Με τον Αντιδήμαρχο Αμαρουσίου, υπεύθυνο, μεταξύ των άλλων αρμοδιοτήτων του, και
για τα Τεχνικά Έργα της πόλης μας, κ. Δημήτριο Σμυρνή, συναντήθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο του Περιβαλλοντικού Συλλόγου «Η ΚΑΣΤΑΛΙΑ», την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου
Τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση αυτή ήταν τα ακόλουθα:
1.Κανονισμός Κυκλοφοριακής Λειτουργίας του Κέντρου
2.Διαμπερής Κυκλοφορία
3.Πρόβλημα Στάθμευσης
4.Επισκευή πεζοδρομίων
5.Ασφαλτόστρωση Δρόμων
6.Πλατεία Αγίας Λαύρας
7.Πλατεία Ηρώων
8.Πρόβλημα των κατοίκων των οδών Σαλαμίνος - Αναβρύτων
1. Σχετικά με το πρώτο θέμα, εκφράσαμε τη διαμαρτυρία μας για την παντελή έλλειψη ενημέρωσης από την πλευρά του Δήμου και για το γεγονός ότι δεν ζητήθηκε «ούτε για τους τύπους» η γνώμη μας πριν εγκριθεί «ο Κανονισμός…» από την Επιτροπή Ποιότητας. Στην ερώτησή μας «Ποια θα είναι ακριβώς τα μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που προβλέπει ο Κανονισμός», πήραμε την απάντηση: «Θα ληφθεί μέριμνα να μην αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες και να γίνει ευχερέστερη η κυκλοφορία των πεζών» Συμφωνήσαμε με τα συγκεκριμένα μέτρα και ζητήσαμε να ισχύσουν αυτά και για την παραμελημένη, κατά τη γνώμη μας, οδό Δημητρίου Γούναρη.
2. Για το τεράστιο πρόβλημα της διαμπερούς κυκλοφορίας, για το γεγονός δηλαδή ότι όλα, τα πάσης φύσεως, οχήματα που προορίζονται για άλλες περιοχές (και όχι το Μαρούσι) κατευθύνονται, από την υπάρχουσα σήμανση, προς το Κέντρο της πόλης μας -πράγμα που ευθύνεται βεβαίως τόσο για το έμφραγμα το κυκλοφοριακό όσο και για την αυξημένη ρύπανση του Μαρουσιώτικου Κέντρου - ο κ. Σμυρνής και ο παρευρισκόμενος στη συνάντηση κ. Β. Κάτσαρης διαβεβαίωσαν:
►Τα μεγάλα φορτηγά δεν θα εισέρχονται καθόλου πια στο Κέντρο του Αμαρουσίου
►Θα τροποποιηθεί (αύριο κιόλας!) η σήμανση, της συμβολής των οδών Τσαλδάρη και Θεμιστοκλέους, που κατευθύνει (άγνωστο γιατί) προς το Κέντρο του Αμαρουσίου, τα οχήματα που έχουν ως προορισμό την Αθήνα. («Το αύριο» αυτό, αλήθεια, πόσον καιρό θα περιμένουμε να έρθει;)
3. Σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα στάθμευσης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των δρόμων κυκλοφορίας, ο κ. Κάτσαρης υποσχέθηκε: Θα καθοριστούν συγκεκριμένες θέσεις επί της οδού Διονύσου, μεταξύ των οδών Σόλωνος και Χατζηαντωνίου, στις οποίες θα επιτρέπεται η στάθμευση των οχημάτων.
4. Σχετικά με τα πεζοδρόμια που χρειάζονται επισκευή και δεδομένου ότι επρόκειτο, «ούτως ή άλλως» (όπως μας είχε πληροφορήσει σε τηλεφωνική επικοινωνία μας ο κ. Σμυρνής) να γίνει επισκευή πεζοδρομίων, παραδώσαμε στον κ. Σμυρνή κατάλογο πεζοδρομίων «προβληματικών» ιδιαίτερα, τονίζοντας όμως παράλληλα ότι όλα σχεδόν τα πεζοδρόμια της πόλης μας χρειάζονται επισκευή. Προτείναμε επίσης (με θετική ανταπόκριση) να κατασκευαστούν παγκάκια, παρόμοια με της πλατείας Γαρδέλη, (ένα τραπέζι στη μέση και από ένας πάγκος δεξιά και αριστερά), για ένα γεύμα πρόχειρο σε υπαίθριο χώρο.
5. Δεδομένου ότι έγινε πρόσφατα ασφαλτόστρωση της οδού Δ. Μόσχα, κατά την οποία πράγματι ελήφθησαν μέτρα για την αποφυγή ατυχημάτων και υψηλών ταχυτήτων, ζητήσαμε να γίνει παρόμοια ασφαλτόστρωση και σε άλλους δρόμους κυκλοφορίας του Κέντρου. Αναφέραμε συγκεκριμένα τις οδούς Γούναρη, Σαλαμίνος, Αναβρύτων και Ιερέως Δούση, δρόμους που υπάγονται στη δικαιοδοσία του Δήμου και είναι ιδιαίτερα «αδικημένοι», κατά τη γνώμη μας.
6. Με ιδιαίτερη ένταση συζητήθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, το θέμα της πλατείας της Αγίας Λαύρας. Είναι γνωστό πως, στην πλατεία αυτή, που για μήνες είχε καταντήσει αποθήκη παντοειδών υλικών, αποφασίστηκε να ξαναρχίσουν εργασίες, αφού στις 28 Ιανουαρίου 2014, με την απόφαση 38 του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η τεχνική έκθεση εργασιών. Εμείς επιμείναμε, και στη συνάντηση αυτή, στις γνωστές μας θέσεις, επισημαίνοντας πως καθόλου δεν «συνάδει» η βιοκλιματική ανάπλαση μιας πλατείας με την καταστροφή των δένδρων της και υποστηρίζοντας, πράγμα που δυστυχώς κατέστη αναγκαίο, πως ο ρόλος γενικά των δένδρων ουδόλως είναι «απλά διακοσμητικός!» Και επαναλάβαμε το γνωστό μας αίτημα: Να μην έχει και η πλατεία αυτή, που, μετά τις παράνομες παρεμβάσεις του εργολάβου, στερήθηκε και θα στερηθεί πολλά αιωνόβια δένδρα της (και το χαρακτήρα του αστικού άλσους επομένως που της προσέδιδαν αυτά) τη γνωστή τύχη των άλλων πλατειών μας. Να μη γεμίσει κι αυτή δηλαδή με πλάκες, υπόστεγα και τραπεζοκαθίσματα!
7. Και για την πλατεία Ηρώων, την άλλη πολύπαθη πλατεία του Κέντρου της πόλης μας, επαναλάβαμε τα γνωστά μας αιτήματα. Αναφερθήκαμε στην ανάγκη εμπλουτισμού της σε πράσινο, σε δένδρα κυρίως, στο τεράστιο αυτό υπόστεγο, το απαράδεκτο όχι μόνο αισθητικά αλλά και από περιβαλλοντική άποψη, στην ανάγκη μεγαλύτερης αστυνόμευσης της πλατείας και προστασίας της από ποικίλες ταραχές και φθορές. Αναφερθήκαμε τέλος στη μαρτυρία περιοίκου ότι οι «αθλούμενοι» νέοι κάνουν «skating» πάνω στα γλυπτά, με αποτέλεσμα πρόσφατα να σπάσουν ένα άγαλμα. Μας διαβεβαίωσαν πως ήδη ετοιμάζεται χώρος ειδικός για τους αθλούμενους νέους, πράγμα που βεβαίως ακούσαμε με ανακούφιση. Εκφράσαμε όμως και κάποιο φόβο. Μήπως η απόφαση (η ορθή, κατά τη γνώμη μας) που έχει ληφθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, εμπλουτισμού δηλαδή της πλατείας αυτής σε πράσινο, ριχθεί, με τη δημιουργία του συγκεκριμένου χώρου, στον «κάλαθο των αχρήστων»
8. Το τελευταίο θέμα που συζητήθηκε στη συνάντηση αυτή ήταν το πρόβλημα των κατοίκων των οδών Σαλαμίνος και Αναβρύτων. Που προέκυψε, όταν οι τρεις αρτηρίες που «έστελναν» τα από την Κηφισίας ερχόμενα οχήματα προς Βας Σοφίας – ΗΣΑΠ και Πεύκη περιορίστηκαν σε μία, στην Σαλαμίνος – Αναβρύτων (είσοδος Μητροπόλεως).
Από το Σεπτέμβριο ήδη του 2013, όπως είναι γνωστό, οι κάτοικοι διαμαρτύρονται ότι «η δραματική αύξηση της κυκλοφορίας στους οικιστικούς δρόμους Σαλαμίνος – Αναβρύτων προκαλεί καθημερινά αυξημένους ρύπους, κυκλοφοριακό συνωστισμό και ηχορύπανση στην περιοχή», καθιστώντας αδύνατη την «ομαλή διέλευση των πεζών, των ΑΜΕΑ» κ.λ.π.. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18-9-2013 είχαν συγκεντρωθεί ήδη 85 υπογραφές. Τη διαμαρτυρία των κατοίκων, οι ίδιοι οι αρμόδιοι της Δημοτικής Αρχής, τη θεωρούν δικαιολογημένη , όπως προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν στα αιτήματά τους κατά καιρούς (18-10-2013 και 23-01-2014). Λύση όμως δεν δίνουν στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε (και που δημιουργείται συνήθως άλλωστε, όταν «κλείνουν» αυθαίρετα δρόμοι κυκλοφορίας). Η λύση που εμείς, ως Διοικητικό Συμβούλιο, προτείναμε στον κ. Σμυρνή (ενώ πολλοί κάτοικοι περίμεναν έξω από το Γραφείο) ήταν να απαγορευθεί, με κάποιον τρόπο οριστικό, η είσοδος από Κηφισίας προς Μητροπόλεως.
Δήμητρα Κρεκούκια Χρήστος Παπαζλιώτης
Τα θέματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση αυτή ήταν τα ακόλουθα:
1.Κανονισμός Κυκλοφοριακής Λειτουργίας του Κέντρου
2.Διαμπερής Κυκλοφορία
3.Πρόβλημα Στάθμευσης
4.Επισκευή πεζοδρομίων
5.Ασφαλτόστρωση Δρόμων
6.Πλατεία Αγίας Λαύρας
7.Πλατεία Ηρώων
8.Πρόβλημα των κατοίκων των οδών Σαλαμίνος - Αναβρύτων
1. Σχετικά με το πρώτο θέμα, εκφράσαμε τη διαμαρτυρία μας για την παντελή έλλειψη ενημέρωσης από την πλευρά του Δήμου και για το γεγονός ότι δεν ζητήθηκε «ούτε για τους τύπους» η γνώμη μας πριν εγκριθεί «ο Κανονισμός…» από την Επιτροπή Ποιότητας. Στην ερώτησή μας «Ποια θα είναι ακριβώς τα μέτρα ήπιας κυκλοφορίας που προβλέπει ο Κανονισμός», πήραμε την απάντηση: «Θα ληφθεί μέριμνα να μην αναπτύσσονται μεγάλες ταχύτητες και να γίνει ευχερέστερη η κυκλοφορία των πεζών» Συμφωνήσαμε με τα συγκεκριμένα μέτρα και ζητήσαμε να ισχύσουν αυτά και για την παραμελημένη, κατά τη γνώμη μας, οδό Δημητρίου Γούναρη.
2. Για το τεράστιο πρόβλημα της διαμπερούς κυκλοφορίας, για το γεγονός δηλαδή ότι όλα, τα πάσης φύσεως, οχήματα που προορίζονται για άλλες περιοχές (και όχι το Μαρούσι) κατευθύνονται, από την υπάρχουσα σήμανση, προς το Κέντρο της πόλης μας -πράγμα που ευθύνεται βεβαίως τόσο για το έμφραγμα το κυκλοφοριακό όσο και για την αυξημένη ρύπανση του Μαρουσιώτικου Κέντρου - ο κ. Σμυρνής και ο παρευρισκόμενος στη συνάντηση κ. Β. Κάτσαρης διαβεβαίωσαν:
►Τα μεγάλα φορτηγά δεν θα εισέρχονται καθόλου πια στο Κέντρο του Αμαρουσίου
►Θα τροποποιηθεί (αύριο κιόλας!) η σήμανση, της συμβολής των οδών Τσαλδάρη και Θεμιστοκλέους, που κατευθύνει (άγνωστο γιατί) προς το Κέντρο του Αμαρουσίου, τα οχήματα που έχουν ως προορισμό την Αθήνα. («Το αύριο» αυτό, αλήθεια, πόσον καιρό θα περιμένουμε να έρθει;)
3. Σχετικά με το σοβαρό πρόβλημα στάθμευσης που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των δρόμων κυκλοφορίας, ο κ. Κάτσαρης υποσχέθηκε: Θα καθοριστούν συγκεκριμένες θέσεις επί της οδού Διονύσου, μεταξύ των οδών Σόλωνος και Χατζηαντωνίου, στις οποίες θα επιτρέπεται η στάθμευση των οχημάτων.
4. Σχετικά με τα πεζοδρόμια που χρειάζονται επισκευή και δεδομένου ότι επρόκειτο, «ούτως ή άλλως» (όπως μας είχε πληροφορήσει σε τηλεφωνική επικοινωνία μας ο κ. Σμυρνής) να γίνει επισκευή πεζοδρομίων, παραδώσαμε στον κ. Σμυρνή κατάλογο πεζοδρομίων «προβληματικών» ιδιαίτερα, τονίζοντας όμως παράλληλα ότι όλα σχεδόν τα πεζοδρόμια της πόλης μας χρειάζονται επισκευή. Προτείναμε επίσης (με θετική ανταπόκριση) να κατασκευαστούν παγκάκια, παρόμοια με της πλατείας Γαρδέλη, (ένα τραπέζι στη μέση και από ένας πάγκος δεξιά και αριστερά), για ένα γεύμα πρόχειρο σε υπαίθριο χώρο.
5. Δεδομένου ότι έγινε πρόσφατα ασφαλτόστρωση της οδού Δ. Μόσχα, κατά την οποία πράγματι ελήφθησαν μέτρα για την αποφυγή ατυχημάτων και υψηλών ταχυτήτων, ζητήσαμε να γίνει παρόμοια ασφαλτόστρωση και σε άλλους δρόμους κυκλοφορίας του Κέντρου. Αναφέραμε συγκεκριμένα τις οδούς Γούναρη, Σαλαμίνος, Αναβρύτων και Ιερέως Δούση, δρόμους που υπάγονται στη δικαιοδοσία του Δήμου και είναι ιδιαίτερα «αδικημένοι», κατά τη γνώμη μας.
6. Με ιδιαίτερη ένταση συζητήθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, το θέμα της πλατείας της Αγίας Λαύρας. Είναι γνωστό πως, στην πλατεία αυτή, που για μήνες είχε καταντήσει αποθήκη παντοειδών υλικών, αποφασίστηκε να ξαναρχίσουν εργασίες, αφού στις 28 Ιανουαρίου 2014, με την απόφαση 38 του Δημοτικού Συμβουλίου εγκρίθηκε η τεχνική έκθεση εργασιών. Εμείς επιμείναμε, και στη συνάντηση αυτή, στις γνωστές μας θέσεις, επισημαίνοντας πως καθόλου δεν «συνάδει» η βιοκλιματική ανάπλαση μιας πλατείας με την καταστροφή των δένδρων της και υποστηρίζοντας, πράγμα που δυστυχώς κατέστη αναγκαίο, πως ο ρόλος γενικά των δένδρων ουδόλως είναι «απλά διακοσμητικός!» Και επαναλάβαμε το γνωστό μας αίτημα: Να μην έχει και η πλατεία αυτή, που, μετά τις παράνομες παρεμβάσεις του εργολάβου, στερήθηκε και θα στερηθεί πολλά αιωνόβια δένδρα της (και το χαρακτήρα του αστικού άλσους επομένως που της προσέδιδαν αυτά) τη γνωστή τύχη των άλλων πλατειών μας. Να μη γεμίσει κι αυτή δηλαδή με πλάκες, υπόστεγα και τραπεζοκαθίσματα!
7. Και για την πλατεία Ηρώων, την άλλη πολύπαθη πλατεία του Κέντρου της πόλης μας, επαναλάβαμε τα γνωστά μας αιτήματα. Αναφερθήκαμε στην ανάγκη εμπλουτισμού της σε πράσινο, σε δένδρα κυρίως, στο τεράστιο αυτό υπόστεγο, το απαράδεκτο όχι μόνο αισθητικά αλλά και από περιβαλλοντική άποψη, στην ανάγκη μεγαλύτερης αστυνόμευσης της πλατείας και προστασίας της από ποικίλες ταραχές και φθορές. Αναφερθήκαμε τέλος στη μαρτυρία περιοίκου ότι οι «αθλούμενοι» νέοι κάνουν «skating» πάνω στα γλυπτά, με αποτέλεσμα πρόσφατα να σπάσουν ένα άγαλμα. Μας διαβεβαίωσαν πως ήδη ετοιμάζεται χώρος ειδικός για τους αθλούμενους νέους, πράγμα που βεβαίως ακούσαμε με ανακούφιση. Εκφράσαμε όμως και κάποιο φόβο. Μήπως η απόφαση (η ορθή, κατά τη γνώμη μας) που έχει ληφθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο, εμπλουτισμού δηλαδή της πλατείας αυτής σε πράσινο, ριχθεί, με τη δημιουργία του συγκεκριμένου χώρου, στον «κάλαθο των αχρήστων»
8. Το τελευταίο θέμα που συζητήθηκε στη συνάντηση αυτή ήταν το πρόβλημα των κατοίκων των οδών Σαλαμίνος και Αναβρύτων. Που προέκυψε, όταν οι τρεις αρτηρίες που «έστελναν» τα από την Κηφισίας ερχόμενα οχήματα προς Βας Σοφίας – ΗΣΑΠ και Πεύκη περιορίστηκαν σε μία, στην Σαλαμίνος – Αναβρύτων (είσοδος Μητροπόλεως).
Από το Σεπτέμβριο ήδη του 2013, όπως είναι γνωστό, οι κάτοικοι διαμαρτύρονται ότι «η δραματική αύξηση της κυκλοφορίας στους οικιστικούς δρόμους Σαλαμίνος – Αναβρύτων προκαλεί καθημερινά αυξημένους ρύπους, κυκλοφοριακό συνωστισμό και ηχορύπανση στην περιοχή», καθιστώντας αδύνατη την «ομαλή διέλευση των πεζών, των ΑΜΕΑ» κ.λ.π.. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18-9-2013 είχαν συγκεντρωθεί ήδη 85 υπογραφές. Τη διαμαρτυρία των κατοίκων, οι ίδιοι οι αρμόδιοι της Δημοτικής Αρχής, τη θεωρούν δικαιολογημένη , όπως προκύπτει από τις απαντήσεις που έδωσαν στα αιτήματά τους κατά καιρούς (18-10-2013 και 23-01-2014). Λύση όμως δεν δίνουν στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε (και που δημιουργείται συνήθως άλλωστε, όταν «κλείνουν» αυθαίρετα δρόμοι κυκλοφορίας). Η λύση που εμείς, ως Διοικητικό Συμβούλιο, προτείναμε στον κ. Σμυρνή (ενώ πολλοί κάτοικοι περίμεναν έξω από το Γραφείο) ήταν να απαγορευθεί, με κάποιον τρόπο οριστικό, η είσοδος από Κηφισίας προς Μητροπόλεως.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας.Δήμητρα Κρεκούκια Χρήστος Παπαζλιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου