Εργο
του Φίλη!
Τι καταγγέλλουν 70 φιλόλογοι & καθηγητές πανεπιστημίου
«Ψαλιδίστηκε» η Νεότερη Ιστορία
στα Γυμνάσια...
Κείμενο-κόλαφος
του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων υπογράφουν 70 εκπαιδευτικοί και
καθηγητές πανεπιστημίου, οι οποίοι αντιδρούν στην υποβάθμιση των Ανθρωπιστικών
Σπουδών, με αφορμή την κατάργηση της διδασκαλίας του «Επιταφίου» του Περικλή
στη Γ' λυκείου, επί υπουργίας Νίκου Φίλη.
«Την
ώρα που υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα της καλλιέργειας της ιδέας της
Δημοκρατίας στις συνειδήσεις των νέων, κρίνεται σκόπιμη η κατάργηση της
διδασκαλίας του “Επιταφίου” του Περικλή. Δηλαδή, το μάθημα για την αξία της Δημοκρατίας εξοβελίζεται οριστικά από τα σχολεία της χώρας μας, την ίδια ώρα που τα υποκριτικά δάκρυα για την αδιαφορία της νεολαίας προς τα κοινά και τους θεσμούς αφθονούν» επισημαίνεται στο κείμενο.
Ο σύλλογος προχωρά ένα βήμα πιο πέρα και εκφράζει την ανησυχία του για τη μείωση ωρών στο μάθημα της Νεότερης Ιστορίας στο γυμνάσιο και την παντελή κατάργησή του από τη Β' και τη Γ' τάξη ΕΠΑ.Λ. «στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και της γενικότερης αβεβαιότητας που επικρατεί σε όλη την Ευρώπη για την πορεία των εθνικών κρατών».
Σκληρή γλώσσα
Συγκεκριμένα
αναφέρει:
«Οι παλινωδίες των εκάστοτε ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας αφορούν
και το μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας που, χωρίς καμία αιτιολογία,
μειώθηκε κατά μία ώρα στη Γ' Λυκείου το μάθημα των Λατινικών που αποφασίστηκε
να μη διδάσκεται πλέον στη Β' Λυκείου, ενώ στα Αρχαία Κατεύθυνσης της ίδιας
τάξης οι ώρες διδασκαλίας μειώθηκαν κατά τα 2/5».
Χρησιμοποιώντας
σκληρή γλώσσα, οι αναπληρωτές φιλόλογοι σημειώνουν:
«Τελευταίο θύμα της
πολιτικής αυτής είναι τα Αρχαία Ελληνικά στο Γυμνάσιο. Παραβλέποντας τις
έντονες διαμαρτυρίες που έχουν εκφράσει έγκριτοι επιστήμονες από όλο το φάσμα
των επιστημών και αδιαφορώντας για τις ετερόκλητες φωνές που τονίζουν τη
σημασία της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών, η ελληνική Πολιτεία, δέσμια των
αγκυλώσεών της, μειώνει τη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών, καταργεί την
εξέτασή τους από το “νέο” γυμνάσιο και προτείνει μια νέα διδασκαλία του
μαθήματος, με πολλές ασυνέχειες και κενά».
Την
παραίτησή του υπέβαλε ο πρόεδρος του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας (ΕΣΥΠ) Νίκος
Θεοτοκάς, αφήνοντας σαφέστατες αιχμές κατά της στρατηγικής που ακολουθούν η
κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας.
Οπως καταγγέλλει στην επιστολή παραίτησήςτου, η κυβέρνηση σχεδιάζει με νόμο τη μετατροπή του ΕΣΥΠ (με τη νέα ονομασίαΕθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού) σε κυβερνητικόόργανο, καθώς προβλέπεται ότι «στο 21μελές συμβούλιό του η απόλυτη πλειοψηφίακυβερνητικών παραγόντων ή εμπειρογνωμόνων θα ορίζεται από τον υπουργόΠαιδείας».
Οπως καταγγέλλει στην επιστολή παραίτησήςτου, η κυβέρνηση σχεδιάζει με νόμο τη μετατροπή του ΕΣΥΠ (με τη νέα ονομασίαΕθνικό Συμβούλιο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού) σε κυβερνητικόόργανο, καθώς προβλέπεται ότι «στο 21μελές συμβούλιό του η απόλυτη πλειοψηφίακυβερνητικών παραγόντων ή εμπειρογνωμόνων θα ορίζεται από τον υπουργόΠαιδείας».
Ειδικότερα,
ο κ. Θεοτοκάς, απευθυνόμενος στον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, σημειώνει:
«Φοβάμαι, αξιότιμε κύριε υπουργέ, ότι η εμμονή σας στους κληρονομημένους
τρόπους δεν επιτρέπει την περαιτέρω συνεργασία μας. Και σας καθησυχάζω, δεν
πρόκειται να συγκαλέσω την Ολομέλεια του ΕΣΥΠ, καθώς δεν έχουν ακόμα οριστεί σε
αυτήν εκπρόσωποι του υπουργείου σας».
Ο ίδιος εκφράζει την άποψη ότι το ΕΣΥΠ
πρέπει να αναμορφωθεί σε έναν φορέα πολύ μικρότερο, πιο ευέλικτο, που θα
συζητάει με τους εκπαιδευτικούς θεσμούς.
Πανελλήνιες:
Αλαλούμ με την κατάργηση
Μπορεί
να έχει ανακοινωθεί η κατάργηση των πανελλαδικών εξετάσεων, ωστόσο ορισμένα
μαθήματα θα έχουν «πανελλαδικό χαρακτήρα», σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας Κ.
Γαβρόγλου (φωτό), ο οποίος σε σχετικές δηλώσεις του... μπέρδεψε τους
ενδιαφερομένους.
Στην προσπάθειά του να επιχειρηματολογήσει υπέρ της απόφασής του να καταργήσει τις πανελλαδικές, ανέφερε:
«Το σχολείο θα μπορεί να σταθεί ακόμη περισσότερο στα
πόδια του, διότι οι τελευταίες δύο τάξεις του λυκείου δεν θα είναι ακυρωμένες». Στην προσπάθειά του να επιχειρηματολογήσει υπέρ της απόφασής του να καταργήσει τις πανελλαδικές, ανέφερε:
Και συνέχισε:
«Ορισμένες εξετάσεις για ορισμένα μαθήματα θα είναι πανελλαδικού
χαρακτήρα, σε ορισμένα θα είναι σχολικές εξετάσεις. Θα παίρνεις Εθνικό
Απολυτήριο, άρα δεν θα έχεις λόγο να κάνεις πανελλαδικές, και με αυτό τον τρόπο
θα μπαίνεις στα πανεπιστήμια».
Ερωτήματα
ωστόσο προκάλεσαν και οι δηλώσεις του περί αυτοαξιολόγησης των σχολικών
μονάδων.
Οπως χαρακτηριστικά τόνισε, «πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, με την ευρύτερη έννοια.
Οπως χαρακτηριστικά τόνισε, «πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία της εκπαιδευτικής κοινότητας, με την ευρύτερη έννοια.
Θα συμπεριλαμβάνει,
δηλαδή, όχι μόνο τον σύλλογο διδασκόντων αλλά και τους μαθητές και τους γονείς
και την τοπική κοινωνία».
Ο
υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, και στα ιδιωτικά σχολεία,
παρουσιάζοντας μια... πρωτότυπη ιδέα.
Συγκεκριμένα, προέτρεψε τους θεσμούς «να
συζητάνε με τους σχολάρχες των καλών σχολείων, εκείνων που είναι και καλές
επιχειρήσεις και η παιδαγωγική προσφορά τους υψηλότατου επιπέδου.
Πρέπει να
υπάρχει ένα δεύτερο “μάτι”, που θα κρίνει την αιτία της απόλυσης».
ΠΗΓΗ:www.dimokratianews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου