονο νου ο ορατός χώρος στη διάρκεια μίας ημέρας, από τη μία ανατολή του ηλίου έως την επόμενη ανατολή ή στη διάρκεια μιας χρονικής περιόδου από τη μία Πρωτοχρονιά έως την άλλη Πρωτοχρονιά και ο «χθόνιος» αφανής χώρος, στα «βάθη της Γης», που φαντάζεται ο πρωτόγονος, είναι ο κόσμος όλος.
Τον διαρρέοντα χρόνον είς φως... μιας ημέρας...
ενός ενιαυτού... ενός χρόνου τον ονομάζει... Δία.
Δί-ας = «Θεός της επουράνιας λάμψης», Δωδώνη κ.ά.
[Σανσκριτικά *di- *di-nas (=ημέρα)
και *div- «Ουράνια λάμψη» dijaus «Θεός του ουρανού».
Λατινικά di-es (=ημέρα) di-va ιταλική «Θεά»
& Ντίβα η απαστράπτουσα «σταρ»:
Ακόμα Di-ana, Di-s «Πλούτων» κ.ά.].
Ο Δί-ας λοιπόν αντιστοιχεί στο ηλιακό «φως»
από την ανατολή ίσαμε τη δύση
και ο χθόνιος α*-Fιδ-ής α-όρατος Α-δης
αντιστοιχεί στο σκότος μετά τη δύση ώς την ανατολή.
Ο άνθρωπος λοιπόν βλέπει στη διάρκεια μιας μέρας το φως του Διός
Ο άνθρωπος λοιπόν βλέπει στη διάρκεια μιας μέρας το φως του Διός
καθώς φαντάζεται το σκότος του α-*Fiδ-ή Αδη σε Γη, Αέρα και Θάλασσα.Ετσι κοντά σε Δία Φως και Αδη Σκότος παρουσιάζεται και ο Πότι- Δάν:
ο κύριος αυτής της Δάν -Δά- Γης:
Ποσειδών που αργότερα γίνεται κύριος της θαλάσσης.«Ο Ελληνικός κόσμος -γράφει ο Κ. Κερένυι- χωρίζεται σε τρία μέρη, και η Τριάδα αυτή, σχετίζεται με τους αδελφούς Ποσειδώνα, Αδη, Δία...» (Μυθολ. Εστία σ. 218).
Μεταξύ των τριών διαρρέει ο χρόνος εις φως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου