Αγαπητοί γονείς, Διανύουμε μια δύσκολη και ιδιαίτερη περίοδο για όλους
μας.
Τα σχολεία παραμένουν κλειστά από τις 11 Μαρτίου.
Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά στη χώρα μετά τη δεκαετία του 1940, δηλαδή, μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο & την κατοχή.
Αυτό δεν έχει συμβεί ποτέ ξανά στη χώρα μετά τη δεκαετία του 1940, δηλαδή, μετά το 2ο παγκόσμιο πόλεμο & την κατοχή.
Όλο αυτό το διάστημα, εκπαιδευτικοί, γονείς & μαθητές δίνουμε τη μάχη να κρατήσουμε ζωντανή την επικοινωνία και την επαφή
μας.
Κάτω από πολύ δύσκολες και πρωτόγνωρες συνθήκες, κάθε εκπαιδευτικός
προσπαθεί να βοηθήσει τους μαθητές του με όποιο μέσο θεωρεί ότι είναι
καταλληλότερο. Αυτή η κοινή προσπάθεια ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τις σχέσεις μας,
ενώ, από την άλλη πλευρά, ανέδειξε ότι η ζωντανή διδασκαλία στο φυσικό μας
χώρο, το σχολείο, είναι αναντικατάστατη.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν έκανε τίποτα για να
εξασφαλίσει τους υλικούς όρους αυτής της προσπάθειας:
●►Εξήγγειλε
ότι θα δώσει laptop στους μαθητές και μία μέρα μετά το διέψευσε.
●►Ανακοίνωσε
ότι «δεν προχωράμε στην ύλη» και λίγο πριν το Πάσχα, δημοσίευσε αιφνιδιαστικά
οδηγία να προχωρήσουν στην ύλη όσοι επιθυμούν – αλλά εάν προχωρήσουν η ύλη
θεωρείται μη διδαχθείσα και πρέπει να την διδάξουν ξανά όταν ανοίξουν τα
σχολεία.
●►Επιχειρεί
να αλλοιώσει ανεπανόρθωτα τη διδασκαλία στο σχολείο με τις κάμερες μέσα στις
σχολικές τάξεις.
Τώρα, και ενώ τα σχολεία είναι κλειστά σχεδόν 3 μήνες,
δηλαδή έχει χαθεί όλο το γ΄ τρίμηνο, με πρόσφατη εγκύκλιο με θέμα
«Συμπληρωματικές Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων» της Γλώσσας, των
Μαθηματικών και των Φυσικών, το Υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα
μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τα
δεδομένα που διαμορφώνουν οι συνθήκες της πανδημίας και η μακρόχρονη αναστολή
λειτουργίας των σχολείων.
►τα
παιδιά της Α΄ Δημοτικού, όταν έκλεισαν τα σχολεία διδάσκονταν τα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα. Είχαν κατακτήσει
σε κάποιο βαθμό το μηχανισμό γραφής και ανάγνωσης, μπορούσαν να γράψουν λέξεις
και να διαβάσουν μικρές προτάσεις.
Όμως, ο στόχος που θέτει το Υπουργείο είναι
ακριβώς ίδιος με αυτόν που θα ίσχυε εάν τα σχολεία λειτουργούσαν κανονικά: Να
μπορούν τα παιδιά να διαβάζουν και να γράφουν μια μικρή παράγραφο!
►τα παιδιά
της Ε΄ και της Στ΄ Δημοτικού καλούνται να καλύψουν κανονικά όλη την ύλη των
μαθηματικών του γ΄ τριμήνου!
►αντίστοιχοι
είναι οι στόχοι και στις υπόλοιπες τάξεις!
Την ορθότητα των παραπάνω μπορείτε να διαπιστώσετε και
μόνοι σας αν διαβάσετε τη σχετική εγκύκλιο που επισυνάπτουμε και αν κάνετε μια
σύγκριση με τις ενότητες στα βιβλία των παιδιών σας.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω; Για παράδειγμα, τα παιδιά
της Στ΄ δημοτικού θα πάνε στο γυμνάσιο έχοντας δεδομένο ότι διδάχθηκαν κανονικά
όλη την ύλη των μαθηματικών!
Είναι προφανές ότι το Υπουργείο αναφέρεται μόνο
στα παιδιά από εξαιρετικά ευνοημένα κοινωνικά, οικονομικά και μορφωτικά
περιβάλλοντα, αδιαφορώντας πλήρως για όλα τα υπόλοιπα, δηλαδή για τη μεγάλη
πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού.
Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί, μέσα σε
συνθήκες πανδημίας, το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο, για το περιεχόμενο του
οποίου μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά από την επιστολή της ΔΟΕ που
επισυνάπτουμε. Ισχυρίζεται ότι η αξιολόγηση θα βελτιώσει τη λειτουργία των
σχολείων.
Εάν ίσχυε η αξιολόγηση που θεσμοθετεί σήμερα το Υπουργείο Παιδείας
στα πλαίσια των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ, θα έπρεπε να λογοδοτήσουμε στις ετήσιες
εκθέσεις αξιολόγησης σε ποιο βαθμό εφαρμόσαμε αυτή την (ανεφάρμοστη) οδηγία και
να αξιολογηθούμε γι’ αυτό, επομένως, εκ των πραγμάτων, θα «όφειλε» κάθε
εκπαιδευτικός να καλύψει την ύλη όπως-όπως αδιαφορώντας αν την κατανόησε έστω
και ένας μαθητής. Επομένως, η αξιολόγηση όχι μόνο δεν θα βελτιώσει τη
λειτουργία του σχολείου αλλά θα υποχρεώσει τους εκπαιδευτικούς να συμμορφωθούν
με κάθε αντιεκπαιδευτική επιλογή όσο καταστροφική κι αν είναι για τους μαθητές
του.
Δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που θα συσσωρεύσουν ακόμα
περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα. Όταν ανοίξουν τα σχολεία θα επικεντρώσουμε σε
αυτά που μπορούν και πρέπει να διορθωθούν, θα διδάξουμε τους μαθητές μας με
κριτήριο το βαθμό ανταπόκρισης και κατανόησης της ύλης. Θα διεκδικήσουμε
αναδιάταξη και μείωση της ύλης, μικρότερο αριθμό μαθητών ανά τμήμα, εκτεταμένα
προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας, στήριξη και ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης.
Γνωρίζουμε ότι μαγικές λύσεις δεν υπάρχουν για να
διορθωθεί η ζημιά όλης αυτής της περιόδου. Όμως, δεν θα αφήσουμε κανένα παιδί
στην τύχη του. Θα συνεχίσουμε όλοι μαζί το τιτάνιο έργο της μόρφωσης, έχοντας
απέναντί μας και τις δυσκολίες της περιόδου και τις αντιεκπαιδευτικές επιλογές
του υπουργείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου