Αγαπητοί Γονείς και Κηδεμόνες,
Τις προηγούμενες ημέρες ενημερωθήκαμε από τα Μέσα
Μαζικής Ενημέρωσης για τη ρύθμιση που προβλέπει τη ζωντανή αναμετάδοση του
μαθήματος μέσω διαδικτύου από τις σχολικές αίθουσες για τους μαθητές που οι
ίδιοι ή μέλη των οικογενειών τους ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και ως εκ τούτου
θα απουσιάζουν από το σχολείο σε περιόδους πανδημίας.
Το εκπαιδευτικό έργο σαφώς και πρέπει να συνεχιστεί
ακόμα στις πρωτόγνωρες συν-θήκες που
όλοι βιώνουμε.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου απαιτείται σωστή προετοι-μασία
, ειδικότερα όταν υπεισέρχονται θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων, παιδικής ψυχολογίας, σύγχρονης
εκπαιδευτικής θεώρησης και διασφάλισης της ελευθερί-ας της σκέψης και έκφρασης
των μαθητών και των δασκάλων.
Πώς θα διασφαλιστεί ότι η σχολική τάξη δεν θα
μετατραπεί από χώρος γνώσης διαπαιδαγώγησης και ανθρώπινης συνύπαρξης σε
αντικείμενο παρακολούθησης και θεάματος;
Φαίνεται ότι η
πανδημία μπορεί να αποδειχτεί
θανατηφόρος για πολλές κοινωνικές κα-τακτήσεις.
Η αναμετάδοση ενός
μαθήματος και η δυνατότητα να το παρακολουθήσουν άνθρωποι έξω από αυτό το
κοινωνικά εγκαθιδρυμένο επικοινωνιακό και αξιακό πλαίσιο, προκαλεί προβλήματα
καθώς ένα στιγμιότυπο μαθήματος μπορεί εύκολα να παρεξηγηθεί τόσο ως προς την
μεταδοτικότητα του όσο και ως προς την συναισθηματική επικοινωνία.
Τα παιδιά
που θα πάρουν το λόγο να ρωτήσουν ή να απαντήσουν:
η προφορά τους, ο τρόπος που
μιλούν, αυτό που ρωτούν ή απαντούν μπορεί δυνητικά να γίνει αντικείμενο
δημόσιου σχολιασμού που βγαίνει έξω από το παιδαγωγικά προστατευμένο περιβάλλον
της σχολικής τάξης.
Θα εκτίθενται από την ευαίσθητη νηπιακή ηλικία μέχρι και
την ενηλι-κίωση τους σε πλατφόρμες που ουκ ολίγες φορές έχουν διαρρεύσει τα
προσωπικά δεδο-μένα των χρηστών.
Θα στιγματίζονται από τις τυχόν λάθος
απαντήσεις που θα δίνουν και πλέον θα φοβούνται να μιλήσουν.
Οι δάσκαλοι και
καθηγητές θα μεταδίδουν μια στείρα γνώση υπό τον φόβο μιας καλής αξιολόγησης
και των ιδίων των γονέων που "κατά λά-θος" θα επεμβαίνουν.
Πολύ
εύκολα ο εκπαιδευτικός θα τύχει σχολίων όπως: «δεν κατα-λάβαμε τίποτα από όσα
έλεγε», «πώς τα εξηγεί έτσι;», «κάνει με τα παιδιά αστεία και δεν κάνει μάθημα
κτλ.».
Είναι δεδομένο ότι η ρύθμιση αυτή θα δημιουργήσει
σοβαρές παρενέργειες στη σχολική ζωή και στην ψυχολογία των μαθητών.
Η
εκπαιδευτική διαδικασία στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση καμία
σχέση δεν έχει με τις διαλέξεις και τις ανακοινώσεις στα Πανεπιστήμια και τα Συνέδρια.
Η διδασκαλία είναι μια ζωντανή διαδικασία. Τα παιδιά στην τάξη πρέπει να
νιώθουν άνετα και ασφαλή σαν το σπίτι τους Το μάθημα με ανοιχτές κάμερες
«σπάει» το δεσμό εμπιστοσύνης και εμπιστευτικότητας του καθηγητή με τον
ανή-λικο μαθητή.
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δηλώνει ότι
η όλη διαδικασία γίνεται για λό-γους δημόσιου συμφέροντος με στόχο την
παρακολούθηση ‘όλων των μαθητών.
ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ ΟΜΩΣ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:
Πως θα διαφυλαχθεί η διδασκαλία, όταν όλοι γνωρίζουν
ότι παρακολουθούνται, σχολιάζονται και πιθανόν καταγράφονται, ενδεχομένως ακόμη
και για δόλιους σκοπούς από οποιανδήποτε σχετικό ή άσχετο με τους μαθητές και
τους καθηγητές.;
Πως θα προστατευθούν μαθητές και καθηγητές από μία
πιθανή διαπόμπευση μέσω μαγνητοσκόπησης;
Πως θα ενθαρρυνθούν οι μαθητές μας, να συμμετέχουν
στην εκπαιδευτική δια-δικασία, όταν γνωρίζουν ότι ένα πιθανό λάθος τους μπορεί
να τους καταστήσει αντικείμε-νο χλευασμού;
Πως θα προστατευτούν τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές
ανάγκες, που πρέπει να τυγχάνουν ιδιαίτερης μέριμνας;
Πως θα προστατευτούν τα προσωπικά δεδομένα των
ανήλικων μαθητών μας;
Τέλος, σημειώνεται πως η κατάσταση αυτή έχει πάρει ένα
δρόμο "παγίωσης". Τα παιδιά σταδιακά θα σταματήσουν να έχουν
ελευθερία έκφρασης, κινήσεων και δικαίωμα να κά-νουν λάθη και να μάθουν μέσα
από αυτά .
Θα αρχίσουν να νιώθουν εγκλωβισμένοι σε ένα ήδη σκληρό εκπαιδευτικό
σύστημα.
Φυσικά υπάρχει και η ψυχολογική διάσταση, πολλά παιδιά που ήρθαν
αντιμέτωπα με κάμερες άρχισαν να αποκτούν αίσθηση πανικού , στρες, καχυποψία,
ακόμα μανία καταδίωξης.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας, να ανακαλέσει άμεσα την
πολιτική απόφαση για βε-βιασμένη επαναλειτουργία των σχολείων, που γεννά ακόμα
σοβαρότερα ζητήματα, ό-πως είναι η απειλή στην υγεία των εκπαιδευτικών, των
παιδιών και των οικογενειών τους, για ασήμαντο στην πράξη παιδαγωγικό κέρδος.
€€ $ ●► « »
▲▼◄ $$ € $$ ◄ ▼▲ « »
●►$ €€
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου