Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Μεγάλη η αύξηση εσόδων & επισκεπτών το 2014 στα Εμπορικά Κέντρα

Αύξηση επισκεπτών 15% κατέγραψε και το «Golden Hall»!
Τα εμπορικά κέντρα προτίμησαν πέρυσι οι καταναλωτές με αποτέλεσμα να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης επισκεπτών και εσόδων. 
Τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών μεταξύ των εμπορικών κέντρων της Αττικής και τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου στα καταστήματα που φιλοξενεί πέτυχε το 2014 το “Smart Park” το οποίο αναπτύσσει και διαχειρίζεται η «Γυαλού Εμπορική και Τουριστική ΑΕ», θυγατρική της εισηγμένης REDS του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία αναλυτών της αγοράς ακινήτων στη διάρκεια του 2014 οι επισκέπτες στο ανοικτό εμπορικό κέντρο της REDS στη Γυαλού αυξήθηκαν κατά περίπου 15% σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά (το 2013 αυξήθηκαν σχεδόν 23%), ενώ η αύξηση των εσόδων στα καταστήματα που λειτουργούν άγγιξε το 20%. 
Ικανοποιητική πορεία είχε και το γειτονικό McArthurGlen Designer Outlet το οποίο περιλαμβάνεται στο χαρτοφυλάκιο της Bluehouse Capital, η διοίκηση του οποίου ευελπιστεί πως θα μισθώσει φέτος τους επιπλέον χώρους αφού ο δείκτης κάλυψης βρέθηκε πέρυσι στο 82%.
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, σημαντική αύξηση επισκεπτών (κατά σχεδόν 15%) κατέγραψε πέρυσι και το εμπορικό κέντρο “Golden Hall” που διαχειρίζεται η Lamda Development ΛΑΜΔΑ -2,65% του ομίλου Λάτση, με αξιόλογη αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 12%.
Η τάση ανόδου για τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development ΛΑΜΔΑ -2,65% ήταν εμφανής από το πρώτο τρίμηνο του 2014. 

Στο εννεάμηνο η διοίκηση της Lamda ανακοίνωσε πως «ο συνολικός κύκλος εργασιών των καταστημάτων στο “Golden Hall” κινήθηκε ανοδικά κατά 12% ενώ εντυπωσιακή είναι και η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών κατά 9%. 
Η λειτουργική του κερδοφορία ανήλθε σε 9,7 εκατ., παρουσιάζοντας άνοδο 7% σε σχέση με πέρυσι”. Αναφορικά με το “The Mall Athens”, τα μεγέθη του επίσης εμφανίζονται αυξημένα: Ο τζίρος των καταστημάτων και ο αριθμός των επισκεπτών παρουσίασαν αύξηση κατά 7,5% και 5,5% αντίστοιχα».
Η μεγάλη βελτίωση μεγεθών του “Smart Park” αποδίδεται σε σειρά μισθωτικών συμφωνιών που είχαν υπογραφεί στα τέλη του 2013 και άρχισαν να αποδίδουν από την προηγούμενη χρονιά. Τότε είχε συμφωνήσει για 12 νέες μισθώσεις συνολικών χώρων 1.200 τετραγωνικών μέτρων. 
Με την πρόσφατη συμφωνία με την εταιρεία “Κάββουρας Ανώνυμη Βιομηχανική και Εμπορική Εταιρεία Ένδυσης” με το εμπορικό σήμα “Pop Air”, για την ανάπτυξη καταστήματος, συνολικής επιφάνειας 950 τ.μ. περίπου, η REDS πέτυχε να μισθώσει το σύνολο του εμπορικού κέντρου στη Γυαλού.
Τα στοιχεία των εμπορικών κέντρων για το 2014, παρά το στραβοπάτημα της αγοράς λιανικής τον Δεκέμβριο, δείχνουν πάντως τα σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου. 
Εδώ και χρόνια οι αναλυτές υποστηρίζουν πως η Αττική βρίσκεται πολύ μακριά από το μέσο όρο της Ευρώπης στα τετραγωνικά μέτρα εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους. 
Ενώ ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι κοντά στα 250 τ.μ. εμπορικών κέντρων ανά 1.000 κατοίκους στην Αττική περιορίζεται σε κάτι περισσότερο από 65 τ.μ. ανά 1.000 κατοίκους. Σήμερα λειτουργούν στην περιοχή 8 μεγάλα εμπορικά κέντρα (άνω των 20.000 τετραγωνικών μέτρων) συνολικής επιφάνειας περί τα 250.000 τ.μ.
Ωστόσο, η πολυετής κρίση έχει αποτρέψει τις νέες επενδύσεις ορισμένες από τις οποίες σκοντάφτουν και στις αδειοδοτήσεις. 

Σημαντική επένδυση προωθεί και η REDS στο πρώην κτήμα Καμπά στην Κάντζα, με τη διοίκηση της εταιρείας να έχει ανακοινώσει πρόσφατα πως το τελικό μοντέλο αξιοποίησης θα εξαρτηθεί από την εξεύρεση στρατηγικού εταίρου.
ΠΗΓΗ:www.euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου