Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Eίπε & ελάλησε ο «απόγονος» του Γκέρινγκ:


Όχι, αγαπητέ Αλκίνοε...

              Γιάννης Μεϊμάρογλου - www.metarithmisi.gr
Διάβασα το άρθρο του Αλκίνοου Ιωαννίδη*, «ελεύθεροι κατακτημένοι» για τη σημερινή δύσκολη κατάσταση στο νησί του. Με πόσο ρεαλιστική ματιά, αλλά και γλαφυρότητα, περιγράφει τη μετάλλαξη της κυπριακής κοινωνίας, όλα αυτά τα χρόνια.
 Και ταυτόχρονα, με πόσο πόνο μιλάει για μια πατρίδα -τη δική του- που νιώθει ότι πνίγηκε μέσα στη σκόνη της αλόγιστης κατανάλωσης, μέσα στην ομίχλη των offshores που σκέπασε το νησί. Τι θαυμάσια παρουσίαση του σύγχρονου κυπριακού σκηνικού. 
Οι άρχοντες και οι χωριάτες έγιναν... αρχοντοχωριάτες! Ο Πάμπος έγινε σερ και η Αντρούλα μαντάμ με τη Φιλιππινέζα τους, που όμως αυτή έχει κάπου να γυρίσει... Και παρακάτω: 
"Το ’74 κλαίγαμε για τα σπίτια μας, τώρα κλαίμε για τις επαύλεις μας"... Κι όλα αυτά, με την ίδια ευαισθησία με την οποία γράφει και τραγουδάει, ταξιδεύοντάς μας μελωδικά από την Κύπρο ως το Βόσπορο!
Και μετά, έρχεται το "δια ταύτα". Εκεί ο Αλκίνοος παίρνει το ταμπούρλο του και πάει στην άλλη κερκίδα, ακριβώς όπως έκανε τότε με την Ομόνοια και τον ΑΠΟΕΛ.
 «Το "όχι" της κυπριακής Βουλής, είναι σημαντικότερο απ’ ό,τι κάποιοι χαιρέκακοι μπορούν να υποψιαστούν. Κι ας επιστρέψει η Βουλή εκλιπαρώντας τους τροϊκανούς κι ας πέσει στα γόνατα κι ας τους γλείψει τα πόδια, μετά. Κι ας χάσουμε περισσότερα. Γιατί, για μια στιγμή έστω, έμοιασε η Δημοκρατία να έχει νόημα, ένα νόημα ξεχασμένο εδώ και δεκαετίες…»

ΑΛΚΙΝΟΟΣ:Η Μεγάλη Μαμά τίποτα δεν κατάλαβε!!!

               Αναδημοσίευση από www.analystsforchange.org
Ο έξοχος καλλιτέχνης Αλκίνοος Ιωαννίδης μας συγκλονίζει για μια ακόμη φορά. Δεν είναι τα υπέροχα τραγούδια του, που μας αιχμαλωτίζουν τον νου και τις αισθήσεις. 
Αυτή την φορά είναι τα λόγια του, είναι οι σκέψεις του, είναι το μεγαλείο της ψυχής του σε γραπτό λόγο. Και γράφει για την μητέρα Κύπρο και την μητέρα της Κύπρου την Ελλάδα, που μάλλον σε κακιά μητριά φαντάζει. Ας αφήσουμε όμως τον χείμαρρο των λόγων του θαυμάσιου καλλιτέχνη να μας κυριεύσει, να μας συγκινήσει, να μας προβληματίσει, για την στάση ζωής μας, για τον πολιτισμό μας, για το πως καταντήσαμε. Να τι λεει ο Αλκίνοος Ιωαννίδης:  
Δεν θα πω για τους άλλους. Λίγο με ενδιαφέρει η ποιότητα και η στάση τους σε τέτοιες στιγμές. Ούτε και περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση. Όσο και να τους βρίσω, χαϊδεύω τα αυτιά μας και τίποτα δεν αλλάζει. Θα πω για εμάς, και συγχωρήστε με:
Έρχεται η μέρα που η μάσκα τραβιέται βίαια. Η μέρα που το αληθινό μας πρόσωπο φανερώνεται, θέλουμε-δεν θέλουμε, αφτιασίδωτο και τρομακτικά αληθινό. Πρέπει να το κοιτάξουμε, είναι θέμα ζωής και θανάτου. Πρέπει να το ρωτήσουμε, να μας πει ποιοι είμαστεΓιατί μόνο αυτό γνωρίζει.
Γυρνάμε απότομα, για να αντικρίσουμε μια τρύπα στον καθρέφτη. Πού απουσιάζει το πρόσωπό μας; Το ξεχάσαμε σε μικρά, ταπεινά, εγκαταλελειμμένα σπίτια, στη σκόνη χαμηλών, πλίνθινων ερειπίων, στους τάφους αγράμματων, ακατέργαστα σοφών παππούδων. 
Εκεί αφήσαμε θαμμένες τις αληθινές καλημέρες, τη συγκίνηση των στίχων, την αλληλεγγύη των ανθρώπων και ότι πολύτιμο δεν μετριέται σε χρήμα. Έκτοτε, προχωρήσαμε στον «σύγχρονο κόσμο» απρόσωποι, γυμνοί, παλεύοντας να κρατήσουμε το νήμα της ύπαρξής μας άκοπο, μέσα σε εποχές δύσκολες, μέσα σε ένα τοπίο που δεν μας μοιάζει.

KATEXOMENA...


Η 192η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου στο Μαρούσι

Σε κλίμα ενότητας και με τη δέουσα επισημότητα γιορτάστηκε η 192η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου στο Μαρούσι. 
Ανήμερα της εθνικής εορτής, οι επετειακές εκδηλώσεις ξεκίνησαν με δοξολογία στο Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου και κορυφώθηκαν με την παρέλαση αντιπροσωπείας της Εθνικής Αντίστασης, μαθητών των σχολείων και εκπροσώπων των συλλόγων της πόλης ενώπιον του Δημάρχου Αμαρουσίου Γιώργου Πατούλη, μελών του Δημοτικού Συμβουλίου, εκπροσώπων της Ιεραρχίας, των τοπικών Αρχών καθώς και χιλιάδων πολιτών.
Μετά τη δοξολογία ακολούθησε επιμνημόσυνη δέηση στο Μνημείο Πεσόντων της πόλης και κατάθεση στεφάνων από το Δήμαρχο, φορείς και συλλόγους της
πόλης.
Στον πανηγυρικό της ημέρας που εκφώνησε ο Δήμαρχος Αμαρουσίου μέσα από μία αναδρομή στις μορφές και στους Ήρωες του 1821 που στιγμάτισαν τον Αγώνα προς την απελευθέρωση και τη δημιουργία του πρώτου ελεύθερου ελληνικού κράτους έπειτα από 400 χρόνια σκλαβιάς και υποδούλωσης, απηύθυνε μήνυμα αντίστασης και εθνικής ενότητας παραλληλίζοντας τις συνθήκες σκλαβιάς των ραγιάδων με τις σύγχρονες μορφές υποτέλειας που βιώνουν σήμερα οι Έλληνες.

Η «νέα Γιάλτα»

                                  Γεώργιος ΠΜαλούχος - www.tovima.gr
Η γερμανική «πολιτική Ευρώπη», η αποστασιοποίηση των ΗΠΑ, η κρίση χρέους, η ενέργεια και οι γεωπολιτικές συγκρούσεις διαμορφώνουν έναν εκρηκτικό νέο κόσμο, με την Ελλάδα και την Κύπρο να βρίσκονται και πάλι στο σταυροδρόμι ισχύος των μεγάλων δυνάμεων
Με την υπόθεση της Κύπρου η Γερμανία κέρδισε μία ακόμα μάχη στην πορεία της προς την γερμανική «πολιτική» Ευρώπη που είναι και ο τελικός, επίσημα διακηρυγμένος στόχος της. 
Αυτό όμως κάθε άλλο παρά σημαίνει ότι θα κερδίσει τελικά και τον πόλεμο, ο οποίος, ουσιαστικά, ακόμα, δεν έχει καν ξεκινήσει
Ο δρόμος του Βερολίνου καθίσταται πλέον εφιαλτικός για όλο και περισσότερους λαούς ενώ το νέο γερμανικό μαξιμαλιστικό όραμα αγνοεί παντελώς τη γεωπολιτική ισορροπία, την κοινωνική και πολιτική ευρωπαϊκή πραγματικότητα όπως και την ιστορία άλλων δύο εγχειρημάτων γερμανικού ηγεμονισμού που κι εκείνα για καιρό έμοιαζαν να επικρατούν πριν τελικά καταβαραθρωθούν φέρνοντας μαζί τους το χάος.
Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η διαιρεμένη, ηττημένη Γερμανία, έγινε κατά το ένα μέρος της τμήμα της Δύσης
Όμως, από τη στιγμή που επανενώθηκε και ιδίως από την ώρα που δημιουργήθηκε το κοινό νόμισμα, η Γερμανία βρίσκεται πάλι εκτός του δυτικού στρατοπέδου. 
Είναι  τώρα εκ νέου η παλιά Μεσευρώπη, η πλήρης αναβίωση της πρωσικής έμπνευσης Κεντροευρωπαϊκής Αυτοκρατορίας και, στρατηγικά, δεν είναι πλέον τμήμα της Δύσης, αλλά περισσότερο ανερχόμενο αντίπαλο δέος της.
Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο ο κόσμος «μοιράστηκε» με τη Συμφωνία της Γιάλτας. 
Όμως, από τότε έχουν αλλάξει πολλά αν όχι περίπου τα πάντα: το ψυχροπολεμικό δίλλημα «ελευθερία ή κουμουνισμός» δεν υπάρχει εδώ και καιρό, ενώ, τώρα, η Γερμανία δεν είναι πια η «ηττημένη», αλλά, μέσα από την κρίση χρέους στην ευρωζώνη αναδύεται ταχύτατα ως η μεγάλη νικήτρια ευρωπαϊκή δύναμη – εξέλιξη που λόγω της άκρατης γερμανικής επιθετικότητας δεν θα αντέξει στο χρόνο, αλλά που αυτή τη στιγμή πάντως συμβαίνει.

ΝΑΖΙστάκια ... ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ!

                   ΟΙ ΝΑΖΙΣΤΙΚEΣ ΚΑΤΑΒΟΛEΣ ΤΗΣ «Ε.Ε ΤΩΝ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ»!!! 
Αυτό το βιβλίο θα σας πει μια ιστορία, που πολλοί από τους αναγνώστες μπορεί, για προφανείς λόγους, αρχικά να την απορρίψουν. 
Θα το κάνουν αυτό σκεπτόμενοι ότι, αν οι αναγόμενες σε βάθος χρόνου ιστορικές πληροφορίες, που καταγράφονται εδώ, ήταν αληθινές, θα είχαμε σίγουρα ακούσει ξανά για αυτές, στο παρελθόν.
Έχοντας αυτό υπ' όψιν, εμείς, οι συγγραφείς, θεωρούμε υποχρέωσή μας να ενθαρρύνουμε τους αναγνώστες, όχι μόνο να διαβάσουν απλώς αυτό το βιβλίο, αλλά να επισκεφτούν και να μελετήσουν τις πηγές των ντοκουμέντων, που αναφέρονται στο κάτω μέρος των σελίδων του.
Για σχεδόν τρία τέταρτα του αιώνα, λέγεται στην ανθρωπότητα ότι ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος προκλήθηκε από έναν ψυχοπαθή, τον Αδόλφο Χίτλερ, και τους ρατσιστές, ταραξίες, ναζί που τον περιέβαλλαν
Παρ' όλ' αυτά,ηαλήθεια είναι ότι ο πόλεμος αυτός ήταν ένας κατακτητικός πόλεμος, που καθοδηγήθηκε από το Καρτέλ των Χημικών, του Πετρελαίου και των Φαρμάκων, με σκοπό τον έλεγχο των, αξίας πολλών τρισεκατομμυρίων δολαρίων,παγκόσμιων αγορών, στο νεοεμφανιζόμενο τότε,τομέατων πατενταρισμένων χημικών προϊόντων.
Αυτοί που δεν θυμούνται την ιστορία είναι καταδικασμένοι να την ξαναζήσουν
                                     George Santayana

‏Η προφητεία ενός Ναζί!

                                                   Και όμως νικήσαμε...
Ελευθεροτυπία - 9 Μαΐου 1995
Ψάχνοντας στο παρελθόν μπορεί να βρεις το μέλλον. Σ’ ένα κείμενο που γράφτηκε το 1995, αναπαράγεται μια συνέντευξη ενός Γερμανού ναζί που δόθηκε με το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Γράφει ο Μάριος Πλωρίτης στην Ελευθεροτυπία της Τρίτης, 9 Μαΐου 1995:
 Β’ Παγκόσμιος, 50 χρόνια μετά. Και μεις ανατρέχουμε 50 χρόνια πριν. Συγκεκριμένα σε ένα άρθρο της εποχής εκείνης, που αναδημοσιεύονταν στην εφημερίδα «Ελευθερία».
 «Μόλις έχει λήξει ο πόλεμος και ένας Ελβετός δημοσιογράφος παίρνει συνέντευξη από έναν ανώτατο αξιωματούχο της Καγκελαρίας, ρωτώντας τον χαρακτηριστικά:
Και τώρα τι σκοπεύετε να κάνετε; Νικηθήκατε. Ο κόσμος σας μισεί. Δεν πρόκειται να ξεχάσει αυτά που κάνατε. Πως θα ορθοποδήσετε ξανά ως έθνος»;
 Και ο Γερμανός του απαντά με ψύχραιμη ειρωνεία, με λόγια που όταν τα διαβάσουμε ξανακοιτάμε πολλές φορές την ημερομηνία του κιτρινισμένου τόμου που διαβάζαμε, μήπως και λαθέψαμε, μήπως και το φύλλο ήταν σημερινό… Όμως η ημερομηνία δεν άφηνε περιθώρια. Ήταν όντως 50 χρόνια πριν!

«Κότες» οι της Μητροκτόνου Τρικομματικής Κυβερνήσεως...


"Ο Άγιος Ελευθέριος" συνάντησε τον ... Δήμαρχο

Εποικοδομητική συνάντηση για ζητήματα που αφορούν στην καθημερινότητα που πολίτη είχε ο Δήμαρχος Αμαρουσίου κος Γιώργος Πατούλης με το Δ.Σ. του Εξωραϊστικού - Εκπολιτιστικού Συλλόγου "Ο Άγιος Ελευθέριος" Σωρού Λάκκα - Κόττου, στο Δημαρχείο, την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013.
Στη συνάντηση εκ μέρους της Διοίκησης συμμετείχαν επίσης οι Αντιδήμαρχοι κ.κ. Νικόλαος Πέππας, Βασίλης Κόκκαλης και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κος Αθανάσιος Νησιώτης ο Γενικός Γραμματέας κος Δημήτρης Σμυρνής, η Ταμίας κα Ζήνια Καραβουσάνου και το μέλος κος Νικόλαος Σκερπανιάς.          
Αντικείμενο της συνάντησης ήταν να ενημερωθεί το Δ.Σ. του Συλλόγου, μετά από δική του πρωτοβουλία, σε μία σειρά από ζητήματα που αφορούν στην περιοχή του Σωρού Λάκκα - Κόττου.Όσον αφορά στην οριοθέτηση του ρέματος Σαπφούς,

O κ. Γ. Πατούλης συναντήθηκε με τον «Άγιο Κωνσταντίνο»

Ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Γ. Πατούλης, με τον Αντιδήμαρχο Ν. Πέππα, την πρόεδρο του Εξωραϊστικού και Εκπολιτιστικού Συλλόγου Αμαρουσίου «Ο Άγιος Κωνσταντίνος» Σ. Κιούση, τον αντιπρόεδρο του συλλόγου Ν. Κατσούλα, το μέλος του Δ.Σ Α. Τσιροπούλου, και το μέλος του συλλόγου Β. Καραμπίνη.
Την επικείμενη τοποθέτηση, μέσα στις επόμενες ημέρες, των φωτιστικών στύλων κατόπιν αιτήματος των μελών του Δ.Σ του Εξωραϊστικού και Εκπολιτιστικού Συλλόγου Αμαρουσίου «Ο Άγιος Κωνσταντίνος» για την ενίσχυση του δημοτικού φωτισμού σε συγκεκριμένα σημεία, γνωστοποίησε ο Δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης, στους εκπροσώπους του συλλόγου στη διάρκεια της δεύτερης επαναληπτικής συνάντησης που είχαν για τρέχοντα ζητήματα που σχετίζονται με την καθημερινότητα των κατοίκων στην περιοχή των Εργατικών Κατοικιών.
Στη συνάντηση ο Δήμαρχος κ. Πατούλης, τους ενημέρωσε, επίσης, σχετικά με τις εξελίξεις και τις διαδικασίες που έχουν δρομολογηθεί στα θέματα που του έθεσαν υπόψη στη συνάντηση που είχαν προ εβδομάδων. Ειδικά στο ζήτημα της τοποθέτησης των στύλων αφού οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου εξέτασαν το ιδιοκτησιακό καθεστώς, άμεσα πρόκειται να προχωρήσει από τα εξωτερικά συνεργεία του Δήμου η εγκατάστασή τους. 

