Χωρίς να έχει προηγηθεί η απαραίτητη διαβούλευση με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και τους λοιπούς αρμόδιους φορείς, το Υπουργείο Παιδείας φέρνει ένα νομοσχέδιο οδοστρωτήρα, με σαρωτικές αλλαγές που καλύπτουν όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και οι ο-ποίες μετατρέπουν το σχολείο σε ένα σκληρά ανταγωνιστικό χώρο, με συνεχείς εξετάσεις για τους μαθητές και τη δαμόκλειο σπάθη της αξιολόγησης πάνω από τα κεφάλια των εκ-παιδευτικών.
Θεωρούμε ότι το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά στους αυριανούς πολίτες αυτού του τόπου, είναι απολύτως απαράδεκτο να κατατίθεται στη διαβούλευση εν μέσω μιας πρωτοφανούς για όλους κατάστασης, με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα εκτός του φυσικού χώρου των σχολείων και ενώ εκκρεμούν βασικά ζητήματα που αφορούν στην ασφαλή και ισότιμη επιστροφή μαθητών, σπουδαστών και εκπαιδευτικών στις τάξεις το επόμενο διάστημα. Ξεκινώντας από το Λύκειο, αυξάνονται κατά ένα τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στις δύο τελευταίες τάξεις με τους μαθητές της Γ' Λυκείου να παρακολουθούν και να εξετάζονται υποχρεωτικά σε «κόντρα μάθημα», δηλαδή οι μαθητές της θεωρητικής κατεύθυνσης θα παρακολουθούν και θα εξετάζονται στα Μαθηματικά και οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης στην Ιστορία προκειμένου να προαχθούν/απολυθούν.
Αυξάνεται και ο μέγιστος και ο ελάχιστος αριθμός μαθητών/τριών ανά τάξη στις αίθουσες και μάλιστα σε καιρό πανδημίας και με δεδομένες τις ελλείψεις σε κτιριακές υποδομές.
Στα Γυμνάσια - Λύκεια ο μέγιστος αριθμός παιδιών θα ορίζεται κατά το δοκούν, με Υπουργική απόφαση...
Εισάγονται Αγγλικά στα Νηπιαγωγεία, στην ουσία φέρνοντάς τα πιο κοντά στην πρωταρχική ηλικία μάθησης της μητρικής γλώσσας, επιφέροντας σύγχυση στην ανάπτυξη των παιδιών και εγείροντας παιδαγωγικά ζητήματα διδασκαλίας. Στα Γυμνάσια - Λύκεια ο μέγιστος αριθμός παιδιών θα ορίζεται κατά το δοκούν, με Υπουργική απόφαση...
Στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό οι αλλαγές αφορούν την εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων και την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των Αγγλικών.
Την ίδια στιγμή, ελάχιστα είναι τα χρήματα που ξοδεύο-νται για τις ανάγκες της 2χρονης προσχολικής αγωγής.
Εντατικοποιούνται οι προαγωγικές εξετάσεις στο γυμνάσιο αυξάνοντας τα εξεταζόμενα μαθήματα σε 7, εντείνοντας την πίεση στα παιδιά και στους γονείς να αναζητήσουν εξωτερική βοήθεια φροντιστηριακού τύπου, αντί να ενισχυθεί η διδασκαλία.
Το ίδιο κάνει και η κατάργηση των επαναληπτικών εξετάσεων του Ιουνίου, αφού στη διάρκεια του καλοκαι-ριού θα λείπει η βοήθεια από τον καθηγητή του σχολείου.
Επανέρχεται η Τράπεζα θεμάτων από την Α’ Λυκείου, πράγμα που θα γιγαντώσει την αποσπασματική γνώση και θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση των φροντιστηρίων, αντί για την προαγωγή της ευρύτερης γενικής γνώσης και Παιδείας.
Την προηγούμενη φορά που εφαρμόστηκε η Τράπεζα Θεμάτων, ο αριθμός μετεξεταστέων μαθητών αυξήθηκε δραματικά.
ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΝΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΤΑΞΗ
με τη Τράπεζα Θεμάτων συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
με τη Τράπεζα Θεμάτων συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.
Τίθoνται «προτεραιότητες» στις ανάγκες για την Ειδική Αγωγή, αναγνωρίζοντας προφανώς ότι δε θα καλυφθούν όλες, πράγμα που θα οδηγήσει χιλιάδες παιδιά να στερη-θούν την παράλληλη στήριξη και τα τμήματα ένταξης.
Εισάγονται «εργαστήρια δεξιοτήτων» με αποσπασματικό χαρακτήρα που αποδυνα-μώνουν την ισότιμη γενική μόρφωση, χωρίς να διατίθεται επαρκές επιστημονικό προσωπικό για να τα καλύψει, όπως πχ ψυχολόγοι και καθιστά το νέο σχολείο ως κέντρο αποσπασματικής γνώσης.
Προωθείται η λεγόμενη «αριστεία» σε ατομικιστικό επίπεδο δημιουργίας ανισοτή-των, ειδικά με τις ρυθμίσεις σε Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία, στον αντίποδα της ενιαίας, καθολικής, δημόσιας και δωρεάν παιδείας, που οδηγεί στην «αριστεία» όλης της συλλογικής σχολικής κοινότητας. Επαναφέρεται ο χαρακτηρισμός της «διαγωγής» στα απολυτήρια η οποία καταργήθηκε, το 2017, με τη λογική ότι πρόκειται για ένα αναχρονιστικό παιδαγωγικό μέτρο, όπως και την επαναφορά των 3ήμερων έως 5ήμερων αποβολών.
Αντί για την πρόσληψη ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών σε κάθε σχολική μονάδα επιβάλλεται ένα αναχρονιστικό τιμωρητικό μέτρο που απέχει πολύ από κάθε σύγχρονη παιδαγωγική προσέγγιση.
Επιβάλλεται ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ημερήσια ΕΠΑΛ τα 17 έτη, αποκλείοντας πολλούς μαθητές από τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη φοίτησή τους.
Ενθαρρύνεται θεσμικά η αναζήτηση χορηγών από τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων μαζί με τους εκπαιδευτικούς και τη τοπική διοίκηση, αντί να αναλαμβάνει το κρά-τος τις υποχρεώσεις του για πλήρη κάλυψη των αναγκών σε εξοπλισμό και υποδομές.
Εισάγεται η έννοια της δημόσιας βαθμολογίας του σχολείου μέσω της «αξιολόγησης σχολικής μονάδας», μεταθέτοντας την ευθύνη για την κατάσταση του σχολείου στο ίδιο το σχολείο ενώ είναι γνωστό ότι τα προβλήματα οφείλονται κυρίως στην έλλειψη υποστήριξης με αποτέλεσμα θα οδηγήσει σε δημιουργία σχολείων δύο και τριών ταχυτήτων και επομένως στο κλείσιμο σχολικών μονάδων αλλά και τη μετάλλαξη των σχολείων από μορφωτικά ιδρύματα σε υβρίδια επιχειρηματικότητας.
Τα «κακά» σχολεία, αντί να ενισχυθούν, θα αφεθούν στην τύχη τους.
Προετοιμάζεται η εισαγωγή παρόμοιας διαδικασίας αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς, η οποία όπως ακριβώς και η βαθμολογία ενός μαθητή, δεν λειτουργεί βελτιωτικά αλλά παρέχει λάθος κίνητρο.
Η «κακή» βαθμολογία δεν θα κάνει τους «κακούς» να γίνουν «καλύτεροι», όσο τους «καλούς» να ασχολούνται με το πως θα βελτιώσουν μία βαθμολογία που δεν αντικατοπτρίζει την ουσιαστική διδασκαλία, η οποία δεν είναι μετρήσιμη και δεν βαθμολογείται.
Τέτοιοι δάσκαλοι θα φτιάχνουν τέτοιους μαθητές, δηλαδή εξειδικευμένους αμαθείς.
Aντί να επιλύσουν τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί από το κλείσιμο των σχολείων λόγω πανδημίας, να επιλέγουν αυτή την περίοδο να κάνουν ακόμα χειρότερη και άνιση την μόρφωση.
Όσο το αγαθό της ολοκληρωμένης μόρφωσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.
Κανένα από τα χρόνια αιτήματα του γονεϊκού κινήματος δεν περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.
Καμιά κουβέντα για αύξηση χρηματοδότησης, για εκσυγχρονισμό υποδομών, για δωρεάν μεταφορές για όλα τα παιδιά στα Καλλιτεχνικά, Μουσικά, Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία, για κάλυψη κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Παράλληλα προωθεί την άκρως αντιπαιδαγωγική και επικίνδυνη ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσα από την ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος από την τάξη.
Υποβαθμίζει την ήδη υποβαθμισμένη εκπαίδευση που έχουν σήμερα τα παιδιά μας μετατρέποντας τα σχολικά μαθήματα σε «Βig Βrother».
Το σχολείο που έχουμε ανάγκη σήμερα εμείς και τα παιδιά μας αλλά και η εκπαι-δευτική κοινότητα είναι ένα σχολείο υποχρεωτικά 12χρονο, δημόσιο και δωρεάν, που θα παίρνει υπόψη του τις σημερινές ανάγκες - αλλά και δυνατότητες -για ολόπλευρη, επιστημονική μόρφωση των παιδιών μας, σε σύγχρονες υποδομές και με το κατάλληλο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό.
Το αγαθό της ολοκληρωμένης μόρφωσης δε εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά για όλα τα παιδιά. Λέμε ΟΧΙ στην προσπάθεια της κυβέρνησης να φέρει για ψήφιση νομοσχέδιο για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας. ΟΧΙ στο νομοσχέδιο και ζητάμε να μην ψηφιστεί από την Βουλή που διαμορφώνει ένα σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό και εχθρικό προς τις ανάγκες μαθητών - εκπαιδευτικών - γονιών
ΓΙΑ ΤΟ Δ.ΣΗ πρόεδρος Φωτεινή Δεληδήμου Η Γεν. Γραμματέας Βασιλική Καψή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου