ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ «Η ΚΑΣΤΑΛΙΑ»
Χατζηαντωνίου 13, Μαρούσι, Τηλ. 2108064848, e-mail: pl_kastalia@yahoo.gr
Αριθμ.Πρωτ:116
Μαρούσι, 16 Σεπτεμβρίου 2010
Προς τον κ. Γεώργιο Ζήκο, Πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης
Κυκλοφορίας & Συγκοινωνίας,
Κοιν: κ. Γεώργιο Πατούλη, Δήμαρχο Αμαρουσίου
Θέμα: Προτάσεις για την Ελεγχόμενη Στάθμευση στο Κέντρο του Αμαρουσίου.
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Η πρόταση για την Οργάνωση της Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Κέντρο του Αμαρουσίου, η οποία εμπεριέχεται στο Προσχέδιο της Μελέτης είναι, κατά την άποψή μας, ασαφής, γενική και εις βάρος των μονίμων κατοίκων του Παραδοσιακού – Ιστορικού Κέντρου του Αμαρουσίου, οι οποίοι διατελούν κυριολεκτικά «υπό διωγμόν» .
Προκειμένου να συμβάλουμε στην εξειδίκευση της μελέτης και κυρίως στην άρση της προαναφερθείσης αδικίας, προτείνουμε :
1. Να καταγραφούν επακριβώς οι ανάγκες θέσεων των μονίμων κατοίκων του βασικού οδικού δικτύου ( των «γαλάζιων δρόμων» της «Ζώνης Ι» ), με διαδικασία πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων, δεδομένου ότι ο αριθμός 1885 δεν αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα μόνο τα οχήματα των μονίμων κατοίκων, αφού κατά τις ώρες 3 – 5 π.μ. λειτουργούν και τα «μπαρ», οι καφετέριες και οι λοιποί χώροι διασκέδασης της περιοχής του Ιστορικού-Παραδοσιακού Κέντρου.
2. Να ισχύσει η «κάρτα μονίμου κατοίκου», ενιαία για τους κατοίκους του κάθε τομέα(Α & Β).
3. Οι μόνιμοι κάτοικοι να έχουν προτεραιότητα έναντι των επισκεπτών σε όλους τους δρόμους της κεντρικής περιοχής ( και στο Βασικό Οδικό Δίκτυο της Ζώνης Ι ). Είναι αδιανόητο να «διώκονται» οι μόνιμοι κάτοικοι από το δρόμο τους, για να σταθμεύσουν οι επισκέπτες , και μάλιστα αυτοί που ήδη υφίστανται όλη την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση της κεντρικής περιοχής και θα έπρεπε – στο θέμα της στάθμευσης τουλάχιστον- να έχουν κάποια αντισταθμιστικά οφέλη. Είναι απαράδεκτο να διαχωρίζονται οι μόνιμοι κάτοικοι σε «πατρικίους» και «πληβείους»
4. Οι θέσεις «παρά την οδόν» να εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τους κατοίκους και για τους επισκέπτες να δημιουργηθούν πάρκιν περιφερειακά. Μέχρι τότε, να γίνεται εναλλαγή των θέσεων – κατά τις ώρες απουσίας των κατοίκων – με ελεγχόμενη στάθμευση για τους επισκέπτες.
5. Να εξεταστούν τα προβλήματα που δημιουργούν στην κυκλοφοριακή ροή και στους μονίμους κατοίκους (ηχορύπανση κλπ), οι σταθμεύοντες επισκέπτες. Στις οδούς Τσαλδάρη, Θεμιστοκλέους, 28ης Οκτωβρίου, κάτω από την Γέφυρα του ΗΣΑΠ, στον σταθμό και σε άλλα σημεία, τα σταθμευμένα ΙΧ εμποδίζουν συχνότατα τη διέλευση των λεωφορείων, με αποτέλεσμα το «μπλοκάρισμα» της κυκλοφορίας σε όλο το Ιστορικό Κέντρο αλυσιδωτά και τη ρύπανση της περιοχής.
6. Να προβλεφθούν θέσεις φορτοεκφόρτωσης και ειδικότερα περιφερειακά του Δικτύου Πεζοδρόμων του Ιστορικού Κέντρου.
7 Να αξιοποιηθούν τα ακίνητα τέως Παναγόπουλου και ΙΓΕ, με νόμιμη δημιουργία Υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων για Δημόσια χρήση.
8. Να αποτραπεί η άναρχη στάθμευση στα πεζοδρόμια, στους πεζοδρόμους, γύρω από τη Μητρόπολη κ.λ.π., με εντατική αστυνόμευση. Οι έμποροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν, για τη στάθμευση , τον Δημοτικό χώρο που είναι όμορος του οικοπέδου Σταματιάδη / Αμαλίειου ,όπως είχε αρχικά εφαρμοστεί, και να μην τον χρησιμοποιεί ως ιδιωτικό της πάρκινγκ η εταιρία Microsoft.
9 . Τα έσοδα που θα εισπραχθούν από την ελεγχόμενη στάθμευση να αξιοποιηθούν για την ανανέωση του στόλου της Δημοτικής Συγκοινωνίας με λεωφορεία τεχνολογίας αντιρρυπαντικής.
Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Δήμητρα Κρεκούκια Ελένη Σ. Σπυροπούλου
Χατζηαντωνίου 13, Μαρούσι, Τηλ. 2108064848, e-mail: pl_kastalia@yahoo.gr
Αριθμ.Πρωτ:116
Μαρούσι, 16 Σεπτεμβρίου 2010
Προς τον κ. Γεώργιο Ζήκο, Πρόεδρο της Κοινωφελούς Επιχείρησης
Κυκλοφορίας & Συγκοινωνίας,
Κοιν: κ. Γεώργιο Πατούλη, Δήμαρχο Αμαρουσίου
Θέμα: Προτάσεις για την Ελεγχόμενη Στάθμευση στο Κέντρο του Αμαρουσίου.
Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Η πρόταση για την Οργάνωση της Ελεγχόμενης Στάθμευσης στο Κέντρο του Αμαρουσίου, η οποία εμπεριέχεται στο Προσχέδιο της Μελέτης είναι, κατά την άποψή μας, ασαφής, γενική και εις βάρος των μονίμων κατοίκων του Παραδοσιακού – Ιστορικού Κέντρου του Αμαρουσίου, οι οποίοι διατελούν κυριολεκτικά «υπό διωγμόν» .
Προκειμένου να συμβάλουμε στην εξειδίκευση της μελέτης και κυρίως στην άρση της προαναφερθείσης αδικίας, προτείνουμε :
1. Να καταγραφούν επακριβώς οι ανάγκες θέσεων των μονίμων κατοίκων του βασικού οδικού δικτύου ( των «γαλάζιων δρόμων» της «Ζώνης Ι» ), με διαδικασία πρόσκλησης υποβολής αιτήσεων, δεδομένου ότι ο αριθμός 1885 δεν αντιπροσωπεύει στην πραγματικότητα μόνο τα οχήματα των μονίμων κατοίκων, αφού κατά τις ώρες 3 – 5 π.μ. λειτουργούν και τα «μπαρ», οι καφετέριες και οι λοιποί χώροι διασκέδασης της περιοχής του Ιστορικού-Παραδοσιακού Κέντρου.
2. Να ισχύσει η «κάρτα μονίμου κατοίκου», ενιαία για τους κατοίκους του κάθε τομέα(Α & Β).
3. Οι μόνιμοι κάτοικοι να έχουν προτεραιότητα έναντι των επισκεπτών σε όλους τους δρόμους της κεντρικής περιοχής ( και στο Βασικό Οδικό Δίκτυο της Ζώνης Ι ). Είναι αδιανόητο να «διώκονται» οι μόνιμοι κάτοικοι από το δρόμο τους, για να σταθμεύσουν οι επισκέπτες , και μάλιστα αυτοί που ήδη υφίστανται όλη την ατμοσφαιρική και ηχητική ρύπανση της κεντρικής περιοχής και θα έπρεπε – στο θέμα της στάθμευσης τουλάχιστον- να έχουν κάποια αντισταθμιστικά οφέλη. Είναι απαράδεκτο να διαχωρίζονται οι μόνιμοι κάτοικοι σε «πατρικίους» και «πληβείους»
4. Οι θέσεις «παρά την οδόν» να εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο τους κατοίκους και για τους επισκέπτες να δημιουργηθούν πάρκιν περιφερειακά. Μέχρι τότε, να γίνεται εναλλαγή των θέσεων – κατά τις ώρες απουσίας των κατοίκων – με ελεγχόμενη στάθμευση για τους επισκέπτες.
5. Να εξεταστούν τα προβλήματα που δημιουργούν στην κυκλοφοριακή ροή και στους μονίμους κατοίκους (ηχορύπανση κλπ), οι σταθμεύοντες επισκέπτες. Στις οδούς Τσαλδάρη, Θεμιστοκλέους, 28ης Οκτωβρίου, κάτω από την Γέφυρα του ΗΣΑΠ, στον σταθμό και σε άλλα σημεία, τα σταθμευμένα ΙΧ εμποδίζουν συχνότατα τη διέλευση των λεωφορείων, με αποτέλεσμα το «μπλοκάρισμα» της κυκλοφορίας σε όλο το Ιστορικό Κέντρο αλυσιδωτά και τη ρύπανση της περιοχής.
6. Να προβλεφθούν θέσεις φορτοεκφόρτωσης και ειδικότερα περιφερειακά του Δικτύου Πεζοδρόμων του Ιστορικού Κέντρου.
7 Να αξιοποιηθούν τα ακίνητα τέως Παναγόπουλου και ΙΓΕ, με νόμιμη δημιουργία Υπόγειων σταθμών αυτοκινήτων για Δημόσια χρήση.
8. Να αποτραπεί η άναρχη στάθμευση στα πεζοδρόμια, στους πεζοδρόμους, γύρω από τη Μητρόπολη κ.λ.π., με εντατική αστυνόμευση. Οι έμποροι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν, για τη στάθμευση , τον Δημοτικό χώρο που είναι όμορος του οικοπέδου Σταματιάδη / Αμαλίειου ,όπως είχε αρχικά εφαρμοστεί, και να μην τον χρησιμοποιεί ως ιδιωτικό της πάρκινγκ η εταιρία Microsoft.
9 . Τα έσοδα που θα εισπραχθούν από την ελεγχόμενη στάθμευση να αξιοποιηθούν για την ανανέωση του στόλου της Δημοτικής Συγκοινωνίας με λεωφορεία τεχνολογίας αντιρρυπαντικής.
Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Η Πρόεδρος Η Γεν. Γραμματέας
Δήμητρα Κρεκούκια Ελένη Σ. Σπυροπούλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου