Η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών είναι παλιό σχέδιο.
Ακούγεται πολύ θετικά η έννοια της «αξιολόγησης» στα αφτιά κάθε καλοπροαίρετου
ανθρώπου, πόσο μάλλον όταν έχει μια εμπειρία από τα τεράστια προβλήματα και τις
ελλείψεις στην εκπαίδευση και εύκολα διολισθαίνει στην αυταπάτη ότι με την
«αξιολόγηση» μπορεί κάποια από αυτά έστω να λυθούν.
Εδώ είναι η παγίδα! Η
αξιολόγηση δε θα γίνει για να λυθούν προβλήματα, αλλά για να προσαρμοστούν τα
σχολεία -πιο γρήγορα και αποτελεσματικά- σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, που
και τη μόρφωση συνολικά θα υποβαθμίσει, και την τσέπη των γονιών θα αδειάζει με
μεγαλύτερους ρυθμούς, ενώ θα σμπαραλιάσει και τις εργασιακές σχέσεις των
εκπαιδευτικών.
Λέει χαρακτηριστικά το πόρισμα της «ομάδας εργασίας»
για την «αξιολόγηση» που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας: Το κάθε
σχολείο στην αρχή της χρονιάς θα βάζει στόχους και με βάση αυτούς θα
αξιολογείται. Δηλαδή, εκ των προτέρων και πριν ακόμα γίνει η αξιολόγηση θα
υπάρχει κατηγοριοποίηση των σχολείων.