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

1821-2013: Ομοιότητες και διδάγματα‏

Η φετινή επέτειος της επανάστασης του 1821 είναι ξεχωριστή, γιατί μέσα από τις ομοιότητες τού τότε με το σήμερα μπορούμε πιο εύκολα να δούμε τον δρόμο που έχουμε να πορευτούμε ,οι σύγχρονοι "δούλοι" και "ραγιάδες" των εξουσιαστών,των από πάνω , των μεγαλοεργοδοτών,του μεγάλου κεφαλαίου.
Και τότε,οι αντικειμενικές συνθήκες  είχαν δημιουργηθεί πολύ πριν την κήρυξη της επανάστασης από την προοδευτική τάξη της εποχής, που μετά από προσπάθειες και αγώνες δεκαετιών, με αργά και βασανιστικά βήματα, μπόρεσε και ωρίμασε, στο σύνολο των αστών και των συμμάχων της, την ιδέα να πάρουν την εξουσία(πολιτική και οικονομική) από τους φεουδάρχες, όχι με εκλογές, ούτε με διάλογο,μήτε μέσα από διαπραγματεύσεις, αλλά όπως διακήρυσσαν οι επαναστατημένοι με "φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους", με την αστικά επανάσταση και στην Ελλάδα.
Προσκυνημένοι σήμερα είναι αυτοί που στηρίζουν την ΕΕ( με ή χωρίς μνημόνια),το ΔΝΤ( της Μέρκελ,του Ομπάμα,Πούτιν, κ.λ.π),που θέλουν να γιάνουν το "θεριό"(καπιταλισμό),που κάνουν τα αδύνατα δυνατά να σώσουν την κοινωνία του κέρδους και της αγοράς. 
  Έτσι και σήμερα η μόνη πρωτοπόρα κοινωνική δύναμη, η μόνη τάξη που θέλει και μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω, είναι οι εργατική τάξη μαζί με τους συμμάχους της , καταπιεσμένους αυτής της βαρβαρότητας. Η αστική τάξη των πλουτοκρατών έκλεισε των "κύκλο" της, ότι μπορούσε να δώσει στην κοινωνία  το έδωσε, τώρα απομένει στο νέο που έρχεται, πιο γρήγορα,χωρίς αυταπάτες,χωρίς αναμονή να γράψει στα λάβαρα του αγώνα,όχι το "νόμιμο" αλλά το δίκαιο:
                       Ή ΕΜΕΙΣ, ΟΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΟΙ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΕΝΟΙ
                            Ή ΑΥΤΟΙ ,ΟΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΟΙ ΕΚΜΜΕΤΑΛΕΥΤΕΣ

Κυρίαρχος Εθνικιστικός μύθος η «Επανάσταση του 1821»!!!

Εγκληματίας ο Κολοκοτρώνης, αστεία τα περί εθνεγερσίας!
Σε αρθογραφία του για την «Επανάσταση του 1821», ο Νάσος Θεοδωρίδης που είναι μέλος του ΣΥΝ και της Αντιεθνικιστικής Κίνησης, ξανακτυπά ισχυριζόμενος ότι ο Κολοκοτρώνης ήταν ένας «επονείδιστος εγκληματίας ...» & χαρακτηρίζει «γελοίες ερμηνείες τα περί εθνεγερσίας» 
Oλόκληρο το άρθρο:
Δεν χωράει αμφιβολία ότι φέτος η 25η Μαρτίου δίνει πολλές αφορμές για εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Σε αντίθεση με τον κυρίαρχο εθνικιστικό μύθο, που θέλει γενικώς τους "Έλληνες" να ξεσηκώνονται κατά των «Τούρκων» συλλήβδην, και που δυστυχώς διαιωνίζεται στα σχολεία αναπαράγοντας μια δηλητηριώδη κουλτούρα για τη συνύπαρξη των δύο λαών, χρέος κάθε ανθρώπου που επιθυμεί τη χειραφέτηση και την ελευθερία είναι να ερμηνεύει ορθά τα γεγονότα, δηλαδή ενταγμένα μέσα στο σωστό ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο.
 Έτσι, αν αποτινάξουμε από το μυαλό μας τη σκουριά της εθνικιστικής ανάγνωσης της Ιστορίας, που μάλιστα φτάνει μέχρι το σημείο να αποκρύπτει ακόμη και σήμερα το όνειδος ενός επονείδιστου εγκλήματος κατά της ανθρωπότητας που διέπραξαν οι ορδές του Κολοκοτρώνη, δηλ. τη «σφαγή της Τριπολιτσάς», θα διαπιστώσουμε ότι οι εξεγερμένοι βαλκανικοί λαοί αναζητούσαν την πραγμάτωση ενός οράματος πολιτικής αυτοδιάθεσης, που τότε ταυτιζόταν με την «πολιτειακή συγκρότηση» και εθεωρείτο προϋπόθεση για την κοινωνική απελευθέρωση ενός λαού. 
Δεν επιζητούσαν, δηλαδή, τη διαφυγή από μια απροσδιόριστη «σκλαβιά» στην οποία ήταν δήθεν υποδουλωμένη η καθημερινότητα τους, αφού ως γνωστόν στην πολυεθνική οθωμανική αυτοκρατορία υπήρχε πλήρης ελευθερία διδασκαλίας και ανάπτυξης θρησκευτικής και ευρύτερης πολιτισμικής συνείδησης, περιχαρακωμένης βεβαίως στα πλαίσια του «μιλιέτ», και έχοντας ως υποκείμενο της τις κοινότητες και όχι τα άτομα καθαυτά.

Tα χειρόγραφα του Δ. Σολωμού

Η Διεθνής σύγχυση ...

ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΑΝΔΡΑΓΟΡΑΣ
Ζήσης Οικονόμου (26 Σεπτ-Δεκ 2001) 


...«Περίμενα ακόμα χειρότερα»!!!

Δ. Κωνσταντακόπουλου: 2η Επιστολή προς Κύπριο φίλο
Χτες μου ζητούσες γνώμες και βοήθεια. Σήμερα χάθηκες. Κι όταν σε βρήκα μούπες μαγκωμένος «περίμενα ακόμα χειρότερα». Μα τι περίμενες; 
Να αρχίσουν να μας εκτελούν στις πλατείες; 
Να ζητήσει η τρόικα να δώσει ένα νεφρό κάθε οικογένεια;
Δεν χρειάζεται. Πεθαίνουμε μόνοι μας στην Ελλάδα, κι αύριο θα πεθαίνετε κι εσείς, πέφτοντας από τις ταράτσες ή υποκύπτοντας στην καταστροφή του συστήματος υγείας ή στη στεναχώρια μας. Το μέλλον μας το περιγράφουν τα παιδιά της Νίκαιας που ζωγραφίζουν μαύρο τον ήλιο
‘Όπως όμως οι καρκινοπαθείς, δεν θέλουμε να πιστέψουμε ότι τελειώνει η Κύπρος και η Ελλάδα.
Υπάρχει, ξέρεις, μια στιγμή στην ιστορία των ανθρώπων και των εθνών που η ήρα χωρίζεται από το στάρι, πρέπει να αποφασίσεις με ποιόν θα πάς και ποιόν θα αφήσεις
Σήμερα ήρθε αυτή η στιγμή. ‘Η πας με τον Τσολάκογλου, με τις κυβερνώσες δηλαδή δυνάμεις σε Κύπρο και Ελλάδα, ή βγαίνεις στο βουνό και φωνάζεις το ‘Όχι. 
Το ενδιάμεσο τι νόημα μπορεί να έχει; Να καταλήξεις ένας περιφερόμενος καραγκιόζης, σαν τον αρχηγό της ΔΗΜΑΡ και τόσους ακόμα γελοίους; Στάπα και χθες. Στην κατάσταση που βρίσκεται ο ελληνικός λαός χρειάζεται η κραυγή του Κολοκοτρώνη, του ΕΑΜ, της ΕΟΚΑ: 
«Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους».
Τρία χρόνια μετά την εξαπόλυση του πολέμου κατά του ελληνικού λαού, έκανε επιτέλους σήμερα μια δήλωση ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο Κάρολος Παπούλιας χαρακτηρίζοντας «μη ανεκτή» και «επιλεκτική» την «απόφαση της ΕΕ» για την Κύπρο, απόφαση που πήραν, προκλητικότατα, ανήμερα της εθνικής γιορτής. Κάλιο αργά παρά ποτέ. Η απόφαση αυτή φέρνει βέβαια φαρδιά πλατιά τις υπογραφές της κυπριακής και της ελληνικής κυβέρνησης – οι αποφάσεις του Eurogroup λαμβάνονται ομόφωνα.

Οδυνηρή η συμφωνία για τη «διάσωση» της Κύπρου

Σε μια οδυνηρή για την Κύπρο συμφωνία κατέληξαν τα ξημερώματα της Δευτέρας η Κύπρος και η Τρόικα, τους όρους της οποίας επικύρωσε το Εurogroup μετά από μία σύντομη συνεδρίασή που είχε.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τη διάσπαση της Λαϊκής Τράπεζας και την αναδιάρθρωση της Τράπεζας Κύπρου με κούρεμα των καταθέσεων άνω των 100.000 ευρώ. Το ύψος του «κουρέματος» δεν έχει καθοριστεί ακόμα, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν πως ίσως φτάσει και το 30-40%.
Η Τράπεζα Κύπρου θα επιβαρυνθεί  9 δισ. ευρώ της Λαϊκής που έχει δανειστεί η Λαϊκή από το από το μηχανισμό έκτακτης χρηματοδότησης της ΕΚΤ και θα έχει συνολική έκθεση στον ELA ύψους δέκα δισ. ευρώ. Μέρος του κόστους της διάσωσης της Τράπεζας Κύπρου θα κληθούν να πληρώσουν οι μέτοχοι και οι ομολογιούχοι της.
Η συμφωνία έχει τη στήριξη όλων των μελών της Ευρωζώνης καθώς και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της ΕΚΤ.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο επικεφαλής του Eurogroup Γέροεν Ντάισελμπλουμ κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, το Eurogroup στηρίζει τις προσπάθειες του κυπριακού λαού σε αυτές τις δύσκολες στιγμές ενώ όπως εξήγησε η συμφωνία προβλέπει:
κούρεμα των καταθέσεων άνω των 100.00 ευρώ στην Τράπεζα Κύπρου -χωρίς να έχει ακόμα οριστικοποιηθεί το ύψος του κουρέματος.
εξυγίανση της Λαϊκής Τράπεζας η οποία θα σπάσει σε «καλή» και «κακή» τράπεζα και θα κλείσει στο προσεχές μέλλον.
Οι καταθέσεις κάτω από τα 100.000 δεν πρόκειται να πειραχτούν
η συμμετοχή της Ευρωζώνης στο πρόγραμμα παραμένει στα 10 δισ. ευρώ, όπως είχε διαμορφωθεί στην αρχική συμφωνία.
                            Τι προβλέπει η συμφωνία ειδικά για τις τράπεζες

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013

Και στο βάθος ... Τουρκία!

                       ΤΡΟΙΚΑ – ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΠΡΟΣ ΚΥΠΡΟ:
                  «Ή αυτοκτονείτε ή σας σκοτώνουμε!»
Με την πλάτη στον τοίχο οδηγείται στη σημερινή συνεδρία του Eurogroup, η Κύπρος έχοντας μπροστά της μόνο δύο επιλογές. Υποταγή στις απαιτήσεις της τρόικας ή πτώχευση. 
Οι χθεσινές μαραθώνιες συσκέψεις στη Λευκωσία, επιβεβαίωσαν την υποψία ότι η τρόικα δεν επιθυμούσε συμφωνία, καθώς το ΔΝΤ όποτε υπήρχε προσέγγιση παρενέβαινε με νέες απαιτήσεις μεγεθύνοντας το χάσμα στις θέσεις των δύο πλευρών.
Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας προήδρευσε σύσκεψης στην οποία συμμετείχαν τόσο οι εκπρόσωποι της τρόικας, όσο και οι ηγέτες των πολιτικών κομμάτων, οι οποίοι είναι πλήρως ενήμεροι για την κατάσταση και καλούνται να αναλάβουν το δικό τους μερίδιο της ευθύνης για την όποια απόφαση ληφθεί.
 Όπως ανέφερε κυβερνητική πηγή στο «Enet», τα πράγματα έχουν φτάσει σε οριακό σημείο και ο Νίκος Αναστασιάδης δεν θα ήθελε να καταλήξει σε οποιαδήποτε συμφωνία μόνος του χωρίς την εκ των προτέρων σύμφωνη γνώμη των κομμάτων, για να αποφευχθεί το φαινόμενο της προηγούμενης εβδομάδας όταν η Βουλή απέρριψε τη συμφωνία με το Eurogroup για κούρεμα των καταθέσεων.
Για τον λόγο αυτό, οι πολιτικοί αρχηγοί της Κύπρου θα βρίσκονται σε συνεχή συνεδρία στο Προεδρικό Μέγαρο στη Λευκωσία και θα διαβουλεύονται με τον Νίκο Αναστασιάδη κατά τη διάρκεια της συνόδου του Eurogroup που θα πραγματοποιηθεί εκτάκτως στις 7 το απόγευμα στις Βρυξέλλες.

Οι χαμένες ζωές των …άλλων!

       Ο Ελληνισμός, ο Εβραϊκός παράγοντας, το Ισραήλ και ....
Την Κυριακή 17 Μαρτίου 2013, ο πρωθυπουργός της Ελλάδος έκανε μια κίνηση που μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στα τεκταινόμενα στην Α. Μεσόγειο και το Αιγαίο, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή εντάσσεται στα πλαίσια μιας ευρύτερης στρατηγικής και δεν αποτελεί απλά μια συμβολική κίνηση ή κίνηση ευκαιρίας!
Αναφερόμαστε στην παρουσία και στην ομιλία που έκανε ο κ. Αντώνης Σαμαράς στη συναγωγή της «Νύφης του Θερμαϊκού», στην εκδήλωση τιμής και μνήμης για τη συμπλήρωση 70 χρόνων από την ημέρα που έφυγε το πρώτο τρένο με Θεσσαλονικείς Εβραίους για τα κρεματόρια του Άουσβιτς – Μπίργκεναου.
Εκτιμούμε ότι η κίνηση αυτή μπορεί να επηρεάσει τους γενικότερους σχεδιασμούς στην Αν. Μεσόγειο και τα Βαλκάνια, γιατί γίνεται σε μια περίοδο που οι σχέσεις Τουρκίας - Ισραήλ και εβραϊκού παράγοντα συνεχίζουν να προβληματίζουν τους αναλυτές για το κατά πόσον αυτές έχουν διαρραγεί σε βάθος ή διατηρούνται οι υπόγειοι ισχυροί δεσμοί που ανάγονται στην προνομιακή σχέση και προστασία που προσέφερε η οθωμανική εξουσία στους Εβραίους, τους οποίους δέχτηκε να φιλοξενήσει, μάλιστα, μεταξύ άλλων πόλεων και στην κατεχόμενη Θεσσαλονίκη, από το 1492, όταν εκδιώχτηκαν από την Ισπανία.
Να σημειωθεί ότι οι δεσμοί αυτοί ισχυροποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της επικράτησης των Νεοτούρκων, της Γενοκτονίας των χριστιανικών πληθυσμών της Ανατολής και της περιόδου που ακολούθησε της επικράτησης του Μουσταφά Κεμάλ, όταν οι Εβραίοι και οι λεγόμενοι «ντονμέδες» -που εν τω μεταξύ αναχώρησαν από τη Θεσσαλονίκη με την απελευθέρωση της πόλης από τον ελληνικό στρατό αλλά και με την Ανταλλαγή των πληθυσμών- μαζί με άλλες οικογένειες της Τουρκίας, πήραν τη θέση της επιχειρηματικής τάξης, που μέχρι τότε ήταν σε μεγάλο βαθμό στα χέρια των Χριστιανών, Ελλήνων, Αρμενίων και Ασσυρίων.

25.3.1821-25.3.2013: Τίτλοι τέλους;

‘Όταν ο Ιμπραήμ αποβιβάστηκε στην Πελοπόννησο και η ελληνική επανάσταση απειλήθηκε με αφανισμό, φώναξαν τον Κολοκοτρώνη να «καθαρίσει». «Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους», ήταν το σύνθημα του Γέρου του Μωριά.
Δεν ξέρουμε αν μπορεί να σωθεί η Κύπρος και τι μπορεί να σωθεί πια, είμαστε όμως βέβαιοι ότι δεν μπορεί η Κυπριακή Δημοκρατία να επιβιώσει ενός Προέδρου που πρόδωσε και κατέστρεψε το κράτος του δεκαπέντε ημέρες μετά την εκλογή του. Αυτό είναι παγκόσμιο ρεκόρ.
Είναι δυνατόν να μην έχει απαιτηθεί με όλα τα μέσα, από όλους, ακόμα κι από το δικό του κόμμα, αν έχει ίχνος πατριωτισμού και αξιοπρέπειας, η παραίτησή του και αυτός ο άνθρωπος, μαζί με τον απερίγραπτο Υπουργό Οικονομικών, να διαπραγματεύονται με τους Ευρωπαίους ή τους Ρώσους τη «σωτηρία» της χώρας του από την καταστροφή που ο ίδιος προκάλεσε; Αν δεν θέλουν να το κάνουν αυτό ας φωνάξουν οι Κύπριοι τον Σόιμπλε να τους διοικήσει απευθείας. Καλύτερα θα τα κατάφερνε.
Είναι δυνατόν να θέλουν οι Κύπριοι να σωθούν και να μην έχουν ακόμα συγκροτήσει ένα πολιτικό κέντρο ικανό να ηγηθεί του «υπέρ πάντων αγώνος», ένα παλλαϊκό μαζικό κίνημα, με μια υψηλού επιπέδου τεχνοκρατική στήριξη οικονομική, επικοινωνιακή, νομική, γεωπολιτική;
Πρέπει σήμερα κιόλας να διώξουν τον ΑΝΑΝστασιάδη από το Προεδρικό Μέτωπο και η καινούρια ηγεσία να κάνει μια έκκληση στους ευρωπαϊκούς λαούς (και προς τον ρωσικό) και τον ανθρωπισμό τους εξηγώντας ότι ήδη κατεστράφη, με τις αποφάσεις του Eurogroup, του ΔΝΤ, της Κομισιόν και της ΕΚΤ η οικονομία ενός μικρού, δοιχτομημένου και ημικατεχόμενου κράτους-μέλους της ΕΕ, ότι απειλείται ακόμα και η επιβίωση του κυπριακού λαού και η ασφάλεια του κράτους του.

Γιορτάζοντας την «Εκατονταετηρίδα της Ελληνικής Παλιγγενεσίας»


Στα νεοτερικά κράτη, οι εθνικές επέτειοι κατέχουν σημαίνουσα θέση: εμπεδώνουν το κοινωνικό status quo, συμβάλλουν στην αποκρυστάλλωση των εθνικών μύθων, ενισχύουν το εκάστοτε κρατικό εθνικό αφήγημα.
Όντας πολιτικές τελετουργίες μαζικού χαρακτήρα, μπορούν να ιδωθούν κατεξοχήν ως μια πυκνή και σημαίνουσα δομή που αφορά το συλλογικό παρελθόν και την σχέση της κοινωνίας με αυτό. Είναι, δηλαδή, νευραλγικοί δείκτες της ιστορικής κουλτούρας μιας εποχής και πολύτιμες ενδείξεις για την δημόσια χρήση της ιστορίας. Όταν, μάλιστα, οι επέτειοι αφορούν γεγονότα ενός παρελθόντος αρκετά κοντινού ώστε να υπάρχει αρκετό διαθέσιμο πληροφοριακό υλικο και ταυτόχρονα αρκετά μακρινού ώστε να μπορεί να συγκριθεί με πιο πρόσφατες περιόδους, τότε το θέμα γίνεται αμέσως πολύ πιο ενδιαφέρον.
 Η περίπτωση στην οποία θα αναφερθώ είναι ο εορτασμός από τα 100 χρόνια της ελληνικής ανεξαρτησίας, το 1930. Ο σχεδόν εντελώς ανεξερεύνητος από την ιστοριογραφία εορτασμός αυτός, αποτελεί ουσιαστικά την κατάληξη του σχεδιαζόμενης ως γιορτής για την εκατονταετηρίδα από την έναρξη της Επανάστασης του 1821: οι επιπλοκές της Μικρασιατικής Εκστρατείας, αποτρέπουν τον προγραμματισμένο εορτασμό του 1921, με αποτέλεσμα να μετατεθεί με τον νόμο 3009/1922 το μεγάλο γεγονός για το 1930. Μετά από μια μακροχρόνια αναμονή, κατά την οποία οι αναφορές στο θέμα δεν είναι τόσο πυκνές, ανασυστήνεται τον Δεκέμβριο του 1928 η «Κεντρική Επιτροπή προς εορτασμόν την Εκατονταετηρίδος της Ελληνικής Παλιγγενεσίας». Επικεφαλής τίθεται συμβολικά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Αλέξανδρος Ζαΐμης, ενώ η θεματική του εορτασμού μετατοπίζεται στην ελληνική ανεξαρτησία και όχι πλέον στην έναρξη της Επανάστασης.

Σάββατο 23 Μαρτίου 2013

OΛΟΙ στον ΕΟΡΤΑΣΜΟ της 25ης Μαρτίου


ΔΟΥ Αμαρουσίου:«Ελάτε και από εδώ»!!!

                                                      Ιστορία τρέλας ...
Ενα απίστευτο περιστατικό συνέβη στη ΔΟΥ Αμαρουσίου το πρωί της παρασκευής. Τρίτεκνη μητέρα πήγε στη συγκεκριμένη εφορία με σκοπό να αγοράσει τρία παράβολα (των 73,3 ευρώ έκαστο) τα οποία χρειαζόταν για να προχωρήσει σε έκδοση διαβατηρίων στα ανήλικα παιδιά της.
Η μητέρα η οποία ήταν στην εφορία με τα τρία της παιδιά περίμενε υπομονετικά στην ουρά. Πολλοί ήταν εκείνοι που προθυμοποιήθηκαν να παραχωρήσουν τη σειρά τους στην μητέρα. Ομως η γυναίκα αρνήθηκε ευγενικά να πάρει τη σειρά κάποιου άλλου πολίτη, εξηγώντας ότι δεν ήθελε διακριτική μεταχείριση. Λίγο αργότερα, μια... υπάλληλος της ΔΟΥ Αμαρουσίου άνοιξε ένα ταμείο και απευθυνόμενη στο κοινό που ανέμενε να εξυπηρετηθεί είπε: «Ελάτε και από εδώ».
Η γυναίκα με τα τρία παιδιά - αφού της το επέτρεψαν και οι υπόλοιποι που περίμεναν στη σειρά - πήγε πρώτη στο ταμείο που μόλις είχε ανοίξει. Τότε η υπάλληλος της είπε: «Δεν είπα από την αρχή της ουράς αλλά από το τέλος». Η μητέρα της απάντησε ότι επειδή έχει τρία μικρά παιδιά και οι υπόλοιποι της επιτρέπουν να περάσει θα ήθελε να εξυπηρετηθεί. Και ενώ όλοι θα περίμεναν πως η υπάλληλος θα έκανε τη δουλειά της άρχισε χωρίς λόγο και αιτία να επιτίθεται στην μητέρα. 
Ο διάλογος που ακολούθησε είναι πραγματικά ασύλληπτος:

Aύριο Κυριακή ο Ετήσιος Χορός του Συλλόγου Εβριτών


AMAΡYΣIA - Σάββατο 23 Μαρτίου


Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013

Σε «αναμμένα κάρβουνα», για τα 1.000 στρέμματα του Δάσους Συγγρού

                                    Αυτό το «φιλέτο» ποιος θα το πάρει;
Σε αναμμένα κάρβουνα κάθονται οι Φίλοι του Δάσους Συγγρού, κάτοικοι του Αμαρουσίου αλλά και επιστήμονες και προσωπικό του Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών, φοβούμενοι ένταξή τους στον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό (ΕΛΓΟ) «Δήμητρα», μαζί με το Κονιάρειο Ινστιτούτο Εσπεριδοειδών Κορινθίας. 
Το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (ΙΓΕ), κληροδότημα Ιφιγένειας Συγγρού, βρίσκεται επί της λεωφόρου Κηφισίας 182 στα σύνορα Αμαρουσίου - Κηφισιάς, σε έκταση 1.000 στρεμμάτων.
Το ΙΓΕ διαχειρίζεται το κληροδότημα Συγγρού και το δάσος και προσφέρει σεμινάρια γεωργικής εκπαίδευσης: κηπουρικής, δενδροκομίας, αμπελουργίας κ.λπ., με 1.462 μαθητές, ενώ πραγματοποιούνται και σεμινάρια για 50 ανέργους, διάρκειας 500 ωρών.
                                                                                  Η διαθήκη
Στο κληροδότημα περιλαμβάνονται 3 σχολικά κτήρια εντός του κτήματος, νοικιασμένα στο υπουργείο Παιδείας, ο 3ος όροφος κτηρίου επί της Συγγρού 745 τ.μ. νοικιασμένος στη ΔΕΗ κι άλλο κτήριο επί της Πειραιώς.
Στο κτήμα υπάρχει και ο μοναδικός ελληνικός ορθόδοξος γοτθικού ρυθμού ναός, που σχεδίασε το 1880 ο Ερνεστ Τσίλερ, μαθητής του Θεόφιλου Χάνσεν.
Παρουσιάζει ομοιότητες με τον καθολικό ιερό ναό του ΑγίουΛουκά στο Νέο Ηράκλειο (σχέδια Χάνσεν) αλλά και με το παρεκκλήσι τουνεκροταφείου των Ευαγγελιστών στη Βιέννη. Στη διαθήκη της Ιφιγένειας Συγγρούαναγράφονται τα εξής: «Επ' ουδενί λόγω ή προφάσει, επιτρέπω την πώλησιν του κτήματος τούτου, είτε οιονδήποτε μέρος αυτού, καθ' ότι επιθυμώ να χρησιμεύει διαρκώς εις την μόρφωσιν καλών γεωργών και κηπουρών...».
Πηγές αναφέρουν πως σε νομοσχέδιο προστέθηκε διάταξη για συγχώνευση των δύο Ινστιτούτων(Κονιάρειου-Γεωπονικών Επιστημών) με τον υπεροργανισμό του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης, ΕΛΓΟ «Δήμητρα», που περιλαμβάνει και ερευνητικά ινστιτούτα του ΕΘΙΑΓΕ.

"ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ - ΒΙΩΣΙΜΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ"


ΝΟΤΙΑ ΠΤΕΡΥΓΑ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ


KYΠΡΟΣ ...


Πέμπτη 21 Μαρτίου 2013

Την Κυριακή ο Ετήσιος Χορός του Συλλόγου Εβριτών B.Π. «Ο ΕΒΡΟΣ»


Ουδεμία σχέση με την Εθνική Επέτειο της Επανάστασης του 1821, έχει ο φασισμός


Η Επανάσταση του 1821 θανάτωσε πρωθύστερα κάθε μορφή  φασισμού.
Τι σχέση με τον εθνικοαπελευθερωτικό και ταξικόν αγώνα του 1821 μπορούν να έχουν οι επίγονοι των ταγματασφαλιτών που συνεργάσθηκαν με τους ναζί και των δωσιλόγων;
Τηρουμένων των αναλογιών, οι δωσίλογοι και οι ταγματασφαλίτες της κατοχής την εποχή των Οθωμανών θα ήταν γενίτσαροι ή προσκυνημένοι.
Τι σχέση μπορούν να ’χουν με το «αθάνατο κρασί του ’21» οι λαδέμπορες της κατοχής και οι σταυρωτήδες του λαού τότε, του ξένου καιτου ικέτη σήμερα;
Τι σχέση με την ποίηση ενός επαναστατικού αγώνα που καλούσε, με τον Θούριο του Ρήγα, Σέρβους, Βουλγάρους, Ελληνες, Αλβανούς, ακόμα και Τούρκους να αγωνισθούν στον ίδιο τίμιο αγώνα μπορούν να έχουν οι μελανοχίτωνες της Χρυσής Αυγής που μισούν Βούλγαρους, Αλβανούς και κάθε άλλον ξένο το ίδιο;
Τι δουλειά έχει ο φασισμός που κηρύσσει την υποταγή στις διαταγές με την ελευθερία; τι δουλειά έχουν τα «εγέρθητου» με το πνεύμα του Καραϊσκάκη; Μόνον ύβριν αποτελούν.

"Εαρινή Ισημερία" απόψε στο ΙΔΙΟΜΕΛΟ, με τη Μαρία Ρεμπούτσικα